Skip to main content

Braaf volgens de instructies de superwfipunten aangesloten: eerst bedraad op de Experiabox, daarna een van de twee versterkers verplaatst naar de 1e verdieping. Rood lampje... dit zal niet aan het singnaal liggen, want de versterkers kunnen elkaar bijna ‘zien’. Omwisselen vd versterkes help niet. 

Wat nu?

Wat voor modem en wifi punten gebruik je? en waar heb je ze geplaatst in huis en wat zijn de afstanden T.O.V elkaar en wat heb je bedraad en wat niet? 


En hoe kunnen de Wifi punten "elkaar zien" als ze op verschillende verdiepingen zijn geplaats? 


Welke Experiabox heeft u?


Superwifi-2; Experiabox V10 in de meterkast samen met 1 superwifipunt; 2e superwifipunt op ca 5 meter bovenaan de (open) trap, zonder muren ertussen. 

Inimddels contact, door een vd wifipunten te resetten. Zal alles nu maar met rust laten hoewel ik eigenlijk de kabels netjes wil wegwerken. 


Superwifi-2; Experiabox V10 in de meterkast samen met 1 superwifipunt; 2e superwifipunt op ca 5 meter bovenaan de (open) trap, zonder muren ertussen. 

Lijkt me dat de muur van de meterkast er tussen zit toch? U zou de SuperWiFi buiten de meterkast kunnen plaatsen. Als dat niet helpt zal een kabel naar boven toe de enige oplossing zijn.


Geen muur, alleen een (houten) deur. En daarbij: in de 'goede oude tijd' (van voor de Superwifi2) was er ook al signaal op de eerste verdieping vanuit de Experia.  Insteek was dat dit (veel) beter zou worden met  SWifi's....


Enige verklaring die ik kan vinden is er zijn meer devices en meer signalen in de lucht tegenwoordig waardoor er allerlei soorten verstoringen kunnen optreden radio signalen zijn van oudsher al gevoelig voor invloeden van andere (radio)signalen en obstakels. 


Het duurt na het draadloos neerzetten(nadat ze eerst ongeveer 15minuten bekabeld aangesloten zijn geweest) van de Superwifi altijd even voordat deze contact gaat zoeken en het rode lampje zal dan na een x aantal minuten vanzelf naar groen/blauw etc gaan. Kan soms best 10 minuten duren.