Skip to main content

Ik heb 2 superwifi 1 punten, waarvan 1 aangesloten op de KPN 12 box en de wifi daarop staat uit (dit werkte voor mij beter dan de KPN box 12 zelf ook als versterker te gebruiken). \

Ik wilde het wifi wachtwoord veranderen wat ik via de interface heb gedaan, echter blijven al mijn apparaten verbonden met het oude wachtwoord, ik vermoed dus dat dit komt omdat zij verbonden zijn met de superwifi punten die nog de oude instellingen heeft. 

Ik wil dus graag proberen om de superwifi punten opnieuw in te stellen, voorheen kon dat in de thuis app, nu doet die app het voor mij niet meer. Maar ik zie in de interface van het modem ook nergens de superwifi punten terugkomen, waar kan ik die vinden in de interface? 

 

EDIT: ik heb kunnen inloggen op de interface van de superwifi punten, kan ik daar ook de veiligheidsmodus aanpassen zodat die overeen komt met de box 12? Die optie lijk ik niet te kunnen wijzigen, hij staat standaard op WPA2, op de box 12 heb ik keuze voor WPA2-WPA3

Hoi @Trm7, de SuperWifi zijn dus niet zichtbaar. Zo kun je ze dus niet juist instellen. 

De Box 12 blijft in ieder geval de master ook al is daar de wifi in uitgeschakeld. Ik wil je adviseren de SuperWifi punten als schoon te installeren. Dan zijn ze daarna weer zichtbaar en kun je ze weer instellen zoals je wilt. 


Hi @Bart_Z Waar zou ik de superwifi punten dan wel moeten zien in de modem interface? Ik zie ze wel terugkomen bij de “verbonden apparaten” als wifi extenders, maar dat is niet iets waar ik de instellingen van de superwifi kan beheren. Dat is overigens ook waar ik al mijn apparaten zie (dus degene die dan eigenlijk zijn verbonden via de superwifi punten).

 

Ik heb dus nu ingelogd op de superwifi punten zelf, daar heb ik het wifi wachtwoord aangepast en daar zie ik ook terug welke apparaten verbonden zijn met welk superwifi punt (en dat die weer verbonden is met de box 12), Alleen wat jij zegt is dat dit nog niet helemaal voldoende is en dat het alsnog opnieuw moet worden geïnstalleerd? 

 

In de schone installatie instructies staat dat ik ook de box 12 moet resetten, is dat een vereiste of kan ik ook alleen de superwifi punten resetten en opnieuw verbinden met de box 12? 

 

Dank voor je antwoord!


De Box 12 is de master, dus daar kan je de instellingen gewoon op aanpassen. De SuperWifi punten nemen deze instellingen dan over. 
Als ze verder gewoon werken is een schone installatie niet meer nodig inderdaad. Dat is dan overbodig werk.


Hi @Bart_Z 

klopt, alles lijkt gewoon goed te werken (behalve dan dat ik in de superwifi instellingen de veiligheidsmodus niet kan aanpassen (geen WPA2-WPA3), die is nu nog anders dan de instelling op de box 12 maar wellicht dat daar toch een nieuwe installatie voor nodig is).

 

ik vraag me wel nog steeds af waar in de interface van de box 12 ik de superwifi punten instellingen zou moeten zien/moeten kunnen beheren? Onder welk menu of kopje moet dit te zien zijn?
Een tijdje geleden was er nog een network map die dit liet zien met de superwifi punten die waren gekoppeld, met de nieuwe versie zie ik geen soortgelijke map meer, alleen dat de wifi extenders tussen de lijst van alle apparaten staat

 

Dankjewel


Gewoon de wifi instellingen in de box 12. Dus zoals je dat bij de Box12 zou doen. De SuperWifi's nemen die instelling over.