Skip to main content

 Ik heb ook 2 van de Super wifi punten. (wit) Aangeschaft omdat wij dan wifi door het hele huis zouden hebben.  1tje buiten de meterkast bij de modem, en de andere eerst op zolder geïnstalleerd. Daar heeft ie eigenlijk nooit echt gewerkt omdat na het verbinden de verbinding in no time alweer verbroken was.  Op advies KPN de super wifi dichter bij de eerste gezet. dus dan maar 1e verdieping, in de hoop dat er dan in ieder geval op zolder nog wifi is. Alles weer opnieuw geïnstalleerd natuurlijk. Maar ook hier na een tijdje de verbinding weer weg. De 2e Super wifi staat op nog geen 5 meter van de 1e af nu, op de overloop zodat ze elkaar net niet zien…… Maar ook nu weer geen verbinding. Ik ben vanaf het begin meer bezig ben met het installeren dan dat wij daadwerkelijk overal in huis wifi  hebben. Ik ben echt installatie moe! En heb geen zin meer om die "krengen” wederom opnieuw te gaan verbinden. Het is ook niet even 1 minuutje werk! Kunnen jullie als Kpn dit alstublieft oplossen? Ik ben er helemaal klaar mee! 😪 

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Welk type modem heb je?


Experia V10 modem..


En is het wifi lampje op het modem wel uit? En is er één super wifi met een kabel aangesloten op het modem?


Ja het Wifi lampje is uit en de 1e wifi is aangesloten. Ik waardeer echt de hulp hoor, maar het spul is aangesloten zoals het hoort en werkt elke keer na hulp of na herinstallatie weer even. Zoals ik al aangegeven heb, ik ben een beetje moe van alle oplossingen. Het werkt gewoon niet naar behoren. De Super wifi staat op de overloop op nog geen 5 meter van het 1e wifi punt om überhaupt verbinding te kunnen maken. Maar ik wil op zolder wifi, en niet op de overloop! Het heet toch super Wifi? 


Dat verbaast me want ik heb de v10 met drie wifi versterkers en dat werkt al twee jaar probleemloos.  Vandaar mijn belangstelling. Heb je dit soort dingen in huis?

 


Hoi Joep, Nee die ken ik niet? 


Wat kost een wifi versterker?


Deze heb ik….

 


Dat is veel geld.


Het is altijd heel vervelend hoe de gekozen benamingen veelvuldig en verkeerd worden gebruikt. Super wifi, snel wifi, overal wifi. Ik krijg altijd jeuk van die onzin kreten.

Er spelen heel veel factoren mee om een goed wifi netwerk in huis te maken. Zelf heb ik een Synology router en een mesh met twee andere units (een via wifi, de ander bedraad). Op elke verdieping wat, maar toch is het niet overal goed. Ik heb ook een vreemd huis en om overal een goed wifi te krijgen, waarbij de devices ook goed overschakelen is niet makkelijk.

  1. Elk huis is anders,
  2. De muren
  3. Dubbel / drie dubbel glas
  4. Plafond
  5. Stoorsignalen in de buurt
  6. Mobiele apparaten die niet overschakelen naar het sterkste wifi punt, Dit gebeurd veel. Je mobiel is gekoppeld met de wifi beneden en vangt nog een zwak signaal op de volgende verdieping. Hierdoor schakelt het niet over naar dat wifi punt, maar blijft het dus hangen op het zwakke signaal.

Voor een woning met 3 verdiepingen is het raadzaam op op elke verdieping minstens een wifi punt te hangen. Als het kan zelfs de wifi punten via kabel met elkaar verbinden. Wifi punten waarvan de communicatie ook via de wifi gaat kunnen uiteraard ook weer last hebben van verstoringen.

Het is complex maar het wordt altijd af gedaan alsof het heel makkelijk, simpel en geweldig werkt.

Je hebt meer gegevens en onderzoek nodig om te kijken in huis wat en waar het mis gaat om dan een goede oplossing te implementeren.

Wil je goed netwerk zorg dan voor vaste bekabeling overal in huis gecombineerd met Wifi.


De wifi punten heb ik ook aangeschaft op advies van de KPN, omdat de verbinding op zolder erg slecht of niet aanwezig is. Mocht het zo zijn dat de Super wifi punten geen uitkomst bieden in bepaalde situaties mag ik toch verwachte dat dit dan gemeld wordt. Ik heb een woning zoals miljoenen andere Nederlanders. Daarnaast heb ik gelukkig het meeste bekabeld, allen de laptop en de telefoons natuurlijk niet. Komt er op neer dat het gewoon zonde geld was dus...


Bij miljoenen werkt het prima. Ik snap ook nog niet zo goed waarom het niet wil werken.  Heb je toevallig niet een utp kabel naar boven liggen?


Ja in 1 van de slaapkamers ligt utp. 


En daar is nu een super wifi op aangesloten??


Nee, omdat daar een pc op aangesloten is, en de super wifi juist bedoeld is om draadloos te functioneren op zolder en de eerste verdieping. 


Hoi @Norbie .

En daar is nu een super wifi op aangesloten??

Dat vraag ik mij nu ook af. Als je daar een superwifi op aansluit zou die toch een vrij groot deel van die ruimtes moeten kunnen bereiken.

 


Nee, omdat daar een pc op aangesloten is, en de super wifi juist bedoeld is om draadloos te functioneren op zolder en de eerste verdieping. 

Hallo @Norbie dan zou ik op die plek een switch plaatsen en daar de wifiversterker op aansluiten en de pc.

Succes.