Hallo allemaal,
Recentelijk heb ik een eige router aangeschaft en wil dit tussen de KPN Box 12 en de super wifi's plaatsen.
De KPN Box 12 zal in de nieuwe situatie alleen als een modem functioneren, hierop wordt alleen de Netgate router op aangesloten.
De KPN SuperWifi's worden op de nieuwe router aangesloten en later nadat de KPN SuperWifi succesvol bekabeld en onbekabeld werken komt later een managed switches tussen de nieuwe router en SuperWifi's.
Voordat ik was begonnen waren alle apparaten van KPN opnieuw gereset en is de firmware overal gelijk versie 1.00.21
Nadat de KPN Box 12 de instalatie was doorlopen heb ik de wifi functionaliet uitgezet en de nieuwe router erachter gehangen en tevens ook toegewezen als een DMZ apparaat.
Vervolgens heb ik de eerste KPN Superwifi aangesloten op de nieuwe router en via de KPN thuis app vanaf mijn mobiele telefoon de installatie doorlopen.
De installatie voor de eerste KPN SuperWifi is nu voltooid,
Als ik aan de 2e KPN SuperWifi begin en de installtie doorloop dan gaat het mis wanneer het apparaat de instellingen heeft overgenomen en vervolgens de thuis app vraagt om de SuperWifi te ontkopellen en deze weer in de nieuwe ruimte aan te zetten.
Wanneer ik de SuperWifi ontkoppel en deze opnieuw opstart blijft er een paars lampje continieu branden De 2 SuperWifi's zijn in de zelfde ruimte pal naast elkaar. Als ze beide met de kabel zijn aangesloten zie je netjes dat de eerste als primair is ingesteld.
Een onbekabelde KPN SuperWifi krijg ik dus niet aan de praat. Ik heb dit meerdere keren geprobeerd waarbij ik alle superwifi punten vaker een reset heb gegeven en opnieuw de installatie heb doorlopen. Dit heb ik ook in verschillende combinaties geprobeerd, ook met de andere 2 SuperWifi's van KPN.
Ook heb ik de installatie doorlopen met alle 4 de SuperWifi's waarbij de eerste een primair was. een nacht alle 4 aangesloten gelaten eventueel voor de onderlinge sync. als ik vervolgens alle 3 de SuperWifi's ontkoppel en openiuw opstart (de master bekabeld gelaten) dan wilt er geen enkele een verbinding maken met de primair en geven ze allemaal een paars lampje.
Graag advies wat ik nog kan proberen en in welke volgorde.
Met vriendelijke groet,
George