Skip to main content

Ik heb een experia V9 vervangen door een kpn box12.

De wifi snelheid vlak bij het modem is teruggelopen van 100 Mb/s naar ca 45 Mb/s.

De SuperWifi (wit) punten worden niet meer goed gekoppeld. Er brandt afwisselend een groen lampje een blauw lampje of het groene lampje knippert.

Ik heb al een paar keer de wifipunten bekabeld aangesloten tot ze weer groen branden. Het modem is al vier keer opnieuw opgestart. Wat kan ik wel doen?

 

 

Hoi @frentzk, 

Wat irritant dat je het niet voor elkaar krijgt met de wifi. Wat ik je wil aanraden is een reset van de Experia Box. En vervolgens de SuperWifi punten schoon installeren. Zo is alles even weer als nieuw aangesloten en verwacht ik zeker dat het beter gaat. 

Zo niet kun je altijd nog de tips voor trage wifi doorlopen. 


Dat heb ik allemaal uitgevoerd.

De SuperWifi punten laten ondertussen (dat was ca. 24 uur na een schone opstart) een stabiel groen lampje zien.

De snelheid van het modem is bekabeld > 100 Mb/s. De snelheid van de Wifi verbindingen is nergens is huis - ook dicht bij het modem -  groter dan 50 Mb/s. Voorheen met de Experia V9 was die snelheid in het hele huis tussen de 90 en 100 Mb/s.

 

 


Heb je dit soort dingen in huis @frentzk 

 


Kunt u inloggen op de KPN Box? Via http://mijnmodem.kpn? Zet dan WiFi 6 uit. Dat ondersteunen de witte SuperWiFi's niet.

Kies achter Wireless Mode een optie zonder "ax". Zowel bij 2,4 als ook 5 Ghz. 


Er staat een heel rijtje zonder ‘ax’. Ik heb de eerste gekozen.

De snelheid is nu 55-60 Mb/s. Alweer beter dan voorheen.

Welke moet ik eigenlijk kiezen?


Welke moet ik eigenlijk kiezen?

Hoi @frentzk ,

Bij 2.4GHZ kan je het beste B/G/N kiezen en bij 5GHZ A/N/AC.


Heb je dit soort dingen in huis @frentzk 

 

Een zinloze reactie Joep1965.

In mijn mail staat al dat ik KPN SuperWifi punten heb. 

Je snapt toch zelf ook wel dat ik bekabeling had aangelegd als dat bouwtechnisch enigszins mogelijk zou zijn. 

En als laatste: het heeft wel gewerkt met de SuperWifi punten met een ander KPN modem.


Heb je dit soort dingen in huis @frentzk 

 

Een zinloze reactie Joep1965.

In mijn mail staat al dat ik KPN SuperWifi punten heb. 

Er zijn heel veel mensen die naast SuperWiFi's ook deze dingen gebruiken @frentzk . En momenteel geven deze dingen soms storing op de SuperWiFi's. Dus terechte vraag lijkt me.