Skip to main content

Hallo,

Ik heb een Box 12 modem met 2 superwifi’s.

Voorheen zag ik de superwifi’s in de userinterface van My Modem. Ik kon daar ook zien welke devices waren aangesloten op welk apparaaat (Box 12, Superwifi Boven en Superwifi Beneden).

Sinds kort geeft de MY Modem userinterface de superwifi's niet meer weer, alleen de Box 12 waaraan alle devices zijn verbonden.

De superwifi's hebben een groen lampje en lijken gewoon te werken. Het wifi signaal is in het hele huis sterk. De superwifi boven is bedraad en de superwifi beneden is draadloos aangesloten.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken?

Hi @PaulvdL, allereerst fijn dat de SuperWifi punten hun werk gewoon goed doen, ondanks dat je ze niet terugziet in de interface!

Waarom je ze niet meer ziet, is mij niet direct duidelijk, het zou gewoon om een weergavefout kunnen gaan. Zou je om te beginnen eens de cookies willen verwijderen/cache legen? En als dat geen verschil maakt, de Box 12 even opnieuw op laten starten? Ben benieuwd of 1 van beide er voor zorgt dat ze weer tevoorschijn komen!

Hoe staat het er nu voor @PaulvdL? Kan je ze inmiddels weer zien? 

Ik heb hetzelfde probleem waar ik net een Topic over geplaatst heb:

Ik heb een KPN box 12b modem met twee SuperWifi-2 punten en een glasvezel aansluiting.  Als alles is aangesloten en werkt dat zie ik een mooi overzicht van mijn “Network Map” na inloggen in het webportaal van mijn modem. De SuperWifi-2 punten blijven zowel bedraad als draadloos zichtbaar in de Network Map en ook de devices die verbinding hebben met de SuperWifi-2 punten zijn zichtbaar. De SuperWifi-2 punten laat ik draadloos aangesloten. Tot nu toe geen problemen en alles werkt.

Op het moment dat de stroom uitvalt of ik haal zelf de stroom van het modem af, dan zie ik na het opnieuw opstarten van het modem de (draadloze) SuperWifi-2 punten niét meer terug in het netwerk. De lampjes op de SuperWifi-2 punten branden wel netjes constant groen. Als ik de SuperWifi-2 punten dan bekabeld aansluit op het modem zie ik in de Network Map wel een MAC address van het SuperWifi-2 punt maar dat is het ook, geen aangesloten devices, niets.

Alleen als ik het modem een volledige reset geef komen de SuperWifi-2 punten weer terug in het netwerk. Probleem van een reset is dat je alle instellingen van de aangesloten devices opnieuw moet aanpassen (naamgeving etc.) Ik heb nu al een paar keer, na stroomuitval, het modem moeten resetten omdat de SuperWifi-2 punten niet zichtbaar zijn in mijn netwerk en ik ook niet kan zien of e welke devices verbinding hebben met welk SuperWifi-2 punt.

Dank HansjePansje. Ik heb ook mijn modem weleens gereset en ben daarna weer lang bezig geweest met het naamgeven etc. van de devices. Niet veel zin meer in. Ik accepteer voorlopig de situatie zoals die is.

Dank HansjePansje. Ik heb ook mijn modem weleens gereset en ben daarna weer lang bezig geweest met het naamgeven etc. van de devices. Niet veel zin meer in. Ik accepteer voorlopig de situatie zoals die is.

Ja ik ook. Ik ben wel klaar met elke keer alles opnieuw instellen. Ik heb pas een verbouwing achter de rug dus de stroom is er regelmatig af geweest 🙄Ik weet alleen niet of de constante groene lampjes op de SuperWifi-2 punten er nu op wijzen dat de SuperWifi-2 punten juist werken want dat kun je dus niet zichtbaar maken in zowel de KPN Thuis app niet en ook niet in het webportaal van je modem. Ik lees inmiddels op het forum dat het probleem vaker voorkomt en het is nu wachten op de nieuwe firmware voor de V12 modems.  @Maja van KPN kun je hier als iets over zeggen?

De constant groen brandende lampjes geven aan dat ze goed werken @HansjePansje, je hebt de Thuis app of je modeminterface niet nodig om de werking van de SuperWifi punten na te gaan 🙂

Groen

Stabiel: verbinding actief 

Knipperend, langzaam: Wifipunt is aan het opstarten

Knipperend, snel: verbinding wordt opgebouwd 

Als je beschikt over een V12 met de ‘oude’ firmware en SuperWifi 2, zal je met 1 van de volgende batches mee worden genomen. We hebben hier geen strakke planning voor paraat, dus ik kan niet aangeven hoe lang het nog zal duren voordat jouw apparatuur de update gepust krijgt. Ik hoop voor je dat je snel aan de beurt bent!

De constant groen brandende lampjes geven aan dat ze goed werken @HansjePansje, je hebt de Thuis app of je modeminterface niet nodig om de werking van de SuperWifi punten na te gaan 🙂

Groen

Stabiel: verbinding actief 

Knipperend, langzaam: Wifipunt is aan het opstarten

Knipperend, snel: verbinding wordt opgebouwd 

Als je beschikt over een V12 met de ‘oude’ firmware en SuperWifi 2, zal je met 1 van de volgende batches mee worden genomen. We hebben hier geen strakke planning voor paraat, dus ik kan niet aangeven hoe lang het nog zal duren voordat jouw apparatuur de update gepust krijgt. Ik hoop voor je dat je snel aan de beurt bent!

Dank voor je reactie @Maja van KPN !

Reageer