Skip to main content

Vorige week hadden we opeens geen smart tv meer. Na meerdere keren gesproken te hebben met kpn klantenservice, was een nieuwe modem de oplossing ; een 12 ipv V10. Mijn idee was dat het aan sw lag maar een modem was de oplossing.  Sindsdien haperend beeld en oranje lampjes op de super wifi.

Na alles gereset te hebben (modem en sw bekabeld aan de modem gehangen te hebben en na paperclip etc) blijft de sw niet stabiel en op de 1e verdieping blijft deze oranje waardoor tv kijken niet altijd mogelijk is. Hoofd sw stond in de meterkast en deze heb ik nu weer buiten de meterkast gehangen maar ook dat maakt geen verschil. Nu zag ik op het forum dat blijkbaar bij een 12 ook de nieuwe sw's gebruikt moeten worden ? Dus ik krijg een nieuwe modem tegen mijn zin en mag ik nu voor 289,00 eur 3 nieuwe sw's kopen ? Die anderen zijn 15 maanden oud. Volgens klantenservice schijnt er een update geweest op de sw's wat misschien wel de storing kan veroorzaken. Ik hoor graag wat u aan kan bieden ? 

Nu zag ik op het forum dat blijkbaar bij een 12 ook de nieuwe sw's gebruikt moeten worden ?

Nee, dat hoeft niet. Uw huidige SuperWiFi's werken net zo goed. 


Wat is het dan, dat vorige week deze sw wel groen stond en nu niet meer, terwijl bij de vorige modem de hoofd sw nog in de meterkast stond


Ik weet het niet. Ik lees het vaker hier en daar. Het bereik van de SuperWiFi's lijkt bij sommige mensen iets minder sinds de update van de SuperWiFi's. 


Ik ‘’spam’’ mijn observatie hier ook nog maar een keer.

 

De nieuwe Firmware 1.00.14v2 geeft een VEEL zwakker signaal. Ik heb dit ook al gemeld in een ander draadje op het forum.

 

Verbindingssignaal tussen mijn SuperWifi punten was -50dB en is nu -70dB. Mijn apparaten schakelen op een paar meter directe afstand al terug naar 2.4 ipv 5.0. 


Dat klopt inderdaad! Een medewerker van de klantenservice zei ook inderdaad dat de nieuwe update niet bij iedereen goed was uitgepakt. Dat is lekker dan en nu ?


Hier ook zwaar verminderd signaal en daarmee gepaarde snelheidsverlies, firmware 1.00.14v2. Wifi in de woonkamer (waar ook modem bevind) werken redelijk, maar 1 kamer verderop is er niks meer over van signaal en snelheid. Hopelijk komt KPN z.s.m. met een nieuwe update of rollback naar oude firmware.


Gisteren wederom met de klantenservice....een onaangenaam gesprek met iemand die tegen mij zei dat de foute update niet waar was en ik moest er gewoon een wifipunt tussen zetten. Na nog een keer gebeld te hebben, was er een medewerkster die wel bevestigde dat er meerdere meldingen waren geweest sinds de update in week 5. Nu een storingsmelding gemaakt en hopelijk pakt Kpn dit snel op.


Goedemorgen @Dcb1408 en ook @Claydough, welkom en bedankt voor jullie signaal! 

Vervelend dat jullie dit ervaren en dat is uiteraard niet de bedoeling!
We krijgen inderdaad meerdere meldingen binnen over een verminderd bereik van de SuperWifi punten (bedankt ook voor je “spam” @PauldB :wink:), maar dat geldt niet voor iedereen. We hebben deze meldingen intern doorgezet naar het ontwikkelteam, zodat dit onderzocht kan worden. Als er een terugkoppeling te melden is, laat ik het weten!


Is er al een nieuwe firmware versie voor superwifi?  Versie 1.00.14v2 is echt niet goed. Zelfs op één verdieping valt verbinding soms weg en alle punten zitten steeds op 2,4 ipv 5. Zwaar irritant als je snelste glasvezel abonnement hebt.