Skip to main content

Ik heb een KPN modem12 en twee witte superwifi's. Ik heb het modem gereset, ik heb het kastje van de  glasvezelaansluiting uitgedaan en na enige tijd later weer aangedaan, ik heb beide supeWifi's gereset, eerst met aansluiting op het modem, later zonder aansluiting op het modem. Ik heb met KPN gebeld.

De medewerker heeft van alles geprobeerd: zonder succes. De lampjes zijn paars en blijven paars, ook na aansluiting op het modem. Volgens de KPN-medewerker is het onmogelijk dat de beide superWifi's tegelijk kapot zijn. Ze zijn nog geen drie jaar oud. Wie heeft er een suggestie. Wat kan ik nog meer doen om de superwifi's weer te herstellen?   

Dag @Bedewe heeft u dit soort dingen in huis?

 


Have you tried resetting it.


Antwoord op Joep1965: ja. Tweemaal een DVS650.


Answer to Pauwerful: I did. Several times.


Er is inderdaad een probleem met de SuperWiFi's in combinatie met de draadloze verbindingssets.  De draadloze verbindingssets een paar minuten van de stroom halen en daarna de SuperWiFi's opnieuw installeren zou moeten helpen. Dus SuperWiFi's uit, draadloze verbindingsets van de stroom en daarna de SuperWiFi's één voor één weer installeren dus die ook eerst resetten. 


Antwoord op Joep1965: ja. Tweemaal een DVS650.

Dvs650 veroorzaken problemen. Ze moeten allemaal en dus niet 1 van een set van 2 van de stroom afgehaald worden. Dan de superwifis herstarten en die zouden dan alweer moeten werken. Dvs kan evt weer terug. Als dan weer mis gaat moeten de dvs gerest worden en opnieuw gekoppeld worden met elkaar.


Dag mensen die reageerden.

Ik heb de DVSpunten verwijderd en opnieuw aangesloten, met als resultaat: de Superwifi's werken weer! Heel blij mee. Hartelijk dank!!!!! Ik heb aan KPN geadviseerd om medewerkers deze mogelijkheid/oplossing in hun instructies op te laten nemen.
Heb ik nog een aanvullende vraag. Ik lees verschillende dingen over de plaats van Superwifi's.
Sommige instructies zeggen: 1 Superwifi bij het modem (in heb Box 12) en de andere op een verdieping.
Andere instructies zeggen: de eerste Superwifi op de verdieping, de tweede op de tweede verdieping.

Vraag: wat is juist?


De Box 12 doet mee in het wifinetwerk. Er hoeft dus geen SuperWifi bij het modem te staan. Dit omdat die ook wifi uitzendt. Het beste is wel om de SuperWifi's via een kabel op het modem aan te sluiten. 


Bart_Z: dank voor je antwoord. Duidelijk. Je hebt denk ik gelijk, maar het lastige vind ik wel dat ik kies voor een draadloos netwerk en dat ik dan toch bekabeling moet aanleggen naar de SuperWifis.


Die snap ik ook zeker. Alleen als je ergens een draadloos een wifi punt hebt staan, die een slecht signaal binnenkrijgt, dan zendt die deze ook weer verder. Sluit je ze met een kabel aan, krijgen ze altijd een goede snelheid binnen en zenden ze dus ook een beter netwerk uit.