Skip to main content

Heb vorig jaar bij verhuizing naar een nieuw adres een set Superwifi gekregen en deze vandaag  (040922) geïnstalleerd, althans dit gepoogd te doen. De eerste "schotel” ging probleemloos. De tweede doet, behalve een enkele paarse flits na een paar minuten, helemaal niets. Resetten tot er rode lampjes branden ?  Ho maar, niets werkt. Er is spanning op de voeding, dat lichtje brand keurig, de "schotel” wordt wel warm, maar daar houdt het dan ook mee op. Hij hangt nu al weer een uur aan de Experia box, maar er gebeurt helemaal niets. wat is er aan de hand???

Dag @Gert1951 en bedankt voor je berichtje!
Wat is op dit moment de stand van zaken, nog steeds hetzelfde of heb je inmiddels iets van vooruitgang kunnen boeken? Welk type Experia Box heb je in gebruik? Heb je ook geprobeerd om hem eens aan de Experia Box te koppelen met een kabel, daarna te resetten met het reset knopje (10 seconden ingedrukt houden)  en vervolgens een half uur te wachten? Dit is namelijk de tijd die versterker nodig heeft om de gegevens uit jouw Experia Box te halen. Verder ben ik nog benieuwd welke Super wifi punten je in gebruik hebt, de witte of de zwarte.


Kan het zijn dat het licht van de superwifi uit staat? Door op de wps knop aan de achterkant te drukken schakeld het lampje tussen 100% 50% en 0% licht.


Kan het zijn dat het licht van de superwifi uit staat? Door op de wps knop aan de achterkant te drukken schakeld het lampje tussen 100% 50% en 0% licht.

Goede toevoeging @Ik_Hussel, thanks :) 


Zowel JanZ als Ik_Hussel, dank voor de input. Ik zal het komend weekeinde nog eens proberende beide schotels aan te sluiten, maar ben niet hoopvol gestemd. Ik werkte eerst met die DVS dingen, maar dat was ook al geen doorslaggevend succes. Daarom dacht ik laat ik die superWiFi dingen eens proberen. Na de beschreven problemen heb ik ze afgekoppeld en via de “assistent” verwijderd. Ik heb nu weer een USB WiFi ding en mijn internet en mailprogramma werken beide. Weliswaar niet snel maar wel betrouwbaar. 

 

Terugkomend op de beide adviezen. Het resetten werkte ook al niet, niet aan de voeding en gekoppeld aan de Experia Box en niet aan de voeding alleen. Niks geen knipperende rode lampjes. Ik heb overigens de Experia Box v10A. Bij de initiële opstart van de (witte) schotels heb ik ze beide (achtereenvolgend zoals beschreven in de handleiding) direct met de bijgeleverde platte netwerkkabel op de vrije slots achter op de Experia Box aangesloten. Voor de goede orde, de “eerste” schotel was ook nog aangesloten. Immers, in de handleiding staat dat deze "... bij het modem moet blijven staan. Ik neem aan aangesloten én onder spanning. In de handleiding staat overigens niets beschreven over de functies van de WPS knop.

 

Cheers,

Gert


Via de WiFi assistent weer geprobeerd. Niets werkt zoals het moet, als het lampje op de Experia box blauw moet knipperen dan blijft het groen. Het resetten van de beide schotels werkt niet, na 10 seconden geen knipperend lampje, laat staan een rood knipperend lampje. Ik heb ze maar weer verwijderd en opgeslagen bij de overige niet werkende apparaten. Los van de adviezen via dit forum van betrokken KPN-ers, wat is dit een baggerzooi van KPN.


Heel zuur dat het nog steeds niet wil lukken @Gert1951 :(

Om toch zoveel mogelijk zaken uit te sluiten, kan ik in ieder geval de verbinding tot aan het modem eens voor je doormeten. Mochten daar problemen zitten, dan merk je dat natuurlijk ook zodra je draadloos gaat werken; ik wil dus even beginnen bij het begin en toch nog een keer kijken of we alles goed werkend kunnen krijgen, hopelijk wil je het nog een kans geven. Zou je in dat geval je forumprofiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dat hebt gedaan? Alvast bedankt.


Beste JanZ_,

Forumprofiel ingevuld. Volgens mij geen problemen tot en met het modem (V10a) want anders zou ik volgens mij veel meer problemen hebben met WiFi en dat heb ik niet. Niettemin hulde en dank dat je  nog eens een extra stapje wil doen voor de oplossing van het probleem.

Cheers,

GertB


Bedankt voor je gegevens @Gert1951 , ik heb nog even voor je gekeken naar het signaal dat de experiabox binnenkrijgt en dat ziet er allemaal prima uit. Ik vermoed toch dat er ergens in de aansluiting iets niet helemaal lekker zat.

Mocht je het er toch nog eens op willen wagen wil ik je de onderstaand topics aanraden! Daar staat een hoop informatie.

Hoewel het geadviseerd wordt in ieder geval je eerste superwifipunt bekabeld op de experiabox aan te sluiten kan deze er het beste niet te dicht bij staan omdat ze tegenwoordig allebei wifi uitzenden en ze elkaar dan in de weg gaan zitten.

Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!