Skip to main content

Sinds kort stopt mijn superwifi als ook de tv is aangesloten op mijn experiabox. (via DVD650 stekkerdoos die het signaal van experia via lichtnet? naar stekkerdoos bij tv verzendt)
Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

 

Alvast bedankt! 

De superwifi gaat toch niet via de dvs hoop ik?


Hi Joep, dank voor je reactie. 
de DVS en de superwifi bride rechtstreeks aangesloten op de Experiabox. 
als ik de kabel van de DVS uit de Experia haalt doet de superwifi het wel. 


... de superwifi bride ...

Bridge? Wat bedoelt u daar mee?


Sorry typefout, moet zijn beide (bride=beide)


Dit is iets wat vaak voorkomt.  Het gebruik van draadloze verbindingsets raad ik sterk af omdat ze de gekste problemen veroorzaken.  Trek idm een kabel naar de tv ontvanger en het probleem is opgelost. 


Hmm, wat gebeurt er als je de andere internetpoorten van het modem gebruikt om de apparaten op aan te sluiten @Bas1972? Kan zijn dat dat nog een verschil maakt!


Helaas ook storing op de WiFi als ik de DVS in een andere poort doe. 
Het vreemde is dat het altijd zo gewerkt heeft zonder problemen en dus niet plotseling niet meer.

Ik las ergens over updaten van de DVS, zou dat helpen denken jullie?


Updaten van de DVS is mogelijk als dat niet al gebeurd was, maar dit is zo'n specifiek probleem dat ik niet verwacht dat een update gaat helpen. Wat gebeurt er als je de dvs adapters van plek wisselt? Dus als je een andere adapter aansluit op het modem? 


Wat gebeurt er als je de dvs adapters van plek wisselt? Dus als je een andere adapter aansluit op het modem? 

Heb je dit al kunnen testen @Bas1972? Hoor het graag 🙂


Ja de DVS van plek verwisseld maar probleem ontstond opnieuw. 
maar nu de afgelopen dagen werkt alles weer normaal net zoals het al maanden goed ging. 
 

Dat is zo vreemd. Kan dus zo weer mis gaan…


Hmm, heel mooi dat het weer normaal werkt, maar ik snap je zorgen over dat het weer mis kan gaan.

Hopelijk zal dat niet weer gebeuren @Bas1972!


Het ging dus weer mis. Heel duidelijk dus als tv aangesloten is met internet kabel in de DVS valt het WiFi signaal vroeg of laat uit. 
 

heel irritant want zo moet ik elke keer de tv loskoppelen. 
 

 

Wie weet hoe dit is op te lossen? Kan toch niet zo zijn dat KPN hier geen oplossing voor heeft. Immers ik koop (al ruim 25 jaar!!) internet en tv bij hen. 
 

Zou een nieuwe Experiabox het probleem kunnen oplossen?


Nee ook een nieuw modem gaat niet helpen.  Het electriciteitsnetwerk wordt momenteel heel zwaar belast hebben we kunnen lezen en daar kunnen dvs niet tegen. Wees verstandig en richt je netwerk anders in. Het gaat nooit wat worden op deze manier.


Dank voor je bericht Joep. 
Maar hoe zou ik mijn netwerk dan moeten inrichten?


Wat heb je nu precies aangesloten op die DVS650 @Bas1972? Is dat je tv-ontvanger? 

Staan je tv-ontvanger en SuperWifipunt wellicht bij elkaar in de buurt? Zo ja, dan zou je de ontvanger ook op je SuperWifi punt aan kunne sluiten en de DVS buiten beschouwing laten. 

De DVS650 zal al een flink aantal jaren oud zijn, en ik vermoed dat in ieder geval 1 van de adapters een mankement vertoont waar de storing door wordt veroorzaakt. Ik kan dat uiteraard helemaal verkeerd hebben, maar vind dit wel de meest plausibele verklaring.

Is het mogelijk om de tv-ontvanger -desnoods puur om even te testen- op 1 van je SuperWifi punten aan te sluiten? Ik ben heel benieuwd of alles op die manier correct blijft werken!


Hi Maja,

 

Dank voor de bericht!

Dat lijkt inderdaad te werken. Probleem is wel dat ik de superwifi nu naast mijn tv niet zetten en daardoor verderop in huis (waar hij eerst stond) geen signaal meer heb. 
 

Maar ik weet nu wel dat het aan de DVS ligt. 
 

Heb jij nog ideeën ? Of moet ik nu een extra superwifi kopen?

Met vriendelijke groet,

 

Bas. 


Wil je het echt goed doen dan moet je zo min mogelijk voor draadloos gaan. Dat betekent dat de tv ontvangers met een kabel aangesloten worden op het modem. Dat betekent ook dat er kabels moeten komen naar iedere etage. Dat is veel werk maar het is het wel waard. Draadloos lijkt leuk en ik snap het ook maar het is nooit stabiel en je levert veel snelheid in.


Je kan altijd voor gemak kiezen, in dit geval een KPN monteur laten komen en deze jouw netwerk laten optimaliseren. Een monteur heb je vanaf 60 euro en is zelf in te plannen op kpn.com/servicemonteur

 

9/10 keer hebben wij een goed idee hoe we van de DVS af kunnen en toch jouw tv werkend kunnen krijgen.


Ah, in ieder geval heel fijn dat het op deze manier goed gaat! Wel jammer dat hierdoor een nieuw probleem wordt gecreëerd  🤔

Hoeveel afstand zit er tussen de oude en de huidige plek van je SuperWifi punt? Ik kan je kosteloos een kabel van 10 meter opsturen, zodat je alsnog je tv-ontvangen aan kunt sluiten op je SuperWifi punt, mocht dat lukken met die 10 meter kabel. Ik sluit me aan bij Joep, hoe meer je bekabeld aan hebt gesloten, hoe minder kans op verstoringen!

Uiteraard is een KPN monteur langs laten komen om alles te optimaliseren, óók een goed idee, Die kan ter plaatse op zoek naar de beste manier om alles voor je aan te sluiten 🙂