Recentelijk heeft de monteur in het huis waar in zijn getrokken alles geinstalleerd. Volgens hem hadden wij Superwifi nodig zodat we draadloos TV kunnen kijken in de woonkamer en slaapkamer. Daarnaast zou, omdat de wifi punten volgens mesh werken, ik overal in huis een snelle en stabiele verbinding kunnen krijgen als ik de wifi punten zo plaats dat de groene lampjes oplichten. In de praktijk blijkt dit toch anders te werken en vraag ik mij af waarom ik hier geld aan besteed heb.
Ik heb vandaag een en ander getest en alle apparatuur in huis uitgeschakeld behalve mijn telefoon en de apparatuur van KPN en het blijkt dat met alle superwifi punten uitgeschakeld ik betere snelheden haal dan met de superwifi punten ingeschakeld. Het zeer zwakke wifi6 signaal van de experiabox levert betere resultaten op dan vele euros aan superwifi punten. Zie onderstaande plattegrond en snelheidsmetingen.
Het is een en al drama, TV kijken is zo onstabiel dat het onkijkbaar is (https://fv9-6.failiem.lv/f/uc2uepvtw opname van de TV) de TV decoder is aangesloten op superwifi punt3, superwifi punt2 is noodzakelijk om uberhaupt verbinding te krijgen op superwifi punt 3 terwijl een ander punt op ongeveer 4 meter afstand is geplaatst zonder enige obstakels.
Ik probeer via de KPN website schriftelijk contact te krijgen, dat is er niet, blijkbaar wordt dit uitbesteed aan het publiek?? De digitale assistent verwijst mij naar de wifi manager, die niets verbeterd, en een telefonisch contact.
Ik zou graag van KPN een oplossing willen of mijn geld terug en dan ga ik wel kabels trekken….