Skip to main content

Recentelijk heeft de monteur in het huis waar in zijn getrokken alles geinstalleerd. Volgens hem hadden wij Superwifi nodig zodat we draadloos TV kunnen kijken in de woonkamer en slaapkamer. Daarnaast zou, omdat de wifi punten volgens mesh werken, ik overal in huis een snelle en stabiele verbinding kunnen krijgen als ik de wifi punten zo plaats dat de groene lampjes oplichten. In de praktijk blijkt dit toch anders te werken en vraag ik mij af waarom ik hier geld aan besteed heb. 

Ik heb vandaag een en ander getest en alle apparatuur in huis uitgeschakeld behalve mijn telefoon en de apparatuur van KPN en het blijkt dat met alle superwifi punten uitgeschakeld ik betere snelheden haal dan met de superwifi punten ingeschakeld. Het zeer zwakke wifi6 signaal van de experiabox levert betere resultaten op dan vele euros aan superwifi punten. Zie onderstaande plattegrond en snelheidsmetingen. 

Het is een en al drama, TV kijken is zo onstabiel dat het onkijkbaar is (https://fv9-6.failiem.lv/f/uc2uepvtw opname van de TV) de TV decoder is aangesloten op superwifi punt3, superwifi punt2 is noodzakelijk om uberhaupt verbinding te krijgen op superwifi punt 3 terwijl een ander punt op ongeveer 4 meter afstand is geplaatst zonder enige obstakels.

Ik probeer via de KPN website schriftelijk contact te krijgen, dat is er niet, blijkbaar wordt dit uitbesteed aan het publiek?? De digitale assistent verwijst mij naar de wifi manager, die niets verbeterd, en een telefonisch contact.

Ik zou graag van KPN een oplossing willen of mijn geld terug en dan ga ik wel kabels trekken….

Hallo @gebruiker9390932 

Best veel Superwifipunten maar op zich lijkt alles juist aangesloten echter ITV box kan alleen bedraad aangesloten worden, ik heb zelf ook twee superwifipunten type 2 waarop twee ethernet poorten   ik heb de superwifipunten bedraad aangesloten en op de tweede poort de tv ontvangers dit werkt wel en is zeer stabiel en haal overal in huis de juiste snelheid KPN geeft aan dat de tv ontvangers ook eventueel op DVS aangesloten kunnen worden maar die zijn ook niet altijd stabiel, vreemd dat de monteur aangeeft dat je tv ontvangers draadloos met superwifi kan aansluiten… Zou toch even helpdesk bellen. Succes en een fijne avond. 


Hoezo is het vreemd dat de monteur aangaf dat de tv ontvangers op de superwifi punten aangesloten kunnen worden? Dit is juist de reden waarom we overstag zijn gegaan, dat scheelde weer extra sleuven frezen in de muren tijdens de verbouwing.


Hoi @gebruiker9390932, welkom. 

Ik kan mij voorstellen dat je baalt van de lage snelheid. Je wil dit anders zien of kabels trekken. Wanneer je nog binnen de 14 dagen zichttermijn zit, dan kan je de SuperWifipunten retourneren. Dit kan via de winkel, neem dan wel de bon mee waar ze op staan. 

Maar wat heb je verder al gedaan. Alleen de wifi manager doorlopen? Heb je de SuperiWifipunten ook al gereset (dus via het resetgaatje) en deze als nieuw aangesloten via de Thuis app? Wordt het daarna beter? Welke Experia Box gebruik je eigenlijk? Want bij de Box 12 & V10a doen deze mee in het meshnetwerk. 


@Bart_Z ik vermoed een Box12 gezien vermelding van WiFi6.

Daarover gesproken de SPW2 ( zwart ) Heeft ook WiFi6 echter zit er nog een fout in de firmware waardoor deze achter Box12 foutief uitgaat en terugvalt op WiFi5.

Zowiezo is het nooit verstandig TE veel WiFi punten te plaatsen gezien cliënten steeds heen en weer gegooid worden tussen bron met alle gevolgen van dien.

Vermoed dat er hier TE veel zijn weggezet puur om de ITVs "draadloos" aan te sluiten waardoor er teveel te dicht op elkaar staan waardoor bovenstaande situatie gecreerd is.. 

De nuance ligt in het feit dat de monteur uiteraard aan klant wens wilt voldoen, klantwens "Geen kabels van gleuven etc" Dit zegt niet dat dit goed is gedaan dit zegt alleen dat dit zonder kabels wel een van de weinige resterende opties was.. en ik weet niet of de andere (DVS) Nou veel beter was geweest.

Daarom ik altijd aangeef..  weet u het zeker want ......... zijn de mogelijke gevolgen…

Als dit dan alsnog gewenst is vermeld ik dit expliciet in me afmelding…

Het mooiste hier zal zijn SuperWiFi punt 3 ( Die locatie ) direct op kabel en de andere 2 weg…

Je kan er dan nog een boven het liefst ook weer bekabeld aansluiten om boven de vloer uit te komen, dan fungeerd deze vloer ook als moment van bron verandering.. 

Nogmaals denk dat ze hier voornamelijk zijn geplaatst voor ITV en daarbij hun voornamelijk doel WiFi voorbij streven met alle gevolgen van dien.

 

P.S: NBAC ( Nothing Beats A Cable )