Skip to main content

Ik heb 2 SuperWifi conform instructies op groen gekregen en zie nu 3 netwerken: het 4 G modem en de 2 SuperWifi's met eigen namen. Als ik met de iPad de SuperWifi als netwerk wil selecteren (die sterker is) dan vraagt deze om een wachtwoord. Achter op de SuperWifi zit een klepje met wachtwoord maar dat geeft een foutmelding van onjuist wachtwoord. Die SuperWifi is nu ook paars geworden en was eerst groen.

Het downloaden van de service app werkt ook niet dus dat helpt niet en daar zou het antwoord staan….

Het 4G modem zend toch geen WiFi uit? En de SuperWiFi's horen beide hetzelfde WiFi netwerk uit te zenden. Welke Experiabox heeft u? De Experiabox v10? Of de v10a?



dd

 

Ik heb een 4G modem van Huawei voor buitengebied en dat is de Midwolde 4G en een Experia V10 en dat is H369AAC1D5D op de vaste lijn (niet in gebruik, veel te traag) en de beide superWifi's zijn de WE2-39B etc (dus2x). En die zie je dus allemaal. Inmiddels heb ik de “app thuis” rechtstreeks uit de App gehaald en een scan gemaakt met de iPhone die daar nu mee verbonden is en werkt!  Nu de 2e wifi nog.


Ok. En hoe zit dit allemaal op elkaar aangesloten? U heeft een Experiabox v10. Daar zitten de SuperWiFi's op aangesloten? Minstens 1 bekabeld? En het 4G modem zit ook op de Experiabox aangesloten? 


Dit is geen "sneller internet buitengebied" van kpn neem ik aan maar een zelf gekochte 4g modem toch?


Dit is geen "sneller internet buitengebied" van kpn neem ik aan maar een zelf gekochte 4g modem toch?

KPN heeft ook zoiets gehad volgens mij, maar volgens mij hebben ze dat inmiddels grotendeels uitgefaseerd. Kennelijk zijn er nog mensen die het hebben…


Het Huawei modem is idd in de begin periode voor buitengebied door KPN geleverd en staat volledig los van de Experiabox die aan de koperdraad hangt van 7,2 km tot de centrale. Die gebruiken we niet want heel erg traag maar is een back-up.

De superwifi hangt dus echt aan het 4g modem en de afbeelding laat duidelijk zien wat we hebben. De iPhone werkt inmiddels via de Superwifi maar mijn iPad nog niet. Ben even gestopt met uitzoeken en wacht even reaktie(s) af.


Zijn beide SuperWiFi's bekabeld op het 4G modem aangesloten? 

De SuperWiFi's werken sowieso niet samen met het 4G modem. Dus 1 netwerk zal het nooit worden. Maar ze werken wel samen met elkaar. Die 2 SuperWiFi's horen dus wel 1 netwerk naam uit te zenden.


Dankjewel voor je reacties Nick83. En je bent niet van KPN zelf?

Ik had de superwifi’s geleend om te proberen en heb het nu opgegeven. De eerste superwifi die bij het modem staat is net zo sterk als het signaal van het Huawei modem zelf en wij hebben alles gelijkvloers dus het heeft geen toegevoegde waarde. En ik heb die 2e ook niet aan de praat gekregen verderop in huis. Zoals je al aangaf krijg je nooit 1 netwerk maar krijg je er 2 bij. Ook de thuis app laat dit modem of andere 4G modems niet zien dus dat hielp ook niet. Verder blijft het voor mij een raadsel waarom op elke superwifi op de achterkant een password staat wat niet werkt in mijn geval.

 


Hoi @JosLeb, welkom op ons forum! Ik zie dat Nick83 je al goed geholpen heeft!
Jammer dat het niet gelukt is!

De superwifi's zijn bedoeld om aan te sluiten op je experiabox. Als je ze op je losse 4G modem aansluit zullen ze niet werken zoals ze bedoeld zijn. Dat betekent niet dat ze niet kunnen werken maar vanuit KPN kan ik je hier in ieder geval niet goed mee helpen.
Als het inloggen met het wachtwoord achterop niet lukte had het misschien nog kunnen helpen ze met het paperclipknopje ook nog even helemaal te resetten.

Mocht je toch nog eens een poging willen wagen dan weet je ons te vinden!


Ik heb het opgegeven. Het is nu duidelijk dat deze SuperWifi modems alleen op de Experia Boxen werken en KPN Box 12 en niet aan het 4G Huawei modem dat ik van KPN heb geleverd gekregen.

Discussie gesloten wat mij betreft. 


Ik heb het opgegeven. Het is nu duidelijk dat deze SuperWifi modems alleen op de Experia Boxen werken en KPN Box 12 en niet aan het 4G Huawei modem dat ik van KPN heb geleverd gekregen.

Discussie gesloten wat mij betreft. 

Superwifi,s kunnen achter elk modem worden aangesloten. Er mist echter 1 functie die bij aansluiten op een experia box wel werkt en dat is dat de superwifi,s een kopie maken van de wifi gegevens die in de experia box staat. En dit gebeurt niet als deze op andere modems wordt aangesloten.

 

Als de superwifi,s worden aangesloten op het huawei 4G modem dan worden ze wel groen maar daarna paars. Dit is dus een indicatie dat ze wel verbinding kregen maar niet de wifi gegevens konden ophalen.

Paars is een indicatie dat ze dus nog zonder gegevens staan.

Het is zaak om de volgende stappen uit te voeren:

Sluit alle te installeren superwifi,s via ethernet aan op het huawei modem. Eventueel met een additionele switch als er niet genoeg aansluitingen zijn.

Ze zullen na enige tijd allemaal in paars eindigen.

Nu is het zaak om contact te maken met de superwifi,s via de browser. Dus via een bekabelde PC of via de wifi van de huawei. Via windows explorer network neighborhood zal elke superwifi als een apart icoon verschijnen. Door hier op te dubbelklikken wordt er verbinding gemaakt.

1 van de superwifi,s zal nu blauw knipperen als teken dat er verbinding met de browser is.

Nu kan er worden ingelogd met het admin password van de blauwe knipperaar.

Eenmaal ingelogd in het menu van de superwifi kan daar in de wifi settings de wifi naam (ssid) en het bijbehorende wifi wachtwoord worden ingesteld dat in het huis in gebruik is.

Dit is dus nu een handmatige actie die normaal automatisch wordt uitgewisseld met de experia box.

Nadat dit gesaved is zullen deze gegevens ook naar de andere superwifi worden doorgezet binnen enkele minuten.

Als dit gebeurt is dan kunnen beide superwifi,s op ethernet blijven of er kan er 1 losgekoppeld worden en deze gaat dan draadloos een verbinding opzetten. Let op er moet wel minimaal 1 superwifi via ethernet verbonden zijn op het huawei modem.

 


Hallo BruisTablet, ik ben onder de indruk van de kennis (internet expert zag ik) en de moeite die je hebt genomen om een en ander uit te leggen. Nog best een gedoe maar wel hele goede achtergrond informatie en een verklaring van waarom het wel gelijk/beter via een Experia box werkt. Leuk en handig zo'n forum.

Ik weet nog niet of ik hier tijd in ga steken, want het signaal van deze SuperWifi is niet sterker dan wat het Huawei modem nu doet. Ik had de SuperWifi’s van mijn dochter en die gaat ze nu denk ik op Marktplaats zetten. Mocht ik er toch nog mee aan de slag gaan, zie ik dan uiteindelijk 1 internet netwerk of zoals de schermafbeelding 3 stuks?


Ze vormen 1 netwerk. Ze geven alle ingestelde gegevens aan elkaar door.