Skip to main content

Sinds de glasvezel is aangesloten werkt de superwifi heel erg slecht/ niet. Hij valt telkens weg (kleur oranje). 
De primary LED is 100% en de andere is 0%

@LiekeH Excuses voor de late reactie, je topic lijkt er tussendoor te zijn geglipt! 

Wat irritant dat je Superwifi punt niet goed meer werkt nadat glasvezel aangesloten is. 

Waarschijnlijk is het netwerk bij het aanleggen van de glasvezelkabel stroomloos geweest. Het kan hierdoor gebeuren dat de Superwifi punten niet goed meer gekoppeld zijn. 

Wellicht dat het topic KPN Superwifi je hierbij kan helpen! :)


Hoe kan het dan zijn dat superwifi beneden gewoon groen brandt en boven op zolder oranje? Dit was eerder niet het geval. Als we met z’n tweeën boven werken dan lukt dit niet qua verbinding. Ik dacht dat glasvezel altijd sneller/ beter was…..


@LiekeH Zijn de superwifi punten nadat de glasvezelverbinding in orde is gemaakt ook opnieuw gekoppeld? 

 


@Rutger_  dit heb ik gedaan maar het tweede super WiFi punt blijft oranje. Terwijl deze eerder altijd op groen stond.


@LiekeH Dat is vreemd, in principe zou de nieuwe firmware geen invloed moeten hebben op het bereik van de Superwifi punten. 

Is dit Superwifi punt draadloos gekoppeld of zit hier een kabel in? 

Mocht hij draadloos aangesloten zijn, is het punt dan ook al eens iets dichter bij de andere geplaatst, om te kijken of het lampje dan wel groen wordt? 


@Rutger_ als we hem een verdieping lager zetten ipv op zolder kleurt deze wel groen. Maar we hebben voor superwifi gekozen omdat we beiden op zolder werken en hier het internet nodig hebben. Echter was het oranje kleuren niet het geval voor de glasvezel. Daarnaast valt het internet op de tv ook regelmatig weg. 


@LiekeH Erg bijzonder, en de verbinding blijft dus als het lampje oranje is ook wegvallen? 

En werkte de verbinding met het groene lampje wel goed voor het aanleggen van de glasvezel verbinding? 

Zou je voor mij je forumprofiel kunnen invullen en hier een seintje kunnen geven als dit is gelukt? 

Dan kan ik ook een aantal metingen uitvoeren! :)


@Rutger_ ik heb het profiel ingevuld.

als we met z’n tweeen op zolder werken dan valt de verbinding inderdaad weg met een oranje lampje.

Ja, het werkte voor de glasvezel wel goed…


@LiekeH Zou het wellicht zo kunnen zijn dat het modem bij het aansluiten van de glasvezel op een (iets) andere plek is komen te staan?