Skip to main content

superwifi werkt niet meer sinds ik gisteren de kpn box 12 heb geplaatst. versterkers zijn opnieuw verbonden en geupdate maar geen goed superwifi meer.

Voorheen 200 Mb. Nu dicht bij modem 60 Mb.

Bij 2e punt 20 Mb instabiel

Hallo @Jacques L zijn de versterkers bekabeld aan het modem aangesloten of eventueel in cascade, dat houdt in 1 bekabeld aan het modem en de 2e weer bekabeld aan de eerste, dat laatste kan dus alleen bij de zwarte ronde of vierkante versterkers.

 


1 versterker zit aangesloten aan de modem. Ook in de buurt van deze versterker komt de snelheid niet in de buurt voor de overgang naar box 12. De 2e versterker is niet bekabeld aangesloten, maar staat op afstand op de zelfde positie als voor de overgang naar box12


Ik heb 2 witte ronde wifi versterkers


Hoi @Jacques L welkom hier. 

Met de Box 12 hoeft er geen wifi punt meer bij het modem te staan. De box 12 doet mee als onderdeel van het wifi netwerk. Ik weet niet of dat al zo hebt. Als er namelijk een punt dichtbij staat kan dat verstoren. 

Verder wil ik je een schone installatie aanraden. Zit even werk in, maar is wel alles weer als nieuw geïnstalleerd. Wordt het daar beter van?