Skip to main content

Goedemiddag,

Sinds een aantal weken ben ik een gebruiker van KPN SuperWiFi, 4 stuks namelijk in de meterkast, woonkamer, 1e verdieping en de veranda. Enkel het punt in de veranda is niet bekabeld. In het begin werkte alles vlekkeloos en kon ik ook alles middels de bijbehorende app (Thuis) regelen. Toen ik de overstap heb gemaakt naar de 4K ontvangers (2x VIP 5202) heb ik problemen met de SuperWiFi punten ondervonden. In eerste instantie zag ik alleen nog maar de V12 modem en 1 SuperWiFi punt en later kon ik met de app helemaal niks meer zien. Ook middels de browser, 192.168.2.151, was alleen maar 1 punt zichtbaar. Ook maakt de apparatuur enkel verbinding met de V12 en 1 punt.

Na wat onderzoek te hebben gedaan op dit forum heb ik alles maar naar fabrieksinstellingen geplaatst en opnieuw geconfigureerd, het resultaat is dat er niets veranderd enkel dat ik een aantal uren bezig ben geweest om alles opnieuw in te stellen.

 

Heeft iemand misschien tips en tricks om dit euvel op te lossen? Ik ben momenteel in staat alles de deur uit te doen gezien de irritatie en frustratie.

 

Alvast bedankt.

 

Onderstaand een screenshot van een offline en online punt, beide middels kabel aangesloten

 

Door de update van de Box12 naar de laatste 516 software zijn er wat dingen veranderd. Wellicht dat het daardoor is gekomen. Door de update is een Superwifi naast de Box12 niet meer nodig. Beter van niet juist. De Box12 fungeert nu als master en stuurt de Superwifi’s aan. Je logt nu dus ook niet meer in,  in de Superwifi’s, ipv in de Box12. (1e keer QR code scannen van de Box12 ipv 1e Superwifi)

Bij inloggen zul je dus de Box12 zien met daaronder de Superwifi’s. Ik neem aan de als je de Box12 gereset hebt, dat hij de 516 software heeft opgehaald?

 

Die Superwifi meterkast kan er dan weg en evt elders geplaatst worden. 


Bedankt voor uw tip. Is het dan wijs om alles opnieuw te configureren of enkel de SW meterkast weglaten/herplaatsen? Op de foto overigens de gegevens van het modem.