Skip to main content

Bij mij kan het eerste witte superwifi punt nog steeds geen verbinding maken met het modem als ik geen kabelverbinding met het modem maak, ondanks het bericht van KPN een tijdje terug dat ik dat nu zou kunnen. De maximale afstand naar het tweede wifipunt op de 1-etage hogere verdieping is slechts 2 a 3 meter. Deze een paar meter verder zetten geeft direct een niet-optimaal signaal (geel) en nog een dikke meter verder op de zelfde verdieping nauwelijks of geen signaal (rood). Met de nu ‘meest-optimale’ locatie heb ik nu wel goede wifi op de verdieping boven die van de modem en het 1-ste bekabelde superwifi punt: mijn computer en i-Phone hebben op deze verdieping nu overal een prima wifi signaal. In de (kleine) achtertuin is het wifi signaal echter matig tot zeer slecht.

Als ik wel het eerste superwifi punt op de begane grond meer naar de achtertuin, bijna 10 meter van het modem zou kunnen plaatsen (onbekabeld) zou ik ook in de achtertuin voldoende wifi signaal hebben. Ik wacht op info van KPN of een forumlid hoe ik dat kan bereiken met mijn KPN 12 modem en twee witte superwifi punten.

 

Admin: afgesplitst

het eerste witte super wifipunt dient altijd bekabeld op de box 12 te zitten het is pas bij de super wifi 2  zwarte dat je m draadloos kan installeren naast de box 12  dus dat is wat u eerst bedoeld met kpn heeft mij verteld dat het eerste wifipunt draadloos kan werken. dus u kunt ze beter vervangen als u die opstelling wil maken voor de superwifi 2 punten. pas dan funtioneerd hetvmodem ook als n superwifipunt.

 


Dat klopt niet @patrickal .

De SuperWiFi’s (ook het witte type 1) kunnen draadloos samenwerken met de KPN Box 12. 

Er is een voorwaarde, de KPN Box 12 moet de update naar SGEJ10000516 of SGEJ10000528 hebben ontvangen waardoor deze de ‘mesh’ ondersteunt en de primaire node in het netwerk wordt.

Alle SuperWiFi’s kunnen dan draadloos verbonden worden met de KPN Box 12. Als het punt te ver weg staat, is het noodzakelijk om een (lange) kabel te gebruiken.


Hallo @jaap ruigrok 

Kan je inloggen in de webinterface van de KPN Box 12 om vast te stellen welke software versie geïnstalleerd is?

Apparaathulp KPN Box: inloggen in het modem menu


Van harte welkom op ons forum @jaap ruigrok! Leuk dat je je vraag hier stelt. Om je goed te kunnen helpen en het forum overzichtelijk te houden, hebben we een eigen topic voor je aangemaakt.

Ik zie dat er al hulp toegesneld is, dat is fijn. Heb je de reacties hierboven al gezien? We lezen graag hoe het is afgelopen.