Skip to main content

Sinds ongeveer afgelopen voorjaar heb ik KPN glasvezel (1 Gbit) met KPN TV. Ik heb twee SuperWiFi2-apparaten van KPN bij het abonnement gekregen en geïnstalleerd.
De router is op de begane grond en het 1e mesh-apparaat staat (niet bedraad) op de 1e verdieping en het 2e mesh-apparaat staat -ook onbedraad- op de 2e verdieping.
Ik heb dan overal een goed wifi-signaal (hoewel ik de signaalsterkte nog nooit heb opgemeten).

Om de -pakweg- 2 maanden heb ik ineens geen internet meer op een computer of mobiele telefoon als ik in de buurt van een van beide mesh-apparaten ben.
Er zijn dan geen storingen te zien bij glasvezel of router, en op de begane grond -waar geen mes-apparaat staat- heb ik dan wél gewoon goed internet.
Als ik op de eerste etage het 1e mesh-apparaat uitzet heb ik ook in dat vertrek weer internet. Ik zet dan dus maar beide mesh-apparaten uit want het tweede mesh-apparaat functioneert toch niet zonder het eerste apparaat. Ik houd dan gelukkig wel voldoende sterk signaal over, mét internet.

Ik heb natuurlijk graag een zo sterk mogelijk signaal en na een aantal dagen / weken zet ik de mesh-apparaten dan weer aan en dan blijk ik gewoon weer een sterker wifi-signaal mét internet te hebben. En dat functioneert dan weer een aantal weken naar behoren, tot de volgende storing(?). Op het ogenblik werk ik weer zonder ingeschakelde mesh-apparaten.

In beide ruimtes met mesh-apparaten staan geen apparaten waarvan ik een potentieel storende invloed kan voorstellen. Op de eerste verdieping staat naast een computer alleen een draadloze (wifi-) printer. 

Hoe zou het kunnen komen dat deze mesh-apparaten wel wifi doorgeven maar geen internet, terwijl ik elders in huis, op enige afstand van de mesh-apparaten wel gewoon internet heb??

 

 

 

 

 

Hi @Vester! Wat gek dat dit om de zoveel tijd gebeurt. 😕 Zeker als het wel weer goed gaat nadat ze een poosje uit hebben gestaan. 

Zou je eens een schone installatie van de SuperWifi punten willen proberen? Ik ben benieuwd of het probleem daarna nog weer terugkeert. 
Mocht het dan toch weer gebeuren, kun je mij dan ook vertellen hoe de lampjes op de SuperWifi punten branden en welk type modem je hebt? Dan pakken we het verder op!


Bedankt @Sanne, ik ga dat zeker doen maar zit even krap in tijd. Komt dus later.

Drie dagen geleden had ik het eerste SuperWifipunt weer aangezet om toch maar even opnieuw te proberen en het was zowaar goed, ik had weer internet! 
Gisteren verdween het internet weer, dat kwam gelukkig weer terug toen ik het SuperWifipunt uitzette…

Alvast als antwoord op je vraag:
- ik heb de KPN Box 12.
- als de Superwifipunten mijn internet wegdrukken dan branden de lampjes gewoon continu groen.

Wordt vervolgd...


Check, geen probleem als dit later gebeurt en bedankt voor de antwoorden!

Ik hoop dat de schone installatie de oplossing is en ik wacht het af. 😁


Het heeft even geduurd,… maar gisteren geprobeerd om aan de hand van de handleiding voor een schone installatie e.e.a. op te lossen. Helaas zonder succes.

Het eerste punt kon ik continu paars krijgen, de andere alleen op continu rood. Meerdere keren geprobeerd.

De modem ging na enige tijd op resetknop drukken niet over op 'alles knipperen' maar alleen herstarten. Meerdere keren geprobeerd.

Toch de beide punten voor alle zekerheid geprobeerd met een ethernetkabel de instellingen te laten leren van de modem maar hoewel na meer dan een kwartier de ledjes mooi continu groen bleven branden, veranderde dat in rood zodra de kabel werd verwijderd.

Ik werk dus helaas 'gewoon' nog steeds met een niet optimaal wifi. Het kan wel maar blij ben ik niet ☹️

Suggesties zijn welkom!


Fijn dat het testen gelukt is! Jammer dat het de oplossing niet was, maar we zoeken rustig verder. 😁

Als ik het zo lees lijkt de modem reset niet helemaal goed te werken. Want als je het via onze modem resetten tool probeert? 

 

Mocht dat ook niet werken, dan kan je met ons bellen via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00. Dan kan mijn collega hem op afstand voor je resetten. Bellen is daarvoor het handigste, dat schakelt het snelste en zo kun je de reset doen op een moment dat goed uitkomt. 

Laat je weten hoe dat verloopt? Ik ben benieuwd!