Skip to main content
Beantwoord

Superwifi2 en Router V10A werken niet goed samen

  • 6 June 2024
  • 17 reacties
  • 134 keer bekeken

Zit al de hele ochtend het forum door te struinen en kom heel wat problemen tegen met de Superwifi2 en het modem V10A.

https://forum.kpn.com/wifi-versterkers-124/superwifi-punt-knippert-om-de-paar-dagen-groen-584405

Zal ze niet allemaal posten.

 

Maar wij hebben exact hetzelfde probleem: om de dag of soms elke dag, knipperen de Superwifi punten groen en is er geen verbinding. Enige dat helpt is de stekker erin en eruit. Dat is natuurlijk niet de bedoeling van Superwifi. Dit is verre van super.

Ik ben best wat technisch en kan in de instellingen kanalen veranderen, maar ook dat werkt niet altijd even goed. Ik wil ook het risico van een monteur niet aan als die mogelijk gaat zeggen dat het niet aan de apparatuur ligt. Ik lees echter wel dat omruilen naar een V12 router bij anderen wel werkt.

 

Ik ga een keer bellen om dit voor te stellen, maar deze twee draadloze ‘Super;wifi punten lijken nu de miskoop van het jaar. Advies vanuit KPN via de telefoon was de punten dichter bij elkaar zetten. Maar er staat er nu één ongeveer op 2 meter van de router. Zo dichtbij heeft toch weinig effect.

 

Heeft iemand nog andere oplossingen?

 

Rogier

Hi @Rogier71, welkom hier. 

Ik denk ook graag mee. Heeft dit in het verleden wel goed gewerkt? Een knipperend groen lampje betekent dat de WiFipunten aan het opstarten zijn. Zou je willen proberen om de WiFIpunten en modem helemaal opnieuw te koppelen? We hebben hier een stappenplan voor. 


Hoi, 

Dank voor je berichtH. Heb het al twee keer gedaan. Ook een keer elk een dag aan de router laten staan om alles over te zetten. Het is ook niet elke dag op 1 of andere manier. Het lost zich op door de stekker erin en eruit te doen. Dan is het lampje weer groen. Maar om dit elke dag te doen. 

Rogier

 


Welke firmware staat er op de Superwifi2 punt of punten? 


De firmware is 3.00.31 (KPN thuis app) 


Voor zover ik weet zou die dan gewoon mee moeten werken in mesh met de V10a 


Hoi,

Dat dacht ik ook. Maar van het weekend was de verbinding weer weg, en vandaag toevallig weer niet. Het is heel vervelend elke keer. De verbinding komt ook niet zelf weer tot stand. We moeten de stekker eruit halen en weer in het stopcontact doen; dan komt de verbinding weer terug...


Hi @Rogier71, sorry voor mijn late reactie. Zou ik mee mogen kijken? Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


Ik dank dat ik alles heb ingevuld. Type tv ontvanger.. geen idee. 

 

Rogier


Dankjewel, type televisieontvanger is hier niet van belang. 

Ik zie verder geen gekke dingen in je netwerk, behalve een paar switches/routers en een redelijk aantal aangesloten computers. Puur om het te testen, zou je de switches los willen koppelen van de modem en daarna deze stappen nogmaals willen doen om te kijken of de SuperWiFi's dan goed werken? Ik wil even uitsluiten dat dit niet aan het interne netwerk ligt. 


Beste Aex, 

Bovenstaande bijna allemaal al eens geprobeerd, behalve stap 5. Echter sinds een paar dagen al geen enkele keer knipperende Superwifis. Lijkt nu goed te werken. Dank voor je moeite. Ik kijk het even aan zo! 


Beste Aex, 

Bovenstaande bijna allemaal al eens geprobeerd, behalve stap 5. Echter sinds een paar dagen al geen enkele keer knipperende Superwifis. Lijkt nu goed te werken. Dank voor je moeite. Ik kijk het even aan zo! 

Hou me op de hoogte.


Helaas! Na een week geen gedoe is het inmiddels om de dag weer raak. Accespoints knipperen weer regelmatig. Ben er helemaal klaar mee en heb ook geen zin om allerlei presets verder te doen. En dan wordt het ook nog duurder.... Pfff. 


Dat begrijp ik, je hebt ook alles gedaan wat je kon doen. Nog even voor de duidelijkheid: 1 van die punten staat op 2 meter afstand van de modem en ze gaan dus allebei spontaan groen knipperen? De modem blijft ook aan de hele tijd? Dus niet dat het 's nacht wordt uitgezet of iets dergelijks. 


Nee hoor, wij zetten niets uit en ook geen stroomstoringen. Heb gebeld. Advies was de 'super' WiFi punten om te ruilen in een winkel. Gaan we dat maar doen maar ik geloof er niet in.. Hebben we alles geprobeerd. Ik lees dat router V12 wel werkt. Als ik alles heb geprobeerd ga ik dat vragen... 

 

Ja, die ene staat max2  meter van de router. Ongeveer om de dag... 


Hallo Rogier, wat vervelend dat het allemaal nog niet goed werkt. Ik hoop dat omruilen dan toch een oplossing voor je is. Je hebt de meeste zaken inderdaad nu wel getest. Mochten de problemen aanhouden dan zou ik toch even weer bellen met 0800-0402 voor een nieuwe storingsanalyse en advies.


Beste Remco,

 

Dank voor het meelezen en het advies. We gaan de ‘Super’WiFi punten idd maar omruilen om er alles aan gedaan te hebben. Hopelijk werkt het en anders ga ik weer bellen!

 

Rogier

 


Inmiddels gebeld met de KPN en aangegeven dateren nieuwe router mij de este oplossing leek(V12). Dat kon niet. Moest eerst de'Superwifi' punten gaan ruilen.. 

 

Vandaag was het zover. Ik naar deKPN winkel. 'Superwifi' én de router mee in m'n rugtas. Klaar om dewinkel niet eerderteverlaten dan met een goede oplossing. Kort uitgelegd wat er speelt. En wat gebeurt er?

 

Deze supervriendelijk meneer in de KPN winkel vraagt wat ik wil. Een nieuwe V12 router of twee WiFi punten. Ik kies voor de router. Geen probleem. Werd direct gepakt en na 10 minuten stond ik tevreden weer buiten! Het kan. 

 

Nu natuurlijk kijken of het werkt maar ik heb goede hoop! 

 

Rogier


Reageer