Skip to main content

Hi allen,

Sinds een kleine anderhalve week terug bij KPN (internet & tv), na een uitstapje naar een andere provider. Gisteren 2 Superwifi2 punten ontvangen, die ik op geen enkele manier fatsoenlijk werkend krijg op de Box 12. Meegeleverde handleiding gevolgd, stappenplannen in diverse topics bekeken maar geen resultaat.

Het leek even goed te gaan na het resetten van de wifi-instellingen, maar na het herplaatsen van beide punten 2x een rode led. Iemand nog een idee?

• Opmerkingen mbt. de stappenplannen: 
    - Modem krijg ik niet gereset met paperclip op de achterkant;
    - Reset via interface lijkt ook een wassen neus, binnen 1,5 minuten weer online?
    - Is het een probleem dat ik de wifi-instellingen (SSID etc) al had veranderd voordat ik de SuperWifi2 punten heb geïnstalleerd?

Welk modem heb je?

Box 12, ook maar even toegevoegd in de vraagstelling :)

Update: na stug blijven proberen (meerdere malen resetten van de wifi punten) eindelijk werkend gekregen. Het lijkt erop dat de timing van het resetten van de wifi-instellingen in het modem en direct daarna aansluiten van de punten de truc was. Al met al een frustrerende ervaring.

Hoi @PvL-80, welkom op onze community! Bedankt voor je terugkoppeling! Fijn dat het gelukt is! Dit had wel een stuk minder frustrerend gekund inderdaad.
Waarom dit precies zo ingewikkeld was vind ik achteraf wat lastig te zeggen maar we hebben hier wel een handig artikel over! 

Goedemorgen mede-forumers,

Inmiddels heb ik met wat moeite (zie hier ) mijn 2 SuperWifi2 punten draadloos op 2 verdiepingen werkend gekregen. Sinds het actief zijn van de versterkers, lopen we regelmatig tegen de volgende issues aan:

• melding op de TV+ box dat de wifiverbinding is verbroken
  • plotseling wegvallende wifi op andere apparaten
  • SuperWifi2 punten die meerdere malen per dag / nacht blauw gaan knipperen, daarna weer continu groen
  • mogelijk problemen met het overpakken van het signaal wanneer een device door het huis wordt meegenomen en gebruikt (bijvoorbeeld een Nintendo Switch)
  • minder belangrijk maar wel nieuwsgierig: ik krijg op geen enkele manier het modem volledig gereset. Resetknop lijkt niet te werken.

De wifimanager doorlopen, maar omdat ik bij metingen op deze plekken een fatsoenlijke snelheid heb vind die dat het daarna is opgelost.

Ik ben huiverig om nu opnieuw een reset uit te voeren of de boel opnieuw op te starten, omdat ik dan wellicht weer een halve dag aan het proberen ben. Heeft iemand hier ervaring mee, of leest er iemand mee die op afstand eea. voor me mee na wilt kijken?

Admin: samengevoegd met je bestaande topic

Het klinkt alsof de verbinding tussen de WIfipunten en jouw Box 12 niet optimaal is, ​@PvL-80. Het kan zijn dat jouw modem niet helemaal lekker is. Met ook dat resetprobleem wat je beschrijft. Welke firmware heb jij op je Box 12 zitten, oud of nieuw? Je kunt dit zien gelijk al op de inlogpagina van de webinterface. Als je daar een afbeelding van je modem ziet, dan heb je de nieuwe en staat de specifieke versie onder de afbeelding. Als je nog de oude hebt, dan zie je geen afbeelding van je modem en zit je nog op de 60E versie.

Het klinkt alsof de verbinding tussen de WIfipunten en jouw Box 12 niet optimaal is, ​@PvL-80. Het kan zijn dat jouw modem niet helemaal lekker is. Met ook dat resetprobleem wat je beschrijft. Welke firmware heb jij op je Box 12 zitten, oud of nieuw? Je kunt dit zien gelijk al op de inlogpagina van de webinterface. Als je daar een afbeelding van je modem ziet, dan heb je de nieuwe en staat de specifieke versie onder de afbeelding. Als je nog de oude hebt, dan zie je geen afbeelding van je modem en zit je nog op de 60E versie.

Op de inlogpagina zie ik enkel een kleine afbeelding ​@Erik van KPN , met daaronder mijn SSID. Op de pagina met Device Info zie ik software versie SGEJ1000060E. Oude versie?

Reageer