Skip to main content

Nadat de spanning in huis eraf is geweest start de Experiabox 12 weer correct op en komt de wifi weer in de lucht. Beide SuperWifi 2 punten krijgen echter geen verbinding meer met de modem, maar lampjes blijven rood branden. Aan/uit zetten werkt niet. Bedraad aan de modem hangen zorgt ervoor dat ze weer groen gaan brengen maar na langere tijd loskoppelen zorgt ervoor dat ze weer rood gaan branden. Enkel reset van modem en superwifi punten (zodat ze paars gaan brengen) lijkt te werken. Hoe kan ik dit oplossen want dit lijkt mij niet normaal? Alvast bedankt.

Welkom op het forum @Job1985! 

De snelste manier om alles weer goed ingesteld te krijgen is een schone installatie van de SuperWifi punten. Door die stappen precies te volgen wordt alle informatie uit de SuperWifi 2 en Box 12 gewist. Dan wordt er een nieuwe verbinding opgebouwd waarmee alles het weer moet doen. 

Wil je hier bevestigen dat deze stappen hebben geholpen?


Hallo Bram,

Dank voor je reactie. Maar het opnieuw verbinding krijgen is het probleem niet, dat lukt op de manier die jij beschrijft idd wel. Alleen het zou niet zo mogen zijn dat als de wifipunten en modem de spanning verliezen ze niet vanzelf weer verbinding met de modem herstellen. Maar in plaats daarvan rood blijven branden. Dit lijkt mij een software fout. Waarvan ik hoop dat dit in een firmware update opgelost kan worden. Ik hoor het graag.


@Job1985 is er een reden waarom de Box 12 zo vaak van het stroom gaat? Ziijn er al storingen die daar aan vooraf gaan?


Recent inductieplaat overgezet van 1 naar 3 fase en iets later laadpaal geinstalleerd daarom paar keer spanning van de meterkast. Dus niets met modem zelf te maken. Maar wel heel vervelend om daarna superwifi punten helemaal opnieuw te moeten installeren.


@Job1985 wel een goede reden om je modem even stroomloos te moeten hebben! Om op je eerdere vraag terug te komen, ik heb helaas geen oplossing voor dit probleem. Na het stroomloos maken van het modem kan het nodig zijn de SuperWifi opnieuw te installeren. Voor het beste resultaat, gebruik de stappen voor een schone installatie van de SuperWifi.