Skip to main content

Hallo allen!

 

Nadat mijn oude Arcadyan wifi versterkers er opeens mee op hielden i.c.m. mijn V10, kreeg ik te horen van de KPN medewerker dat deze niet meer gingen werken inderdaad, nouw bedankt!

 

Advies gekregen om Superwifi 2 aan te schaffen. Zojuist mijn Superwifi punten binnengekregen.

Exact aangesloten via instructies:

-Superwifi aangesloten op router

-Laten instellen, heeft mijn netwerknaam aangenomen en op de V10 de Wifi uitgeschakeld

-Lampje gaat op een gegeven moment constant groen branden en ik zie mijn WIfikanaal/SSID  verschijnen.

-Geef het een minuutje en wifikanaal/SSID  is weg maar lampje blijft groen branden

Heb nog een 45m gewacht, lampje blijft constant groen branden, enkel geen Wifi te vinden. Direct ingelogd op de Superwifi, alles staat goed, Wifi staat aan, naam klopt, enkel niets zichtbaar

 

Meerdere keren de Superwifi gereset naar fabrieksinstellingen, exact zelfde dat hij doet als hierboven staat met als resultaat geen Wifi zichtbaar.

 

Wie weet wat er fout gaat of wat ik anders moet doen?

Dat is een ergernis @Gues-Wh0oo . Geldt dat voor allebei de wifipunten?


Dat is een ergernis @Gues-Wh0oo . Geldt dat voor allebei de wifipunten?

Beide punten doet hij hetzelfde. Maakt niet uit of ik de ene eerst aansluit of de ander eerst (vanuit reset).


Bij de experia v10 moet 1 punt bekabeld blijven.


Excuus, was niet het antwoord. Zie niet hoe je dat ongedaan kan maken.

Maar zoals aangegeven: -Superwifi aangesloten op router, met kabel dus. Zit gewoon aangesloten direct nog in de meterkast.


Heel vreemd!! Heb je het modem ook al terug gezet naar fabrieksinstellingen? Zgn reset. Of een andere poort geprobeerd?


Heb je het modem ook al terug gezet naar fabrieksinstellingen? Zgn reset.

Voor het aansluiten van de Superwifi reset gedaan van de V10. Niet meer nadat ik de Superwifi voor het eerst heb aangesloten.

Wel andere poort van de V10 getest met beide Superwifi's


Maar zie je geen enkel wifinetwerk ook niet een voor jouw nieuw netwerk?


Maar zie je geen enkel wifinetwerk ook niet een voor jouw nieuw netwerk?

Klopt. Geen netwerk onder een andere naam(origineel van Superwifi, oude van V10 of mijn huidige naam van de V10).

Hij laat de netwerknaam heel even zien als ik de Superwifi gereset heb en hij de eerste keer groen brand. Dat duurt heel even en dan is het netwerk weg.

 

Nog een aanvulling: hetzelfde deed hij ook met de Arcadyan  WIfi repeaters. DIe stonden ook helemaal correct ingesteld, zagen er goed uit volgens de inlog in de repeater, maar geen zichtbaar netwerk. Enkel na de reset zag hij dat netwerk ook heel even.


Nog iemand een idee waardoor het niet werkt?


Hallo @Gues-Wh0oo 

 

Het enige wat ik kan bedenken is dat SSID Broadcast uit staat.

In de SuperWifi zou je die op zichtbaar moeten zetten, waarschijnlijk voor zowel de 2.4 als 5GHz.


Hallo @Gues-Wh0oo 

 

Het enige wat ik kan bedenken is dat SSID Broadcast uit staat.

In de SuperWifi zou je die op zichtbaar moeten zetten, waarschijnlijk voor zowel de 2.4 als 5GHz.

Staan helaas al op zichtbaar zoals eerder genoemd. Was op dat moment ook het idee dat ik had.


Aan de laatste suggestie van GeSp dacht ik ook even, maar meteen daarna ook dat wanneer de Superwifi’s naar de fabrieksinstellingen worden gereset, de SSID Broadcast aan moet staan.

Wat je nog zou kunnen proberen is de Superwifi’s loskoppelen, voor de zekerheid de Experia V10 terug naar de fabrieksinstellingen en vervolgens kijken of de SSID van de Experia V10 zichtbaar is en blijft. Als dat niet het geval is, lijkt het me dat er iets met de Experia V10 is. Misschien dat die aan vervanging toe is.


@Gues-Wh0oo Ik zie het niet staan, misschien lees ik er overheen?

SSID Broadcast is iets anders is dan het aan hebben staan van Wifi.
Als SSID Broadcast op niet zichtbaar staat dan zend de Wifi wel uit maar is de Wifi SSID niet zichtbaar.

Na een reset worden de Wifi settings weer ingeladen vanaf een KPN server.
Dat zou kunnen verklaren dat je de SSID eerst wel ziet en na inladen van de setting niet meer, het moet dan haast wel in de instellingen zitten die ingeladen worden.

@Berteman Dat klopt dan toch ook met bovenstaande? Na een reset ziet hij het Wifi netwerk wel wel en na een korte tijd verdwijnt het weer, lijkt mij dus dat in die tijd de oude instellingen weer opgehaald worden.

 

In de nieuwe firmware is er een optie om die instellingen te resetten, heb je de nieuwe versie erop staan, dan zou je dat kunnen proberen. Via de klantenservice zou je zo'n reset (of eigenlijk verwijdering van je Wifi instellingen uit het KPN systeem) ook moeten kunnen aanvragen.

Zie hier voor die update:

Daar kan je dit vinden:

Op het tabblad Wifinetwerk heb je ook de mogelijkheid tot een Wifi reset trood omrand]. Dit zet alles wifi-instellingen terug naar de fabrieksinstellingen (zoals op de sticker), zonder andere instellingen te beïnvloeden. 

 


@Gues-Wh0oo Ik zie het niet staan, misschien lees ik er overheen?

SSID Broadcast is iets anders is dan het aan hebben staan van Wifi.
Als SSID Broadcast op niet zichtbaar staat dan zend de Wifi wel uit maar is de Wifi SSID niet zichtbaar.

Na een reset worden de Wifi settings weer ingeladen vanaf een KPN server.
Dat zou kunnen verklaren dat je de SSID eerst wel ziet en na inladen van de setting niet meer, het moet dan haast wel in de instellingen zitten die ingeladen worden.

@BertemanDat klopt dan toch ook met bovenstaande? Na een reset ziet hij het Wifi netwerk wel wel en na een korte tijd verdwijnt het weer, lijkt mij dus dat in die tijd de oude instellingen weer opgehaald worden.

 

In de nieuwe firmware is er een optie om die instellingen te resetten, heb je de nieuwe versie erop staan, dan zou je dat kunnen proberen. Via de klantenservice zou je zo'n reset (of eigenlijk verwijdering van je Wifi instellingen uit het KPN systeem) ook moeten kunnen aanvragen.

Zie hier voor die update:

Daar kan je dit vinden:

Op het tabblad Wifinetwerk heb je ook de mogelijkheid tot een Wifi reset trood omrand]. Dit zet alles wifi-instellingen terug naar de fabrieksinstellingen (zoals op de sticker), zonder andere instellingen te beïnvloeden. 

 

Excuus, dan dacht ik aan wat anders.

 

SSID Broadcast zou ik dan even moeten kijken in de Superwifi morgen na werk.

De nieuwe firmware is voor de V10?

 

@GeSp Bij reset van de V10 met Wifi aan dan zie ik de V10 SSID wel en die blijft zichtbaar en actief.


Dat klopt inderdaad, GeSp, was even vergeten dat de instellingen weer opgehaald worden. Gues-whOoo moet dus op zoek naar zijn oude SSID. 

Gues-whOoo heeft een ExperiaV10 @GeSp. Voordat die voorzien worden gaan worden van de kpn software gaat nog wel even duren.


Oeps, die link is i.d.d. voor de Box 12, die haalde ik uit de SW 2 update aankondiging en niet gezien dat het om de Box 12 ging.

Waarschijnlijk zit die Wifi reset dan niet in de SuperWifi firmware, dan toch maar via de klantenservice indien nodig.

 

@Gues-Wh0oo De V10 firmware heeft het i.i.g. niet.


Bedankt @GeSp & @Berteman!

Ga morgen nogmaals kijken naar het deel om de V10 te resetten en kijken op alle fabrieksinstellingen wat de Superwifi dan wil doen. Misschien bij het ophalen morgen van de instellingen dat hij er anders over denkt. Laat het morgenavond weer weten.


@GeSp & @Berteman Ben gisteren weer bezig geweest.

De V10 nogmaals gereset naar fabrieksinstellingen, Wifi bleef erop uitstaan. Zou denken dat hij dat dan ook zou moeten resetten naar standaard aan? Maargoed, V10 opgestart, de standaard SSID naam aangehouden en Wifi aangezet en de SSID van de V10 was zichtbaar en na 15m nog steeds (dus dat werkte nog steeds)

Stap 2 één van de SuperWifi's aangesloten op de V10 met de kabel werd rood, toen de SuperWifi gereset en die pakte hij daarna wel. Hij heeft de Wifi van de V10 automatisch uitgezet. Het rare was dat hij de SSID overgenomen heeft van de V10, enkel het wachtwoord was nog wel het ‘nieuwe’ wachtwoord i.p.v. fabrieks ww. Uiteindelijk zelf aangepast in de Superwifi en deze is blijven werken.

 

Stap 3 de tweede SuperWifi aangesloten op de router met de 1e helemaal afgekoppeld. Die uiteindelijk na een reset ook goed opgestart en had in één keer de juiste naam en ww aangenomen.

 

Daarna de punten 1 voor 1 aangesloten op de V10 en gelukkig zag hij ze beiden en hebben ze het netwerk behouden.  Alles werkt nu gelukkig goed! Weet niet exact waarom hij ze na de 1e reset niet heeft gepakt, maar zal wel iets fout zijn gegaan tijdens resetten o.i.d. met instellingen terugpakken.

 

Bedankt voor de hulp!