Skip to main content

Ik kan mijn SuperWifi2 niet aan het praten krijgen met mijn modem. Nu probeer ik direct in te loggen op de SuperWifi2, maar dat lukt me niet.

 

Ik heb de SuperWifi2 gereset naar fabrieksinstellingen, paars lichtje is aan, dus was deze stap succesvol.

 

Er staat een SSID genoteerd op de achterkant van de SuperWifi2. Als ik naar Wifi instellingen op mijn laptop ga zie ik daar geen netwerk met hetzelfde SSID. Ik heb ook geprobeerd de SSID in te typen (als een hidden network), maar dat lukte ook niet.

 

Ik probeerde ook met een ethernet kabel tussen laptop en SuperWifi2, kreeg geen verbinding.

 

Is er dan geen manier met de SuperWifi2 te praten zonder dat deze aangesluit is op een modem netwerk?

Volgens mij is het standaard ip adres van de superwifi 2 192.168.2.151. Je moet dan een pc aansluiten en daar een statisch ip adres op zetten bv. 192.168.2.100. Zonder modem krijgt  de superwifi2 geen ip en dan is dit het enige ip adres waar nog mee te communiceren valt.


Heelaas, verbinding met kabel lukte niet. Maar als ik de SuperWifi2 met een kabel verbind aan mijn modem, dan wordt de SSID van de SuperWifi2 (anders dan die van mijn modem) wel zichtbaar. Via de SuperWifi2 WLAN kan ik nu de admin login pagina bereiken op 192.168.2.254, maar de login gegevens (admin password) achterop de SuperWifi2 doen het niet. Na een reset naar fabriekinstellingen moet ik toch kan inloggen met deze?


Is het nog gelukt om de punten te configureren? Is het anders geen optie om ze gewoon aan te sluiten op het modem?


Reageer