Skip to main content

Hoi,

 

Mijn moeder heeft 1 superwifi 2 punt. Nu wilde ik via de kpn WiFi manager nog 1 bestellen omdat je dan korting krijgt. Echter kregen we de melding, u heeft al 3 superwifi punten, wilt u meer ga dan naar de webshop.

 Het blijkt nu dat de buurvrouw op nummer 34 er 3 superwifi punten heeft, mijn moeder woont op 34-I heeft er slechts 1. Ze heeft dus recht om nog 1 te bestellen met korting.

 Dus waarschijnlijk krijgt mijn moeder nu de melding dat ze 3 superwifi punten heeft omdat de buurvrouw er 3 heeft.

Kan een moderator mij helpen? Bij 0800 0402 weten ze niet hoe ze dit kunnen verhelpen.

 

Ik heb voorlopig tv+ besteld voor mijn moeder omdat dit ook draadloos kan zonder het extra superwifi punt .


ps en we hadden nog een ander onopgelost probleem. We krijgen het superwifi punt draadloos niet verbonden met de box12.. 2x een uur gebeld met 0402 en we krijgen het niet opgelost. Het superwifi punt blijft, na bedrade installatie en resetten van zowel modem als superwifi , rood zodra de superwifi draadloos wordt gemaakt. Dit alles terwijl er maar 50 cm tussen modem en superwifi zit bij het installeren. Dit was ook de reden om een extra superwifi te bestellen zodat ik de WiFi van de box 12 kan uitzetten. Superwifi punt is donderdag al geruild in de kpn winkel voor een nieuwe, dus aan de superwifi kan het eigenlijk niet liggen.
 

 

Hopelijk wordt je moeder wel “blij” van de best wel andere bediening van TV+ ten opzichte van de andere decoders. Je kent de TV+ neem ik aan? Veel ouderen hebben grote moeite met de overgang.


Mijn moeder redde zich de afgelopen dagen vrij aardig met de Samsung smart tv app welke dezelfde lay-out heeft, dus ik verwacht geen problemen. Voor een 80 jarige is ze best handig met apparatuur.


Internet staat vol met te koop staande superwifis. Dus als de oplossing te lang gaat duren kan dat ook.


Mogelijk staat op de KPN Box al de nieuwste firmware. En dan kan de zwarte SuperWiFi niet draadloos verbonden worden. Wat ziet u als u naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn gaat? Zoiets?

 


@Nick83 Ik kan nu niet kijken want de box12 staat bij mijn moeder. Maar wat bedoel je met dat de SW niet verbonden kan worden als de nieuwste firmware is geïnstalleerd op de box12? Zijn daar problemen mee? 


Ik heb voorlopig tv+ besteld voor mijn moeder omdat dit ook draadloos kan zonder het extra superwifi punt .

Ik neem aan dat je je verdiept hebt in de pro's en con's van de TV+ Box.


@wjb  ja ik ben bekend. Ik ga zelf ook 1 vd boxen thuis testen en mijn bevindingen laten weten mbt lipsync en andere dingen.

 Als het niet bevalt kan mijn moeder altijd nog de iTV app gebruiken, die werkt ook prima met dezelfde interface. Op dit moment heeft ze niets aan het oude kastje aangezien ik de superwifi niet verbonden krijg.


@Nick83 Ik kan nu niet kijken want de box12 staat bij mijn moeder. Maar wat bedoel je met dat de SW niet verbonden kan worden als de nieuwste firmware is geïnstalleerd op de box12? Zijn daar problemen mee? 

Daar zijn geen problemen mee. Dat word gewoon nog niet ondersteund. En het kan wel 2024 worden voordat da fatsoenlijk werkt…

Maar goed... dat laatste is een persoonlijke gedachte.


Jazeker wordt dat wel ondersteund met de box 12. Heeft meer dan een jaar prima gewerkt.


Jazeker wordt dat wel ondersteund met de box 12. Heeft meer dan een jaar prima gewerkt.

@Nick83 heeft het over de combinatie van de V12 met de nieuwe firmware en de SW2's.


Oké waar kan ik vinden dat dit niet (meer) goed werkt? Is hier een topic over? 
ik heb zelf ook superwifi 2 alleen ik heb 1 SW bedraad aangesloten en de WiFi op de box12 uitgezet zodat je niet met dit gezeur zit 😉


Oké waar kan ik vinden dat dit niet goed werkt? Is hier een topic over? 

Helaas zijn de product update topics momenteel niet te bekijken maar daar kan je dit teruglezen.

Om de SW2's met een V12 voorzien van de nieuwe firmware (UI) te connecten zullen eerst de SW2's voorzien moeten zijn van de nieuwe firmware (UI). KPN doet momenteel een test met een beperkte groep abonnees die deze combinatie hebben en pas nadat die afgerond is zal dit verder uitgerold worden. Waarschijnlijk heb jij ook nog firmware versie 60E op jouw V12 staan omdat je niet tot die beperkte groep abonnees behoort.


Oké thx dus de nieuwe firmware vd box12 werkt niet lekker met de oude firmware vd superwifi 2 


Oké thx dus de nieuwe firmware vd box12 werkt niet lekker met de oude firmware vd superwifi 2 

Klopt en nadat dit voor de SW2's afgerond is zijn de SW1's en de Experia WiFi's aan de beurt.


Oké thx dus de nieuwe firmware vd box12 werkt niet lekker met de oude firmware vd superwifi 2 

Werkt gewoon helemaal niet. Dus controleer even de firmware versie.

De nieuwste firmware versie heeft KPN zo ongeveer vanaf de grond af opnieuw laten ontwikkelen. En sommige functies zitten er gewoon nog niet in. Zo simpel is dat.


Oké dat is dat issue opgehelderd . Thx @wjb en @Nick83 

op zich wel grappig, ik heb al een paar keer hier anderen geadviseerd om de WiFi op de box 12 uit te zetten en gebruik te maken van een extra bedraad SW2 punt achter de modem en nu hebben we er zelf mee te maken.

 Dan wil ik alleen nog graag weten van een moderator waarom mijn moeder de melding krijgt dat ze al 3 superwifi punten heeft, terwijl ze maar 1 heeft en hoe dit opgelost gaat worden. De oorzaak is dus waarschijnlijk dat de buurvrouw op nr 34 wel 3SW punten heeft en het systeem hiervan kennelijk in de war is omdat mijn moeder op 34-I woont.

 


Oké thx dus de nieuwe firmware vd box12 werkt niet lekker met de oude firmware vd superwifi 2 

Wel is het zo dat als de v12 op de nieuwe software draait de sw2 geforceerd kunnen worden naar de nieuwe software. Ze werken dan weer wel samen. Elke sw2 moet dan via ethernet worden aangesloten op de v12 en dan de sw2 via het resetgaatje resetten totdat deze een aantal malen rood knippert. Dan ongeveer 20min aangesloten laten.


Oké thx dat kan ik nog wel een keer proberen. 


Oké thx dat kan ik nog wel een keer proberen. 

Draait jouw V12 dan al op de nieuwe firmware?


Ik draai zelf SGEJ1000060E

Bij mij zelf heb ik de WiFi uit staan op de box12 en 1SW bedraad als master.

bij mijn moeder kan ik nu niet checken maar ze hebben gisteren via 0800-0402 een reset gegeven dus ik verwacht dat daarmee de nieuwste firmware gedownload is.


bij mijn moeder kan ik nu niet checken maar ze hebben gisteren via 0800-0402 een reset gegeven dus ik verwacht dat daarmee de nieuwste firmware gedownload is.

Dat zal zeer waarschijnlijk nog niet zo zijn omdat de nieuwe firmware nog niet vrijgegeven is voor generieke uitrol naar V12's waar SW2's, SW1's of Experia WiFi's op aangesloten zijn.


Mijn moeder redde zich de afgelopen dagen vrij aardig met de Samsung smart tv app welke dezelfde lay-out heeft, dus ik verwacht geen problemen. Voor een 80 jarige is ze best handig met apparatuur.

Eh.…

Je moeder heeft dus nu een Arris? En werkt nu niet; kabel te kort? Die werkt niet via wifi dus waar zijn extra wifi punten dan voor nodig. 


@PeterG Mijn moeder heeft nu een Arris die was aangesloten op een superwifi 2 punt. Het superwifi 2 punt was draadloos verbonden met de box12 .

Echter sinds kort heeft het sw2 punt problemen met de verbinding met de box12


bij mijn moeder kan ik nu niet checken maar ze hebben gisteren via 0800-0402 een reset gegeven dus ik verwacht dat daarmee de nieuwste firmware gedownload is.

Dat zal zeer waarschijnlijk nog niet zo zijn omdat de nieuwe firmware nog niet vrijgegeven is voor generieke uitrol naar V12's waar SW2's, SW1's of Experia WiFi's op aangesloten zijn.

Aha en deze nieuwe firmware zou de problemen moeten oplossen? En de nieuwe firmware zou ik kunnen forceren door de superwifi, als deze bedraad is aangesloten een harde reset te geven.


pietheingrun schreef:

En de nieuwe firmware zou ik kunnen forceren door de superwifi, als deze bedraad is aangesloten een harde reset te geven.

Maar dat kan alleen geforceerd worden alleen als de V12 zelf al wel de nieuwe firmware heeft.

BruisTablet schreef:

Wel is het zo dat als de v12 op de nieuwe software draait de sw2 geforceerd kunnen worden naar de nieuwe software.