Skip to main content

Hoi!

Na twee uur met de systeembeheerder gebeld te hebben, wil ik graag het probleem aan jullie voorleggen. Ik heb een laptop van de zaak en kan op zolder prima werken. Ik heb een wifi versterker bij me staan (een witte ronde van de KPN). 
Zodra ik naar beneden loop, verlies ik de verbinding. De modem is beneden en ik heb zelfs een 2e wifi versterker beneden staan. We hebben van alles geprobeerd, maar ik krijg geen verbinding Heel bijzonder. Als ik weer naar zolder loop en de laptop opnieuw opstart; dan maakt hij weer verbinding met de werkomgeving.

Nu wil de systeembeheerder (via Quickview) inloggen bij ‘mijnmodem’, maar hiervan klopt het wachtwoord weer niet. Nu heb ik begrepen dat ik de modem eenvoudig kan resetten, maar heeft dit dan gevolgen voor de wifiversterkers? 
Heeft iemand tips?
 

Wat voor modem  / versterkers (2e versterker rond vierkant zwart wit) en zijn deze bedraad aangesloten en waar staan deze in huis en zitten er obstakels onderling en wat voor obstakels? 


Oh en exact afstanden 

 

Wat tips zorg dat de afstanden tussen de Wifi versterkers niet meer is dan laten we zeggen 5 tot 8 meter met zo weinig mogelijk obstakels (hoe meer obstakels hoe korter de afstand) en indien mogelijk zoveel mogelijk bedraad aangesloten 


 Beide versterkers zijn de witte ronde van de KPN. De ene ligt vlakbij de modem (die is ook bekabeld aan de modem) en de andere op zolder. Dat is wel wat verder dan je aangeeft.

Het gekke is: die wifiversterker op zolder geeft een oranje licht (dus een zwakker signaal), maar inloggen op de thuiswerk omgeving van het werk lukt prima op zolder.

Als ik de wifiversterker van zolder beneden neerzet, krijg ik weliswaar een groen licht, maar als ik vervolgens beneden dan met die laptop wil werken kan ik geen verbinding maken!

 


Welk modem heeft u? De zwarte KPN Box 12? Die zend (met standaard instellingen) WiFi 6 uit. En sommige systemen kunnen daar niet mee omgaan…

Althans... niet met WiFi 6 wat de KPN Box 12 uitzend 😉


We hebben inderdaad kpn box 12! 

Zou het daar aan kunnen liggen? En is daar wat aan te doen?

 


We hebben inderdaad kpn box 12! 

Zou het daar aan kunnen liggen? En is daar wat aan te doen?

 

Als 1 van de witte superwifis via een ethernetkabel is aangesloten op korte afstand van de v12 dan kan de wifi op de v12 beter eens bij wijze van test uitgezet worden. Druk de wifi knopop de v12 gedurende langere tijd in totdat wifi led uitgaat. Wifi draait nu alleen via de superwifis. 

Diegene die oranje brandt functioneert op zich correct. Alleen oranje is een indicatie dat het beter ziu kunnen  met de verbindingssnelheid. Hiervoor is het nodig om de onderlinge opstelling van superwifis wat gunstiger te maken..


Jaaaaaaaaaaa het is gelukt!!! Jeetje! 

We zijn hier dus echt al weken mee bezig geweest. Superfijn. Bedankt voor jullie hulp!!

 

Groeten Esmeralda


Werkte het spontaan uit zichzelf of heb je wat gedaan?  terugkoppeling word gewaardeerd want het kan anderen ook helpen


Ik heb de wifi knop ingedrukt gehouden, totdat het lichtje van de wifi uitging op de modem.

Vervolgens toen de laptop aangezet en Ivanti maakte direct verbinding. Ik heb er verder niets voor gedaan, ging vanzelf!


Dank voor de terugkoppeling emeralda zeer gewaardeerd 👍


Jullie bedankt voor de hulp!


Hi @Esmeralda83, welkom hier. 

Ik heb de wifi knop ingedrukt gehouden, totdat het lichtje van de wifi uitging op de modem.

Vervolgens toen de laptop aangezet en Ivanti maakte direct verbinding. Ik heb er verder niets voor gedaan, ging vanzelf!

Perfect dit, hoef ik niets te doen! 😉 Onzin natuurlijk, fijn om te lezen dat het goed werkt. 

Je weet ons anders hier te vinden.