Skip to main content

Goede avond 

Ik heb een vraag over de wifi snelheid. Speedtest geeft als resultaat download  36.6 Mbps en upload 41.6 Mbps. Gemeten via mijn mobiel. De Experiabox V10 is verbonden met een UTP kabel via het plafond  naar de  4K  TV ontvanger. Mijn vraag is of het zin heeft om wifi  versterkers aan te schaffen. Graag uw advies.  Groeten Johnnieboy. 

Hi John, welkom hier.

Een versterker kan zeker een oplossing zijn. De vraag is echter of je dat nodig hebt. Waar loop je precies tegenaan? 


Dat ligt er ook helemaal aan wat voor abonnement @John Bazen heeft. Als dat DSL is gaat het nooit heel erg veel verbetering geven. Daarnaast nog de vraag waar de V10 staat en op welke afstand de meting plaats vindt. Een wifi-versterker maakt je verbinding niet sneller. 


Goede dag.

Ik wilde eens weten wat de internetsnelheid is. Als uitkomst kreeg ik de melding om super wifi versterkers aan te schaffen. Vandaar mijn vraag. Ik heb glasvezel en een 4K.TV.  De internet verbinding op mijn desktop valt regelmatig weg. Ik heb een Hussel abonnement. De V10.hangt in de meterkast. 


Goede dag.

Ik wilde eens weten wat de internetsnelheid is. Als uitkomst kreeg ik de melding om super wifi versterkers aan te schaffen. Vandaar mijn vraag. Ik heb glasvezel en een 4K.TV.  De internet verbinding op mijn desktop valt regelmatig weg. Ik heb een Hussel abonnement. De V10.hangt in de meterkast. 

Dat u die melding krijgt is op zich niet vreemd. Iets met "wij van wc-eend adviseren...". Wat voor snelheid neemt u af? 50/50, 100/100, 200/200 of meer? Welke snelheid meet u bekabeld. Waar staat de V10 en op welke afstand meet u? Staan er muren tussen etc etc. Hoe oud is de laptop waarmee u meet? Meet u via 2.4Ghz of 5Ghz?

Zomaar gelijk vanalles aanschaffen zonder te weten wat er speelt zou wel eens weggegooid geld kunnen zijn. 


Ik heb met mijn mobiel gemeten. De V10 hangt in de meterkast in de gang. Ik heb 200 Mbit download en 200 Mbit upload. Ik heb gemeten dichtbij het modem en verder weg

 


SuperWifi's zouden dan wel kunnen helpen. Geeft de app dat ook aan? Dan kun je ze namelijk tegen een sterk gereduceerde prijs aanschaffen.


Ja dat geeft de app aan. Aan welke prijs moet ik dan de denken  ?


Hoi @John Bazen ,

39,50 per stuk,Zie plaatje hierboven.


Als je de WiFi-manager doorloopt en de snelheid is niet goed (bijv. op de bovenverdieping), dan krijg je vanzelf een voorstel. Zoals ik hier lees zouden ze dan €39,50 per stuk kosten.

 

edit: ik zie dat @martijn197108 ook al een antwoord gegeven heeft.


Bedankt  voor alle moeite.

Groeten Johnnieboy