Skip to main content

Ik wordt er heel moe van… ik heb een abbo voor 500 en in de woonkamer kom ik maar tot 50mpbs sinds een week

resetten en restarten werkt niet! De WiFi punten boven geven oranje terwijl alles prima werkte. Die WiFi manager blijft ook hetzelfde roepen; KPN tot aan de modem werkt niet, maar daarna wordt ik niet verder geholpen!

En voor een monteur moet ik 60 euro betalen terwijl ik elke maand 80 euro overmaak… zit sterk te denken aan een overstap. Elke x gedoe en je wordt niet geholpen

Hallo @DaveP ,je 500Mbit/s internetsnelheid behoor je bekabeld gemeten op 1 computer te kunnen halen.

Wifi is een heel ander verhaal en van veel factoren afhankelijk.

Je zou de wifimanager van KPN eens kunnen doen via de KPN Thuis-app.

Succes.

 


Hallo @DaveP ,je 500Mbit/s internetsnelheid behoor je bekabeld gemeten op 1 computer te kunnen halen.

Wifi is een heel ander verhaal en van veel factoren afhankelijk.

Je zou de wifimanager van KPN eens kunnen doen via de KPN Thuis-app.

Succes.

 

Hoi Jan. Normaal haalde ik in mijn woonkamer 300 met de superwifi punten.. boven ging het maar 200.. nu ineens is het 50 gezakt

zoals ik al zei blijft wifimanager roepen dat de bekabeling van KPN naar mijn modem niet optimaal is… maar vervolgens tot een oplossing komt het niet.. tevens valt de WiFi nu ook steeds weg. Restart en reset werkt niet


 


 


Hoi @DaveP, dit lijkt alsof er iets aan de hand is. Alleen wat. Zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 


Hoi @DaveP, dit lijkt alsof er iets aan de hand is. Alleen wat. Zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 

Gedaan.. paar dagen werkte het weer zoals het moet. Vanochtend weer alles gezakt naar max 50


Echt weer bagger dit… maximale snelheid is weer max 50 en valt soms weg en niks werkt om het te herstellen.. modem gereset via de WiFi manager en handmatige.. alle punten opnieuw bekabeld aan het modem.. niks werkt

 

begin het behoorlijk zat te raken op deze manier


Hoeveel SuperWifi's heb je? Hoe zijn deze aangesloten? En wat is ongeveer de onderlinge afstand?


Hoeveel SuperWifi's heb je? Hoe zijn deze aangesloten? En wat is ongeveer de onderlinge afstand?

Beneden 2 (1 aan modem en 1 in de woonkamer) en dan elke verdieping nog 1, dus 4 totaal..

 

had er 1 extra op 1e etage maar dat gaf alleen nog meer problemen..


Je hebt nu de V10a en een SuperWifi naast elkaar staan toch? Dat is niet nodig. De V10a doet namelijk mee in het netwerk en zendt ook wifi uit. De SuperWifi die daarbij staat mag dus weg, of een stuk verderop. Die kunnen elkaar nu ook in de weg zitten namelijk. Gaat het daarna beter?


Je hebt nu de V10a en een SuperWifi naast elkaar staan toch? Dat is niet nodig. De V10a doet namelijk mee in het netwerk en zendt ook wifi uit. De SuperWifi die daarbij staat mag dus weg, of een stuk verderop. Die kunnen elkaar nu ook in de weg zitten namelijk. Gaat het daarna beter?

Hoi Bart

dit is niet juist. Er moet altijd 1 punt aan de modem bekabeld zijn. Als ik deze losmaak springt hij direct op rood en valt mijn WiFi overal in huis weg.

 

ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Het ene moment trekt hij 300+ In de woonkamer en een uur later komt hij niet boven de 30 en is de WiFi mega traag.. dit terwijl er niks veranderd is in huis of dat een apparaat de WiFi blokkeert. Dan springt ook de WiFi op zolder op oranje

 


Heb je de V10a recent nog gereset? Want deze werkt gewoon samen met met de SuperWifi, zie ook het V10a Mesh topic.

Is het anders eens een idee om alles te resetten en als nieuw aan te sluiten?


Heb je de V10a recent nog gereset? Want deze werkt gewoon samen met met de SuperWifi, zie ook het V10a Mesh topic.

Is het anders eens een idee om alles te resetten en als nieuw aan te sluiten?

Je had gelijk.. ik had hem losgekoppeld en even alles gereset.. de modem werkt nu vrijstaand als een extra punt

voorlopig ziet het er nu weer goed uit! Hopelijk was dit de oplossing


Dat klinkt top. Mocht het toch weer veranderen, laat het dan weten. 


Dat klinkt top. Mocht het toch weer veranderen, laat het dan weten. 

Helaas heeft het 1 dag goed gewerkt.. nu is het weer helemaal ruk..

kunnen teveel WiFi versterkers een probleem vormen? Ik heb er nu 2 beneden en 2 op de 1e en nog 1 op zolder


Zou kunnen dat ze te dicht bij elkaar staan. Haal er eens 2 weg. Gewoon op elke verdieping een. Gaat het dan al beter?


Zou kunnen dat ze te dicht bij elkaar staan. Haal er eens 2 weg. Gewoon op elke verdieping een. Gaat het dan al beter?

Nope, eerste paar uur na de reset haal ik snelheden van 300/400 en na een paar uur zakt alles weer tot 50


Hoi @DaveP. Heb je nog steeds problemen met jouw wifi verbinding of heb je inmiddels al een oplossing gevonden voor dit probleem?


Hoi @DaveP. Heb je nog steeds problemen met jouw wifi verbinding of heb je inmiddels al een oplossing gevonden voor dit probleem?

Nog steeds problemen. De ene dag doet hij het goed en de dag erna weer niet..


Heb je dit soort dingen in huis?

 


Gebruik je de draadloze verbindingsset zoals Joep1965 ook graag wil weten. 

 

En wat heb je nu gedaan? Wat is gereset etc.? En hoeveel SuperWifi's gebruik je nu? En hoe zijn deze aangesloten?

Even voor de duidelijkheid, dan gaan we vanuit daar verder.