Skip to main content

Ik kreeg box 12 als vervanging van mijn oude experiabox. Ik bestelde twee superwifipunten en kreeg ze (uiteindelijk) werkend. Het tweede punt moest in verband met schilderwerk even van de stroom. Ik kreeg hem daarna niet meer aangesloten, ook niet na diverse resets en het minutieus doorlopen van de procedure of het elders plaatsen van het punt. Wat doe ik in hemelsnaam niet goed? 

Wim

Welkom op het forum @Korenvlinder! Laat me beginnen te zeggen dat het juist klinkt alsof je alles goed doet. Heb je al gekeken of de Super Wifi voorkomt in de KPN Thuis app? Dat is je beste vriend bij het aansluiten van onze apparatuur. Verder lijkt je situatie erg op een waarvoor de oplossing in dit topic gemarkeerd is. Zou je het antwoord daar eens na kunnen kijken als het met de KPN Thuis app niet lukt?


Het tweede Superwifipunt zit niet meer in de app. Wel die bij de modem. Verder de opties ‘wifiversterker toevoegen’ en ‘er mist een wifiversterker’. Intussen kreeg ik via sms de aankondiging van een update van de modelsoftware.

Zou het iets zijn om de beide superpunten een harde reset te geven en dan maar weer opnieuw te proberen? De verwijzing naar het topic bracht me niet verder.

Trouwens, ik heb nu al een paar keer gelezen dat de BOX 12 gebruikt kan worden als eerste superwifipunt en er dus niet per se een superwifipunt bekabeld aan de box moet hangen. De app voorziet daar niet in. Hoe zit dat eigenlijk?

Wim


De BOX-update afgewacht. Beide superpunten gereset naar fabrieksinstellingen en vooraan begonnen. Alles doet het weer.

Wacht nog wel op een reactie op de opmerking over BOX-12 als eerste superwifipunt.

Wim


Hallo @Korenvlinder heeft jouw KPN Box 12 nu firmware versie SGEJ10000516 ?

Dan is de Box 12 nu de primaire node en kan je de eerste SuperWiFi ook ergens draadloos plaatsen.
Ik heb die gisteren ook probleemloos verplaatst.


Ok, dank, ik ga het proberen als mijn superpuntenstress gezakt is.

Â