Skip to main content

Ik heb sinds zaterdag 2 nieuwe (zwarte) super wifi punten. Deze heb ik precies zo als beschreven aangesloten. 

Het 1e wifi punt op de 1e verdieping is groen en doet het goed. 

2e wifi punt op zolder, is steeds even een paar minuten groen waarna hij weer blauw gaat knipperen, paar minuten groen wordt enz.. 

Ik heb al bijna 2 uur met kpn aan de telefoon gehangen, alles geprobeerd maar het probleem is nog steeds niet verholpen. 

Is er iemand die de oplossing heeft? 

 

Groeten, 

Linda 

Hoe zijn de super wifi's met het modem verbonden? Met kabel of draadloos? Welk modem heb je?

Is het 2e wifi punt op zolder wel eerst zo'n 10-15 minuten via een kabel met het modem verbonden? Dat is nodig om het wifi punt voor te bereiden op draadloos gebruik.


Hoi, 

Ze zijn draadloos verbonden. 

we hebben de box 12 als modem. 

het 2e wifi punt heb ik zeker minimaal 30 minuten aan het modem verbonden gehad via een kabel. Toen brandde het lampje gewoon groen. Na het verplaatsen (eerste stroom eraf, toen pas ethernetkabel uit modem gehaald) heeft hij het dus niet meer goed gedaan. Hij pakt het signaal wel op, is dan een paar minuten groen waarna hij weer begint met blauw knipperen en dit gaat steeds zo door 

 

 


Maakt het nog uit als je het 2e wifipunt dichterbij het modem plaatst? Of als je de twee wifipunten van plaats verwisselt? Blijft het probleem dan op dezelfde plaats of verhuist het mee met het 2e wifipunt?

Mogelijk helpt het dan om het 2e wifipunt te resetten (paperclip in ‘reset’ gaatje) en het punt opnieuw te installeren


Ik heb de twee wifi punten al een keer verwisseld, dan heb ik precies het zelfde probleem. Het punt op de 1e verdieping doet het dan goed en het punt op zolder blijft storing geven. Als ik ze dichter bij elkaar zet dan houd ik alsnog dat hij even groen is, dan weer blauw gaat knipperen. 

hij doet het eigenlijk alleen goed als ik hem bekabeld aan het modem heb. 

Ook het resetten heb ik al geprobeerd. 


Het probleem treedt dus op bij het wifipunt op zolder, ongeacht welk van de twee je daar plaatst?


Het probleem treedt op bij het tweede wifi punt. Ik heb ze nu naast elkaar gezet op de 1e verdieping..  en dan nog doet het 1e punt het goed en het 2e punt (welke dus eigenlijk op zolder hoort te staan) doet het niet. 


Maar als ik ze omruil dan heb ik nog steeds het zelfde probleem..  

Het 1e wifi punt (die het steeds goed doet, op de 1e verdieping) heb ik trouwens wel bekabeld aan de kpn tv+ box.  


Ondertussen heb ik beide super wifi punten aangesloten aan het modem, gereset en het installatie proces opnieuw gevolgd via de kpn thuis app. 

Opnieuw 1 wifi punt op de 1e verdieping aangesloten (bekabeld aan de kpn tv+ box), deze doet het goed. 

2e wifipunt als laatste van het modem afgehaald en opnieuw boven op zolder aangesloten. Het leek erop dat het goed zou zijn, beide punten waren volledig groen. Maar na 5 minuten begon die op zolder weer blauw te knipperen waarna hij nu alleen maar blauw blijft knipperen en helemaal niet meer groen wordt. 

Ik snap er niks meer van, geen idee wat er fout gaat. Ook omdat we tot vorige week, twee (witte) super wifi punten hebben gehad die nooit problemen gaven en het altijd perfect deden. 


Ik raak ook door mijn opties 🤔. Gebruikte je eerder ook al de TV+ box aangesloten op het wifipunt? Kan je die tijdelijk voor korte tijd afkoppelen? Dan sluit je dat uit. Anders weet ik het ook niet meer.


Ook na het ontkoppelen van de tv + box doet het 2e punt het niet. Hij blijft nu steeds rood. Na het opstarten even groen om vervolgens rood te worden. Ik heb hem al dichter bij het 1e punt gezet maar dat lost het probleem ook.niet op. 

Het gekke is, ik zie de wifipunten ook niet terug in de kpn thuis app.