Skip to main content

De Super WiFi gaf redelijk veel problemen. Toen bleek dat 1 WiFi punt was ge-upgrade naar versie 1.00.16v2 en die andere was nog op versie 1.00.14v?

 

Nu heb ik ze allebei op 1.00.16v2 en lijkt het wel weer goed te werken, maar nu zie ik continue foutmeldingen in de log van de Super WiFi:

 

04.12.2022 08:55:30 5xmppclt.c]: XMPP: Exit(Params is missing) i-1]!!!
04.12.2022 08:55:30 5xmppclt_monitor.c]: Process gone!!!
04.12.2022 08:54:59 4xmppclt.c]: XMPP: Exit(Params is missing) i-1]!!!
04.12.2022 08:54:59 4xmppclt_monitor.c]: Process gone!!!
04.12.2022 08:54:27 4xmppclt.c]: XMPP: Exit(Params is missing) i-1]!!!
04.12.2022 08:54:27 4xmppclt_monitor.c]: Process gone!!!

 

Ik gebruik een Ubiquity router met een configuratie ala wjb.

 

Werken de SuperWifi verder wel goed, @Erwin1968? Als in je hebt goede wifi, de lampjes branden normaal enzo?

Want dan verwacht ik niet dat dit daadwerkelijk een probleem is. Maar dat het eerder te maken heeft met dat de SuperWifi probeert te communiceren met een KPN modem en die niet vind.

 

 

Als je wel wifi problemen ervaart, dan val ik even terug op wat standaardstappen:

 


Ik heb die meldingen had ik gisteren ook:

 


Hoi @Erwin1968@Nick83, ik kom dit topic even een beetje leven inblazen met een update. Heb namelijk onlangs dit na kunnen vragen en heb een deel van antwoord. 

 

De foutmelding geeft aan dat het de SuperWifi niet lukt om een xmpp verbinding op te zetten met de xmpp server. En xmpp is het protocol dat we tegenwoordig gebruiken voor het op afstand kunnen beheren van de SuperWifi. Voorheen deden we dit via TR96, en daarvoor moesten we dan port forwards maken. Met xmpp is dat niet meer nodig. 

Alleen waarom hij dan precies deze melding geeft is nog niet helemaal duidelijk. Eerst dacht ik dat het komt door het gebruik van een eigen router. Maar jij gebruikt toch KPN apparatuur, Nick?

 

Aanvulling: Nog wat meer informatie verkregen. Wat we hier zien is een proces waarbij de Superwifi aanklopt bij de xmpp server. Daar krijgt hij alleen niet de juiste gegevens. Dus herstart hij het proces en zo herhaalt het zich. Dit ontstaat omdat het huidige systeem van beheer nog steeds wel een KPN (Experia) Box verwacht om het proces te kunnen afronden. Dit zal nog aangepast gaan worden, maar dan weet je in ieder geval waarom dit misgaat als er geen KPN modem is aangesloten. 


@Erik_ Dank voor je antwoord en aanvulling.
Ik heb ook een eigen router achter de Experiabox aangesloten en heb mij altijd afgevraagd hoe deze foutmelding ineens is ontstaan.

Mij is het nu helemaal helder 😉