Skip to main content

Sinds de automatische v12 modem update van 2-3dagen terug heb ik ook problemen met mijn 2de superwifi punt, deze brand opeens geel-oranje, heeft het altijd goed gedaan met groen lampje.

Beide superwifi punten gereset en weer 1 voor 1 bekabeld aangesloten op mijn modem om te initialiseren, dit is allemaal geluk maar nog steeds geel-oranje lampje op de 2de punt.

Superwifi 1 is altijd bedraad aangesloten geweest en staat nog steeds bekabeld aangesloten op mijn modem zoals vroeger, ook al word er beweerd dat door de nieuwe update van mijn modem dit niet meer nodig zou zijn omdat de modem met de nieuwe firmware stand alone een betere wifi zou hebben. Niet dus... 

Ik ben er dus achtergekomen dat de enige manier om mijn 2de superwifi punt groen te krijgen is door de 1ste superwifi punt Lan kabel los te koppelen van mijn modem en deze onbedraad halverwege tussen modem en 2de punt te plaatsen

(modem -》4meter -》versterker1 -》4meter -》 versterker2) 

dit is niet wenselijk omdat ik dan de 1ste punt op een plek in de woonkamer heb staan wat ik niet wil.

Zeker niet blij met deze update dus.

Of is er nog een instelling in de modem welke ik kan aan- of uitzetten zodat het weer werkt zoals vanouds?

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

Hoi @Cafiber . Welkom op het forum.

Dus zelfs bekabeld blijft die ene superwifi geel-oranje branden? Merk je ook dat verschil in kwaliteit van wifi in het huis? Los van dat lampje?


De Superwifi punt nr1. welke bekabeld is heeft altijd naast mijn modem gestaan, wat nog steeds het geval is, het maakt niet uit of deze bekabeld of onbekabeld aangesloten zit deze blijft altijd groen branden, waar het om gaat is mijn 2de superwifi in slaapkamer met afstand van 7-8meter vanaf 1ste punt welke na de update van de modem oranje blijft branden. 

Als ik mijn 1ste wifi punt op 4 meter afstand van modem en 4 meter afstand van 2de punt onbedraad plaats (tussen in dus) dan pakt de 2de punt hem wel goed en brand deze groen. Het is alleen niet wenselijk om mijn 1ste wifi punt op 4 meter afstand te zetten, dit was niet nodig vòòr de modem update. 


De box12 is nu onderdeel geworden van het netwerk. Als je dan de superwifi er naast zet gaat dat elkaar in de wielen rijden. Het is zeker wenselijk om de 1e superwifi nu verder weg te zetten.  Heb je de app ook geinstalleerd? 


De box12 is nu onderdeel geworden van het netwerk. Als je dan de superwifi er naast zet gaat dat elkaar in de wielen rijden. Het is zeker wenselijk om de 1e superwifi nu verder weg te zetten.  Heb je de app ook geinstalleerd? 

Bedankt voor je reply Erwin, is er ook een mogelijkheid om dezelfde situatie te creëren zoals voorheen? Dus de box12 niet als wifi punt te gebruiken maar alleen de 2 wifi versterkers waarvan er 1 bekabeld op de modem is aangesloten? Misschien ergens een instelling welke ik kan uitzetten in de modem?

App heb ik al vanaf het begin in gebruik.


@Cafiber . Dat durf ik eigenlijk niet met zekerheid te zeggen.

@Nick83  Kun je de wifi op de box12 met de meest recente firmware eigenlijk nog uitzetten terwijl de superwifi's blijven werken?