Skip to main content

Geen idee waar ik het mag zoeken in dit overvolle forum. 
maar hier het probleem.

op de Experia v10a zitten via lan kabels diverse units en ook twee zwarte WiFi versterkers.

Deze twee kastjes zijn al jaren oud. Vermoedelijk geven ze de geest. De range is 50% van de oude waarde.

Jammer maar zo werken zenders, die dingen slijten. Onlangs even met de KPN online ge-chat. Ze hebben de router ge-update , reset en jawel de WiFi op die kast uit gezet. %#€@&$§£¥ daar hebben we niet ongevraagd. Niets werkte meer in huis. Alle bediening en alarmen off line.

WILLEN JULLIE DAT NOOT MEER DOEN. :-)

Daar zat het probleem dus niet. Het zijnde oude zware versterkers.  
 

De keuze gesteld aan ons is super WiFi maar dan moeten we ff betalen. Dan komt er een onzinnig verkoop verhaal waar ik of Nieman hier geen interesse in heeft. 5 G is mij genoeg en ik will niet hoger of meer. De overstap naar 5g is al lastig omdat je dan juist versterkten / extenders moet hebben. Ook zijn de oudere wifi system niet altijd bekend met 5 g. 
 

Wat nu

A graag twee van die Experia versterkers omdat men apparaten op de markt welke slijten.  

B of als ik moet betalen omdat KPN graag super WiFi verkoopt. Dan neem appel expres routers welke het schijnbaar eeuwige doen.
   Kan niet zo zijn dat we weer zenders krijgen die relatief snel te geest geven. 

De Experia wifi's worden nog steeds geupdated @anti tech , heb je ze al eens een fabrieksreset gegeven?

Kijk anders eens bij de kennisbank rubriek versterkers voor aanvullende oplossingen.

 


Tja die skills hebben we ruim voldoende.

als je goed leest herb jullie dat deze week gedaan. Alleen de “ druif” achter de knoppen heen de instelling verandert. 
wifi op die unit uit geschakeld zonder ons daar over te informeren.

Het wees wel uit dat een extender kapot is.

daar wil ik graag een nieuwe voor 


Lees onderstaande links eens door en het zou kunnen dat de wifi niet meer werkt op de V10a en die vierkante zwarte wifi versterkers krijgen geen updates meer

 

 


Met ‘jullie’ bedoel je KPN, ik ben echter een medeforumlid, net als jij, die probeert in oplossingen te denken.

@anti tech 


Lees onderstaande links eens door en het zou kunnen dat de wifi niet meer werkt op de V10a en die vierkante zwarte wifi versterkers krijgen geen updates meer

 

 

Als dat zo is levert KPN prut spullen. 
Het zou to wat zijn dat je een voertuig koopt maar de updates zijn op. 
Nutteloos dat er überhaupt zoveel updates nodig zijn.  Stelt u zich voor dat de piloot van een vliegtuig niet meer kan opstijgen omdat er een waardeloze update is. Gelukkig is dat niet zo omdat er nog een branche is die wel nadenkt.
Laten we maar niet de auto meuk benoemen welke zoals vw geen updates hebben voor oudere elektrische auto’s. het is maar een enkel voorbeeld. 
 

Ik mag dus kastjes weg gooien , nieuwe kopen omdat de updates van andere systemen niet meer compatibel zijn.

Bizar 2.0 ! 

Ondertussen staat er een verkeerd verdienmodel over welke de toeleveranciers blij maken.

Welkom in de plastic wereld betaald door naïef en dom. Chips te kort maar we blijven kastjes wisselen omdat het niet anders kan.


Dit gaat echt de verkeerde kant op


Ik mag dus kastjes weg gooien , nieuwe kopen omdat de updates van andere systemen niet meer compatibel zijn.

Even voor de duidelijkheid @anti tech , de Experia Wifi, de zwarte vierkante kastjes dus, die je alleen bekabeld aan kunt sluiten, worden nog steeds geupdated. De huidige versie is meen ik 10041, maar er komt dit jaar een update aan dat ze compatibel zijn met alle recente modem, dus vanaf de V10 tot en met de V14 en met alle wifiversterkers vanaf de Experiawifi tot en met de Superwifi#2

Dus weggooien is nergens voor nodig.

 


De Experia Wifi's worden nog steeds ondersteund inderdaad, die krijgen dus weldegelijk updates. Ze hebben nog geen grote update, maar zoals je in de laatste update kunt lezen komt er nog wel een grote update voor: 

Dat ze geen updates meer krijgen is dus gewoon niet waar.

 

Als de Experia Wifi het echt niet goed meer doet kan je ze inderdaad vervangen. De vraag is hoe lang je ze precies hebt, daarbij geldt de wettelijke garantie. Als je ze minder dan 2 jaar geleden gekocht hebt kan je ons bellen (0800-0402) en kan daar naar gekeken worden. Als het langer dan 2 jaar geleden is, is de garantie vervallen en kan je zelf een nieuwe Wifi versterker aanschaffen. Het valt er dan niet meer onder.


Reageer