Skip to main content

Beste forumhelden,

Ik heb het wereldwijdeweb redelijk doorzocht, maar de oplossing / het waarom nog niet gevonden. Maar laat ik eerst even zeggen dat ik een redelijk leek ben. Kan werkwijzen prima opvolgen, maar moeilijke digitale-taal is mij vrij vreemd. Even ter info, zodat we op de zelfde golflengte communiceren;)

Eerst was had ik een abo bij T-Mobile. De wifi van dat modem zette ik uit en in huis gebruikte ik drie Deco M5's (op elke verdieping één). Ik heb kabels getrokken naar alle verdiepingen (die overigens werken). Het mesh systeem had ik ingesteld als Access Points. 

Nu heeft de KPN-monteur alles omgezet (V12 geïnstalleerd) en is het feest voorbij. De M5's willen enkel nog als Draadloze routers fungeren. Als ik via de deco-app de M5's wil omzetten naar Access Point's knallen ze op rood (Deco has an issue). Enige manier om de boel dan weer werkend te krijgen is: resetten (nieuwe netwerk aanmaken enz.).

De drie M5's zitten allemaal in andere poort van V12 geprikt. 

 

Mijn vraag is dus:

Waarom kan ik de M5's niet meer als access points gebruiken?
Is het op te lossen? Zo ja, hoe? 

Bijgevoegd een screenshot van de instellingen, misschien kunnen jullie hier wat aan zien.

Hoor graag van jullie! Alvast dank!

 

 

Hallo @ethernetflat , zet die deco's eens terug naar fabrieksinstellingen en installeer ze dan als nieuw uit doos.

T-Mobile hanteerde waarschijnlijk  een andere ip range dan KPN en dat botst.

 

 


Hi @ethernetflat, heeft de tip van @JanD geholpen? 🙂


Misschien wat laat, maar de Deco’s moeten toch op elkaar worden aangesloten, met alleen de eerste aan de router? Zie https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1842/