Skip to main content
Beantwoord

Verbinding via SuperWifi punten valt vaak weg

  • 29 August 2024
  • 5 reacties
  • 48 keer bekeken

Situatie

  • 2 Superwifi punten
  • 1 punt op de eerste verdieping 
  • 1 punt op zolder
  • Modem/router beneden bij glasvezelaansluiting 
  • SuperWifi draadloos, onbekabeld aangesloten

 

Probleem

Op al onze devices (van laptops op Windows tot de MacBook, smart-tv, slimme apparaten en op onze telefoons) komt en gaat de verbinding. Dat ziet er als volgt uit: op mijn iPhone zie ik letterlijk elke 3 tot 4 seconden het wifi-logo komen en weer plaatsmaken voor het 5G-logo. Er lijkt dus een storing te zitten in het wifi deel.

 

Al gedaan 

  • Router opnieuw ingesteld 
  • SuperWifi-punten opnieuw ingesteld
  • SuperWifi-punten bekabeld aangesloten

 

Nog niet gedaan

  • SuperWifi bekabeld, Wifi via router uit

 

Gewenste oplossing

  • Functionele SuperWifi
  • Goed bereik door mijn woning

Wat je wil moet te doen zijn😉. Welk type modem heb je? De mooiste opstelling is modem in de meterkast,  1 bekabelde SuperWiFi net buiten de meterkast,  1 draadloze SuperWiFi op de eerste overloop en 1 op de tweede overloop. Uiteraard is alles  bekabelen het beste. Is de opstelling bij jou zo?


Ik heb het standaard glasvezel modem, in de woonkamer waar de verbinding de woning in komt.

Je stelt dus 1 bekabelde en 1 draadloze SuperWifi voor? Ik neem aan dat dan de wifi van m’n router uit moet?


Je hebt de glasvezelaansluiting en daar zit het modem aan. Welk type us dat? Er is namelijk geen standaard modem. 


Je hebt de glasvezelaansluiting en daar zit het modem aan. Welk type us dat? Er is namelijk geen standaard modem. 

Box 12, na een korte zoektocht op Google :)


Welkom @Manandrei! Ik begrijp dat jouw Box 12 in de woonkamer staat, en dat jouw eerste SuperWifi vervolgens op de verdieping staat. En dat deze draadloos verbonden is met de Box 12. Ik vermoed dat de afstand hiertussen te groot is, en dat de verbinding daardoor niet ideaal is. 

 

Al gedaan 

  • Router opnieuw ingesteld 
  • SuperWifi-punten opnieuw ingesteld
  • SuperWifi-punten bekabeld aangesloten

 

Maar, je geeft aan dat je bekabeld aansluiten van de SuperWIfi al geprobeerd hebt en dat dit niet hielp. Was dit dan beide Wifipunten bekabeld, of alleen de eerste?

 

 

Nog niet gedaan

  • SuperWifi bekabeld, Wifi via router uit

Dit lijkt me wel een goede test om dan te gaan doen. Hierbij moet dan in ieder geval de eerste SuperWifi bekabeld aangesloten zijn, de tweede kan wel draadloos dan.

 

Ook ben ik nog even benieuwd welke SuperWifi je hebt (wit of zwart) en welke softwareversie je op je modem hebt draaien. Dit kun je checken door naar de loginpagina van je modem te gaan. Als je daar een groen venster ziet met een afbeelding van je modem, dan staat het versienummer van de software onder de afbeelding. Zie je een heel ander inlogscherm, dan heb je de softwareversie 60E.


Reageer