Skip to main content

Ik ga eind april verhuizen van een appartement naar een rijtjeswoning. Blijkbaar houdt ook KPN Funda goed in de gaten, want toen mijn huidige woning verkocht was, kreeg ik een brief in de bus hoe de verhuizing door te geven, via kpn.com/verhuisaanbieding. Hier stond dat ik gebruik kon maken van het aanbod om 2 SuperWifi punten gratis te krijgen, iets wat mij wel aanstond, aangezien ik het met de ene Experia Wifi access point die ik nu heb waarschijnlijk geen optimaal wi-fi zou hebben op elke verdieping, plus de achtertuin. Ik heb het een en ander uitgezocht en uitgevraagd in een topic hier, deze oplossing zou voor mij ook inderdaad het beste zijn.

Inmiddels is SuperWifi 2 een ding en is deze voor dezelfde prijs verkrijgbaar als SuperWifi 1. De voordelen van SuperWifi 2 zijn voor mij van belang (voornamelijk omdat het meer toekomstbestendig is), maar ik loop tegen een aantal punten aan.

  1. Ik kan op kpn.com/verhuisaanbieding alleen kiezen voor gratis 2x SuperWifi 1 of een korting. Er is geen optie voor SuperWifi 2, komt dit nog, zo ja, wanneer?
  2. Op het moment dat ik wel voor SuperWifi 2 kan kiezen, wanneer krijg ik deze geleverd? Ik krijg anderhalve week voor de verhuizing de sleutel en gebruik die tijd voor klusjes etc. Ik wil ook zoveel mogelijk het netwerk gereed hebben, zodat ik op de verhuisdatum alleen maar stekkers hoef in te pluggen en gaan met die banaan. Ik wil het dus vast in huis hebben, voor ik ga verhuizen.
  3. Hoe kan ik vast een derde SuperWifi 2 punt bestellen? Ja, het kan via de webshop van KPN, maar daar kost die 100 euro. Ik lees in het SuperWifi 2 topic dat ik via de Wifi manager mogelijk een los punt kan aanschaffen voor 40 euro. Maar met die Wifi manager kan ik nog niks, omdat ik nog niet in het andere huis woon.

 

Als u dan toch gaat klussen is dit het beste moment om sowieso naar iedere verdieping een kabel te trekken.  Om optimaal van wifi te kunnen genieten is het verstandig om op iedere verdieping een bekabelde super wifi  te plaatsen.  Het maakt dan echt niet uit of het super wifi 1 of super wifi 2 is. Er zit nagenoeg geen verschil in. U zegt misschien maar die heeft wifi 6. Dat klopt maar voor een consument heeft dat geen enkele meerwaarde. 


Als u dan toch gaat klussen is dit het beste moment om sowieso naar iedere verdieping een kabel te trekken.  Om optimaal van wifi te kunnen genieten is het verstandig om op iedere verdieping een bekabelde super wifi  te plaatsen.  Het maakt dan echt niet uit of het super wifi 1 of super wifi 2 is. Er zit nagenoeg geen verschil in. U zegt misschien maar die heeft wifi 6. Dat klopt maar voor een consument heeft dat geen enkele meerwaarde. 

Kabeltjes trekken naar elke verdieping is ook zeker iets wat ik ga doen, ik ga niet kostbare wifi airtime verspelen aan een draadloze backbone ;) 

 

En ik kies liever wel voor SuperWifi 2, want deze is toekomstbestendiger. Het klopt dat Wifi 5 voor het gros van de consumenten en ook mij, momenteel meer dan genoeg is. Maar met 2 kleine kinderen die later veel meer met internet gaan doen, wil ik wel vast voorbereid zijn en niet over 2-3 jaar alsnog gaan lopen upgraden. Plus het kost niks extra's tov SuperWifi 1, dus waarom niet iets beters neerzetten voor hetzelfde geld? Ook al heb ik er op hele korte termijn niks extra's aan tov SW1.


Jaja, ik heb een topic openstaan dat ik zo graag SuperWifi 2 wil hebben. Maar na wat overweging ben ik toch overtuigd dat SuperWifi 1 ook meer dan voldoende is :P 

 

Via kpn.com/verhuisaanbieding kan ik kiezen voor 2x SuperWifi, zo te zien aan de plaatjes versie 1 (en als het toch versie 2 wordt is het ook prima). Wanneer worden deze ongeveer geleverd en op welk adres (oud of nieuw)? In het formulier krijg ik na het kiezen van de SuperWifi punten een knop met om te bevestigen, maar zonder enige info over de levering. Ik ga eind april verhuizen, maar ik wil de spullen van te voren in orde en in huis hebben. Ik krijg anderhalve week van te voren de sleutel, dus in theorie kan het vanaf dan.

*Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic


Hoi @Svanrijn ! Gefeliciteerd met je nieuwe woning: tuin erbij, héél leuk! :house_with_garden::sun_with_face:

Ik heb je andere topic samengevoegd met dit topic: zo houden we het overzichtelijk! Zo te lezen wil jij het verhuizen van je internet en TV verbinding graag goed voorbereiden! ​Ik zal je vragen één voor één beantwoorden!
 

 

  1. Ik kan op kpn.com/verhuisaanbieding alleen kiezen voor gratis 2x SuperWifi 1 of een korting. Er is geen optie voor SuperWifi 2, komt dit nog, zo ja, wanneer?

Leuk verhuiscadeau, hè?! Je kunt kiezen voor een set SuperWifi punten: dit zijn dan de SuperWifi 2: de vernieuwde SuperWifi punten. 

 

 

  1. Op het moment dat ik wel voor SuperWifi 2 kan kiezen, wanneer krijg ik deze geleverd? Ik krijg anderhalve week voor de verhuizing de sleutel en gebruik die tijd voor klusjes etc. Ik wil ook zoveel mogelijk het netwerk gereed hebben, zodat ik op de verhuisdatum alleen maar stekkers hoef in te pluggen en gaan met die banaan. Ik wil het dus vast in huis hebben, voor ik ga verhuizen.

De SuperWifi punten worden 3 tot 5 dagen voor de verhuisdatum per post afgeleverd: de bestelling en levering gaat via een geautomatiseerd proces: eerder leveren is uitgesloten. 
Je ontvangt een Track and Trace code per e-mail zodra de set door ons overgedragen is aan PostNL. Levering is standaard naar het oude adres, een ander bezorgadres is mogelijk: geef dan jouw verhuizing telefonisch of via de chat door om een ander bezorgadres op te geven. 

 

  1. Hoe kan ik vast een derde SuperWifi 2 punt bestellen? Ja, het kan via de webshop van KPN, maar daar kost die 100 euro. Ik lees in het SuperWifi 2 topic dat ik via de Wifi manager mogelijk een los punt kan aanschaffen voor 40 euro. Maar met die Wifi manager kan ik nog niks, omdat ik nog niet in het andere huis woon.

Als bestaande klant is het zonde om een los punt aan te schaffen via onze webshop: in de webshop kost een los punt €99,50 en via de Wifi manager €39,50.
Is er nu geen plek in je appartement waar je wat minder wifi bereik hebt en de Wifi manager kunt doorlopen om zo alvast een SuperWifi punt te bestellen? Anders is het echt afwachten totdat je daadwerkelijk verhuisd bent.

Als je nog vragen hebt, laat het weten! 


@Shyrin_ Dank je wel voor je antwoorden! Ik blijk geen derde Superwifi punt nodig te hebben, want het schijnt heel goed te werken met het Experia Wifi access point die ik jaren geleden aangeschaft heb. En daar ben ik uiterst tevreden over kwa bereik, zelfs op een parkeerplaats 50 meter verderop heb ik nog net aan bereik. Niet bruikbaar weliswaar, maar toch zegt het iets over de kracht van het kleine ding 🙂 Ik kan het dus prima aan met de 2 Superwifi's die ik bij deze ga bestellen. Deze laat ik dan lekker afleveren op mijn huidige adres, dat is helemaal prima :) 


Super, helemaal goed! Succes met jouw verhuizing! :muscle_tone4: