Skip to main content

Na een verplaatsing of herstart van de Superwifi 2 punten met firmware versie SW2.C.24.03.00 verliezen de punten hun gegevens. Het lijkt iedere keer als of er een factory reset is gedaan.

Device name, toegewezen IP en bitrate snelheid met de Box 12, alles is “clean” als in alle instelling zijn verdwenen en moeten opnieuw ingevoerd / toegekend worden.

Is dit een bekend probleem, hebben meer gebruikers hier last van? 

De reden dat ik ze aan het verplaatsen ben is omdat ik de ideale plek nog niet gevonden heb voor één van de devices en om ze verplaatsen gaat de stroom er af en moet soms het andere punt herstart worden en ook de Box 12 herstart worden omdat anders er allemaal “spook” SuperWifi punten in te topologie blijven staan die überhaupt niets doen.

Hi @dwiersma1, je zou zeggen dat dat niet hoort te gebeuren na het verplaatsen van een SuperWifi punt. 

Als je je SuperWifi een schone installatie geeft en het dan nog eens probeert, hoe gaat het dan? 


@Alexandra van KPN dat heb ik inderdaad gedaan. Verwijderd, fabrieksinstellingen terugzetten met de “papperclip-knop” op de achterkant, paars ledlicht, kabel aan de Box 12 en aan de Superwifi 2 , wachten tot alles weer groen is, verplaatsen en dan nog gebeurt het. Helaas.

vandaar mijn vraag of er meer mensen dit herkennen. Ik ben zover ik kon vinden, tot nu toe de enige. Dus tja dan is het zoeken in naar een spelt in een hooiberg wat het kan zijn.


Het is eigenlijk helemaal niet de bedoeling dat u op de WiFi punten inlogt en daar specifieke instellingen maakt. Want dat doet u begrijp ik?

Vroeger, met de oude firmware, toen kon dat niet eens. De gegevens staan centraal op de KPN Box. De WiFi punten nemen dat over. 


Is hier ook een KPN modem bij betrokken of gaat het alleen om een netwerk met SW2?

Een gereserveerd ip adres zal denk ik niet opgaan voor een SW2. Onder instellingen informatie is te zien dat een dergelijk apparaat met een hele serie van MAC adressen werkt afhankelijk van hoe deze verbonden zit (via ethernet , 5ghz wifi of 2,Ghz wifi). 

Een ip reservering binnen DHCP wordt gemaakt op basis van een wederkerend zelfde MAC adres maar deze is afhankelijk van hoe de SW2 verbonden zit en mogelijk anders zijn waardoor het gereserveerde adres niet wordt toegekend.

Een bitrate is een variabel gegeven als deze draadloos werkt en de eenmaal gegeven naam aan een SW2 die blijft na een herstart hier behouden?

 

 


Reageer