Skip to main content

Verschil in internetsnelheid tussen het ene WiFipunt en het andere

  • 7 December 2021
  • 2 reacties
  • 23 keer bekeken

Ik heb hetzelfde probleem.. 2 WiFi punten. Achterin huis op 300, voorin nog geen 75. Terwijl er niets verandert is aan de settings. dezelfde WiFi punten, aansluitingen niet anders.. ik heb echt geen idee. Het zijn die zwarte kon experia punten

Ā 

Admin: eigen topic aangemaakt naar aanleiding van de reactie in dit topic.Ā 
Ā 

Hi @Wvnunen! Welkom op ons KPN Forum.Ā 
Ik neem aan dat je voorheen wĆ©l op beide punten 300MBps haalde?Ā @Doornekamp33Ā geeft in het afgesplitste topic al wat oorzaken aan van de lagere internetsnelheid:Ā ā€œWel of niet verbonden met de 5Ghz band, een slechte (kabel) verbinding tussen de punten, een ledlampĀ die net iets ongelukkig geplaatst is, de magnetron, enz enz enz enz. die de werking lichtelijk verstoren waardoor je daar minder snelheid binnen krijgt.ā€

Sinds wanneer is de snelheid gedropt? Hebben jullie afgelopen week toevallig een kerstboom opgetuigd? Kerstverlichting kan het signaal ook flink verstoren.Ā 

ā€‹
ā€‹


In combinatie met welk modem is dit?

Inderdaad, check of je verbinding hebt via 5ghz, en Ć¼berhaupt met de bewuste Experiawifi ipv op de andere blijven hangen. Zie je 2x de 2,4 en 2x de 5ghz in een wifianalyzer app?

Als dit allemaal klopt, haal je de snelheid wel als je er een kabel in drukt? Dus even met laptop, pc, of tablet bekabeld meten. Evt de Experiawifiā€™s omwisselen om te kijken wat er dan gebeurt.

Ā