Skip to main content

Sinds de update van het modem van afgelopen nacht werken de wifiversterkers beiden niet meer. Lampjes blijven rood, ook na reset/herstarten van het modem en de wifiversterkers. Ik lees al meerdere topicstarter met ditzelfde probleem en dat er nieuwe wifiversterkers verstuurd worden. De vraag is dan ook hoe ik dit kan aanvragen. 

 

Mvg,

Raymond

Inmiddels ook telefonisch contact gehad met de klantenservice, verwijzend naar de meerdere topics op het forum met hetzelfde probleem dat na de recente kpn box update, wifiboosters 1.0 (de witte ronde) niet meer werken. Nadat we het verplichte stappenplan van de medewerker hadden doorlopen was de conclusie dat ik naar de KPN winkel moest om de wifiboosters daar te laten testen en eventueel fysiek om te ruilen. Aangegeven dat via het forum een kostenloze vervanging binnen een dag geboden werd, kon de medewerker helaas niet in gang zetten. 


Update 2, 
Bij KPN Winkel langsgegaan, uitgelegd en notitie van gesprek met klantenservice werd doorgenomen. Wifiboosters versie 1 zijn nu omgeruild met wifiboosters versie 2(de zwarte).

Bekabeld aangesloten bij modem werkt de wifibooster en kan ik het apparaat ook zien in de lijst met verbonden apparaten van het modem.

Echter als ik de wifibooster uitschakel en weer aan zet op het punt in huis waar ik hem nodig heb, blijft het lampje rood en wordt het ook niet gezien in de lijst met verbonden apparaten. Het punt is 4meter verder in een andere kamer, zonder enige obstructie/verstoring en op dezelfde verdieping. 

Alle stappen met betrekking tot aansluiten, installeren en eventuele probleemoplossing bij een rood lampje of groen knipperend lampje geprobeerd. Stroom er af, weer opnieuw aansluiten, resetten dmv resetbutton achterop….

 

Bedraad aangesloten op modem werkt het, zodra de ethernetkabel niet meer in de wifibooster zit is het een dood ding waar ik niks aan heb. 

 

Inmiddels al behoorlijk wat tijd en frustratie verder, nu maar besloten een ethernetkabel door het huis te laten lopen zodat ik in ieder geval kan werken. 

Recente KPNbox update heeft voor mij niks goed gedaan in ieder geval. 


Ten eerste had kpn die update niet moeten versturen. Maar goed dat is al gebeurd. Ten tweede gaan de superwifi 2 (zwart) niet vanzelf om naar de nieuwe software. Deze moeten geforceerd worden. Doe het volgende. Sluit superwifi 2 aan via ethernet direct op de v12. Reset deze via resetgaatje (ingedrukt houden net zo lang totdat deze aantal malen rood knippert) dan gaat deze contact leggen met het netwerk. Het apparaat moet door wel 3 software upgrade stappen heen voordat het op dezelfde software zit als die van de v12. Laat deze dus minimaal 30min aangesloten zitten. Eerder los en het proces is verstoord. Herstart nu de sw2 en wacht 5min voor opstarten en synchroniseren. Log nu in op de v12 ter controle. De sw2 zouden nu zichtbaar moeten zijn met eigen herkenbare iconen.  Ook moet het dan mogelijk zijn om separaat in te loggen op het ip adres van de sw2 waarbij het plaatje van de sw2 te zien zal zijn.Trek nu ter controle de ethernet los . De sw2 zou nu binnen 1 minuut draadloos verbinding moeten maken. Eerst misschien oranje later groen. Herhaal dit voor de andere sw2. 


Ten eerste had kpn die update niet moeten versturen. Maar goed dat is al gebeurd. Ten tweede gaan de superwifi 2 (zwart) niet vanzelf om naar de nieuwe software. Deze moeten geforceerd worden. Doe het volgende. Sluit superwifi 2 aan via ethernet direct op de v12. Reset deze via resetgaatje (ingedrukt houden net zo lang totdat deze aantal malen rood knippert) dan gaat deze contact leggen met het netwerk. Het apparaat moet door wel 3 software upgrade stappen heen voordat het op dezelfde software zit als die van de v12. Laat deze dus minimaal 30min aangesloten zitten. Eerder los en het proces is verstoord. Herstart nu de sw2 en wacht 5min voor opstarten en synchroniseren. Log nu in op de v12 ter controle. De sw2 zouden nu zichtbaar moeten zijn met eigen herkenbare iconen.  Ook moet het dan mogelijk zijn om separaat in te loggen op het ip adres van de sw2 waarbij het plaatje van de sw2 te zien zal zijn.Trek nu ter controle de ethernet los . De sw2 zou nu binnen 1 minuut draadloos verbinding moeten maken. Eerst misschien oranje later groen. Herhaal dit voor de andere sw2. 

Bedankt voor je stappenplan @BruisTablet ,
Superwifi bedraad aangesloten, resetgaatje gedaan. Vervolgens 45 minuten aangesloten gelaten.

Ingelogd op V12, superwifi zichtbaar als aangesloten apparaat

Superwifi uitgezet met aan/uit knop aan de achterkant, 5 minuten gewacht en opnieuw (nog steeds bedraad) aangezet. Superwifi wederom zichtbaar als aangesloten apparaat

 

Ethernetkabel los, wifibooster uitgezet en neergezet op punt waar ik hem nodig heb, en blijft nu al 25 minuten groen knipperen, en is niet zichtbaar als verbonden apparaat aan de V12.

 

Ik word er een beetje moe van