Skip to main content

Vandaag mijn verbinding over laten zetten naar Glasvezel. Kreeg van de monteur te horen dat als mijn wifi onder de 20mbps meet ik in aanmerking zou komen voor een gratis wifi versterker. Nu is het na 6 maanden bellen helaas nog niet gelukt om de aansluiting door te trekken naar onze woning( glasvezel is al meer dan een jaar geleden aangelegd in ons appartement). Monteur heeft mijn modem in de meterkast verwerkt (buiten mijn woning) en een stekker met internet aansluiting in de woning geplaatst voor onze tv verbinding. Nu wil ik graag de wifi Manager gebruiken om te kijken wat mijn snelheid is maar hier krijg ik de foutmelding dat de verbinding tussen kpn en mijn modem te langzaam is of er zelfs helemaal niet is.(tv en wifi werken overigens wel) Net gebeld met een medewerker van kpn en na 20 minuten overleg met haar collega kreeg ik te horen dat ik het het beste morgen avond nog even kon proberen omdat morgen pas mijn glasvezel verbinding wordt doorgevoerd en dat ik eigenlijk alles wat de monteur gedaan heeft even moet terug draaien om het morgen vervolgens zelf opnieuw te installeren. Dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling.

Hoe kan ik dit het beste oplossen? Heb mijn modem al opnieuw opgestart, kabels gecheckt en zelfs gereset.

 

@GiliBreda Kunt u een foto hier plaatsen van die glasvezelaansluiting in uw meterkast ? 3e tekentje van rechts in de balk hierboven!


.


Ah, de beruchte DVS aansluiting. Als u uw snelheid meet door een Ethernet kabel ( cat 5e of hoger) rechtstreeks vanaf het modem aan te sluiten op bijv. een laptop, wat is dan de snelheid ?

Trouwens die toezegging van de monteur voor een gratis wifi versterker is ruim een jaar geleden al vervallen. 😏


Hoi @GiliBreda en welkom op het forum! 

Ah, de beruchte DVS aansluiting. Als u uw snelheid meet door een Ethernet kabel ( cat 5e of hoger) rechtstreeks vanaf het modem aan te sluiten op bijv. een laptop, wat is dan de snelheid ?

Hier ben ik ook benieuwd naar. Heb je de snelheid kunnen meten? 

Trouwens die toezegging van de monteur voor een gratis wifi versterker is ruim een jaar geleden al vervallen. 😏

Dit klopt, gratis wifiversterkers zijn niet mogelijk helaas. Daarnaast ben ik wel benieuwd hoe het gaat als je de Wifi Manager op een ander apparaat opent. Lukt het dan wel om hem te doorlopen? 


Die DVS is niet alleen berucht maar ook verkeerd aangesloten, er mag in een dubbel stopcontact geen stekker in de andere gebruikt worden, dit veroorzaakt storingen, ze hebben die dingen al zo groot gemaakt dat het eigenlijk niet kan, die adaptor zit er ook wat omhoog gedrukt in.

Maar het veroorzaakt geen mindere wifi dekking, maar de V10a is niet de beste met wifi vond ik, de V10 vond ik beter, de Box 12 maar geeneens geprobeerd.😮


Als ik zo het topic lees, dan is de DVS niet het probleem. Die is voor tv. En tv doet het gewoon lees ik. Toch?

WiFi zal in de woning wel traag zijn. Als de meterkast zich buiten de woning bevindt. En de DVS helpt daar niet voor. Die is alleen voor tv, en verder nergens voor.

De plaatjes komen me wat onbekend over. Ik lees "Servicetool traag bekabeld internet". Is dat de WiFi Manager? Is dat niet een andere tool? Lijkt me dat u niets heeft aan deze tool.

Ik zie daar boven de stoppenkast nog lege buisjes zitten. Komen die niet ergens in de woning uit? Moet haast wel toch? Ze zullen vast niet naar de buren lopen. Daar kunt u mooi een utp-kabel door laten leggen.

Misschien komen ze niet op een ideale plek uit in de woning. Maar daar kunt u dan misschien wel een WiFi versterker bekabeld op aansluiten. Dat is echt veel veel veel beter dan een WiFi versterker draadloos verbinden met een Experiabox die buiten de woning in de meterkast staat.

Misschien kunt u zelfs de Experiabox in de woning plaatsen. Dan heeft u niet eens een versterker nodig.


Hoi @GiliBreda en welkom op het forum! 

Ah, de beruchte DVS aansluiting. Als u uw snelheid meet door een Ethernet kabel ( cat 5e of hoger) rechtstreeks vanaf het modem aan te sluiten op bijv. een laptop, wat is dan de snelheid ?

Hier ben ik ook benieuwd naar. Heb je de snelheid kunnen meten? 

Trouwens die toezegging van de monteur voor een gratis wifi versterker is ruim een jaar geleden al vervallen. 😏

Dit klopt, gratis wifiversterkers zijn niet mogelijk helaas. Daarnaast ben ik wel benieuwd hoe het gaat als je de Wifi Manager op een ander apparaat opent. Lukt het dan wel om hem te doorlopen? 

Direct aangesloten is mijn verbinding prima. Maar op verschillende plekken in mijn appartement kom ik niet boven de 10mbps uit helaas.


@GiliBreda Check. Dan zit het hem echt in de wifi. 

Daarnaast ben ik wel benieuwd hoe het gaat als je de Wifi Manager op een ander apparaat opent. Lukt het dan wel om hem te doorlopen? 

En deze tip, lukt het hiermee om hem te doorlopen? Anders kun je ook met ons bellen via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 20:00 en op zaterdag tussen 9:00 - 17:00. Dan kan mijn collega de wifi met je doorlopen, daar is direct contact voor nodig en dat kan telefonisch. 🙂 


Ik heb niets meer van je vernomen, dus ik hoop dat het gelukt is! Zo niet, laat het hier gerust weten.