Skip to main content

Weet niet of het relevant is: we hebben een KPN Box 10

Mbt het checken van softwareversie op de SWP2’s staat op dit forum o.a.:

De vraag is: waar (via welk domein, link, IP-adres of zo) log je in op de SWP’s?

Binnen het menu van de Experiabox 10 kan ik de SWP2’s zien en aanklikken. Echter staat daar helemaal niets vermeld over de geinstalleerde software en ook geen upgrade keuze. 

Ps: al die oude linkjeshttp://192.168.2.151/login.htm werken niet.

@Box-12 Hier zou alles in moeten staan wat je nodig hebt:

KPN SuperWifi: van specificaties tot instellingen

Ook wat je kunt doen als de SWF's op een ander IP adres zitten.

Zelf kan ik niet direct inloggen op de SWF's (box 12b). Het modem handelt alles af en ik kan ook de benodigde informatie binnen de modem interface opvragen.

@Box-12 Hier zou alles in moeten staan wat je nodig hebt:

KPN SuperWifi: van specificaties tot instellingen

Ook wat je kunt doen als de SWF's op een ander IP adres zitten.

Zelf kan ik niet direct inloggen op de SWF's (box 12b). Het modem handelt alles af en ik kan ook de benodigde informatie binnen de modem interface opvragen.

Dankjewel voor het meedenken ​@heroplustwo Wordt erg gewaardeerd.

Die beschrijving van het artikel is niet meer correct/actueel helaas. Al die mogelijkheden al eerder doorlopen, zonder resultaat. En via de inface van de experiabox (V10) zie je helaas geen IP(v4) adres van de SWP2’s.

Welke firmware heb je op de Experiabox staan?

Welke firmware heb je op de Experiabox staan?

@Marlon92 

Als je dan bij Thuisnetwerk > Verbonden apparaten kijkt, zie je ze er dan niet tussen staan?

Als je dan bij Thuisnetwerk > Verbonden apparaten kijkt, zie je ze er dan niet tussen staan?

Hoi ​@Marlon92  
Ik kan alle SWP’s zien. Dat is niet het probleem.

Het inloggen op een SWP gaat echter niet. En ik kan niet zien welke software er nu op staat en/of wat het IP-adres is. Zo’n beetje de enige apparaatinfo die ik, via de Experiabox UI, van de SWP’s kan zien is het MAC-adres:

Als je de SuperWiFi's in dat lijstje ziet staan, dan staat daar toch ook het ip adres in de kolom wat meer naar rechts? Naast de kolom van de MAC adressen? 

Zoiets?

Als je de SuperWiFi's in dat lijstje ziet staan, dan staat daar toch ook het ip adres in de kolom wat meer naar rechts? Naast de kolom van de MAC adressen? 

Zoiets?

Nee, helaas.

Jij hebt ook een andere UI zie ik nu.

Nee, ik heb hetzelfde als jij.

Als er geen ip adres bij de SuperWiFi's staat, dan denk ik dat ze geen goede verbinding hebben. 

Kan je ze bekabeld aansluiten? 

Nee, ik heb hetzelfde als jij.

Als er geen ip adres bij de SuperWiFi's staat, dan denk ik dat ze geen goede verbinding hebben. 

Kan je ze bekabeld aansluiten? 

De verbinding is prima. En de SWP’s functioneren ook goed. Dat is ook het probleem niet. 

En er is continue 1 SWP bekabeld aangesloten op de Experiabox

Issue is dat ik nergens kan zien wat de huidige software van de SWP’s is. Doet aan het functioneren niets af natuurlijk. maar ik wilde dat checken aan de hand van de artikeljes hier op het forum waarbij je kunt inloggen op het SWP om o.a. de softwareversie te raadplegen.

Sorry voor deze ‘afwijking” in mijn gedrag om te willen weten hoe dit nou precies zit. 

Ze moeten een ip adres hebben. Dat kan niet anders. Misschien even een keer opnieuw opstarten? Stroom er even af?

Een andere optie is de app "Fing" op de smartfoon gebruiken. Dan zie je ook een lijstje van alle aangesloten apparaten in je netwerk. 

Met hun ip adressen die ik hier allemaal weggepoetst heb.

Reageer