Skip to main content

Jammer dat er geen antwoord terug komt ik heb het zelfde probleemĀ 

Admin: afgesplitst

De beste plek is met een kabel aan je router.

Wifi gaat nu eenmaal niet lekker door beton, en signaal wordt kwadratisch minder met de afstand. Dus 2 keer zo ver weg geeftĀ 4 keer minder signaal.

Er is altijd wel een plek waar je omhoog kan, via loze leidingen, langs Cv buizen of luchtafvoerkanalen, en anders heb je een goede klopboormachine, eenĀ lange betonboor, een stofzuiger enĀ wat geduld nodig.

Ā 


waarom bestaan dan superwiffisĀ 

De beste plek is met een kabel aan je router.

Wifi gaat nu eenmaal niet lekker door beton, en signaal wordt kwadratisch minder met de afstand. Dus 2 keer zo ver weg geeftĀ 4 keer minder signaal.

Er is altijd wel een plek waar je omhoog kan, via loze leidingen, langs Cv buizen of luchtafvoerkanalen, en anders heb je een goede klopboormachine, eenĀ lange betonboor, een stofzuiger enĀ wat geduld nodig.

Ā 

Ā 


Een repeater is geen wondermiddel.Ā Vandaar breng je het signaal eerst met een kabel naar de juiste plek, en zet het dan om naar een wifi signaal.

Sommige mensen denken dat superwifiā€™s, of eigenlijk wifi repeaters in het algemeen, op miraculeuze wijze Ā het internetsignaal dat verdwenen is (omdat het door bijvoorbeeld beton wordt tegengehouden) weer terug kan toveren. Ā Dream onā€¦Ā er zijn fysische wetten waar je niet omheen kan.

Ā 


Een repeater is geen wondermiddel.Ā Vandaar breng je het signaal eerst met een kabel naar de juiste plek, en zet het dan om naar een wifi signaal.

Sommige mensen denken dat superwifiā€™s, of eigenlijk wifi repeaters in het algemeen, op miraculeuze wijze Ā het internetsignaal dat verdwenen is (omdat het door bijvoorbeeld beton wordt tegengehouden) weer terug kan toveren. Ā Dream onā€¦Ā er zijn fysische wetten waar je niet omheen kan.

Hee dan moet kpn het ook niet verkondigen en reclame ervan te maken tochĀ  ,sleepwel

H


Er staatĀ duidelijk op de KPN site dat bekabeld aansluiten beter resultaat geeft. En we weten inmiddels wel hoe marketing werkt.Ā 
Ā 


Uiteraard geeft bekabeld aansluiten het beste resultaat, echter zijn de superwifi's er ook om draadloos een goede wifiverbinding te krijgen. Ikzelf gebruik ze niet, maar mijn buurman bijv. heeft 2 superwifi's opgesteld als volgt; Modem Box 12 in de meterkast, 1e superwifi draadloos in de woonkamer, 2e superwifi draadloos op de overloop 1e etage. Hij heeft op beide superwifi's groene lampjes, oftewel een prima wifi verbinding zowel begane grond als 1e verdieping. En in deze woningen overheerst ook het betonā€¦..šŸ˜‰


Je hebt natuurlijk gelijk, het zal in veel gevallen een bevredigend resultaat geven.Ā 
Ik chargeer graag, en feit blijft dat bekabeld minder gevoelig is voor verstoringen vanuit andere wifi bronnen, bouwwijze, hoeveelheid staal in het beton, alu folie isolatie, afstand.

Dus als ik mag antwoorden op de vraag voor de beste aansluiting krijg je dit antwoord, en het is goed dat er wat nuance en tegengeluid is!