Skip to main content

Ik ben al jaren trouwe klant bij KPN. Sinds een tijd al zeer slechte wifi. Ik moest wachten op glasvezel, dan zouden de problemen opgelost zijn..... Niet dus! De wifi is dramatisch slecht, de tv kan vaak niet het menu doorlopen hierdoor, dus bijvoorbeeld geen programma terugkijken oid, een draadloze babyfoon op zolder werkt niet, hopeloos. De wifimanager wel honderd keer doorlopen, maar het bleef slecht. Uiteindelijk kreeg ik het advies om 2 wifi versterkers aan te schaffen, voor € 79,00. Dat heb ik gedaan, en nu werkt het wél! Maar ik krijg er toch een beetje slecht gevoel over, want een abonnement kost ook een hoop geld tegenwoordig, dan mag je toch ook een deugdelijk product verwachten?? 

Glasvezel heeft helemaal niets te maken met wifi. Dus als je dat verteld is dan klopt dat niet. 

Als je de wifimanager door loopt kun je de Superwifi's inderdaad aanschaffen. Normaal kosten die dingen €199 per 2. Als klant krijg je dus een flinke korting. KPN is niet verantwoordelijk voor wat er binnen in je huis gebeurt qua wifi en netwerk. Dat staat ook nergens in de voorwaarden. Ik heb zelf ook repeaters gekocht (niet van KPN), mede omdat ik die van KPN gewoon niet wil. 

Voor niets gaat de zon op. Dat geldt helaas dus ook in dit geval. 


Hi en welkom hier @HansMonique. 

We hebben veel behulpzame gebruikers op ons forum. Ik zie dat @SledgehammerNL al aangeschoven is in jouw topic. Wat hij aangeeft klopt. Wifi staat los van het type verbinding dat je hebt, bijvoorbeeld glasvezel. Wifi is namelijk draadloos en daardoor heel gevoelig voor andere signalen en storingsbronnen in jouw omgeving. Geen enkel huis en omgeving zijn hetzelfde, daarom kan het even zoeken zijn naar de beste oplossing. Je leest er ook meer over in ons topic over oplossingen voor slechte wifi.

De Wifi Manager helpt je om je wifi optimaal in te stellen. Daar komt altijd een advies uit, zoals bij jou de tip om wifi versterkers aan te schaffen. De kans is groot dat er teveel andere signalen en storingsbronnen in jouw omgeving zijn, waardoor versterkers nodig zijn.


Ik ben het eigenlijk wel met @HansMonique eens. Sinds de BOX12 is de wifi waardeloos. Ook wij zij al jaren vaste klant bij de KPN en met de oude experia box was de wifi stukken beter. Met de nieuwe box is  de kwaliteit flink achteruit gegaan en lijkt het me eigenlijk een KPN probleem...(Als er blijkbaar extra voorzieningen nodig zijn  om weer op het oude wifi niveau terug te komen….)


@AZU de box 12 zit nog niet zo lang in het programma van KPN en er zijn regelmatig updates. Bij sommige klanten werkt ie uitstekend, bij anderen totaal niet. Ik gebruik (gelukkig) geen Experiabox en ervaar geen problemen. Wifi blijft een lastig iets. Er zijn zoveel factoren die de werking kunnen beïnvloeden. Zowel binnen als buiten je huis.Â