Skip to main content

Hallo beste lezer, ik heb een vraag over de Duo Pack Super Wifi 2.0 (Wifi6).

Weet iemand waarom:
het licht aan de onderkant van het ene zwarte ‘schoteltje’ felgroen en het licht onderaan het andere zwarte ‘schoteltje’ geel/oranje? Ik meen dat het licht van allebei groen was toen de KPN-monteur ze plaatste, tijdens aansluiting op glasvezel. Omdat de glasvezel op de begane grond via de meterkast mijn huis binnenkomt, en ik op de 1e etage woon en waar dan ook het modem bevestigd is, is gekozen voor deze situatie. Ik maak me zorgen of het oranje ‘schoteltje’ wel in orde is.
Ter info: het ene groene ‘schoteltje’ staat vlak bij het modem en het oranje ‘schoteltje; staat achter de TV, in de buurt van de TV-ontvanger.

Bij voorbaat bedankt voor reacties.
Marta
 

Hallo @Marta63 

 

Er is een tijdje terug een update geweest waardoor de Box 12 nu meedoet in het WiFi netwerk, brand het WiFi lampje op de Box 12 of is het nog steeds uit?

 

Als WiFi op de Box 12 nu aan staat kan je het WiFi punt wat er vlak bij staat beter verplaatsen, als ze vlak naast elkaar staan kan dat het WiFi signaal verstoren, misschien dat het lampje op het 2de punt daarom nu oranje is.
Wellicht kan je dat 1ste punt ergens op een plek tussen het modem en het WiFi punt met het oranje lampje zetten, hij hoeft dan alleen op de stroom aangesloten te zijn, misschien dat het lampje van het andere punt dan ook weer groen wordt.

 

Het WiFi punt met het oranje lampje is trouwens wel in orde maar maakt nu via 2.4GHz verbinding met het andere punt of je modem, normaal is dat 5GHz (groen lampje).


Hartelijk bedankt voor de uitleg. Ik begrijp er nu iets (meer) van. Enigszins gerustgesteld.

 


Hallo beste lezer, ik heb een vraag over de Duo Pack Super Wifi 2.0 (Wifi6).

Weet iemand waarom:
het licht aan de onderkant van het ene zwarte ‘schoteltje’ felgroen en het licht onderaan het andere zwarte ‘schoteltje’ geel/oranje? Ik meen dat het licht van allebei groen was toen de KPN-monteur ze plaatste, tijdens aansluiting op glasvezel. Omdat de glasvezel op de begane grond via de meterkast mijn huis binnenkomt, en ik op de 1e etage woon en waar dan ook het modem bevestigd is, is gekozen voor deze situatie. Ik maak me zorgen of het oranje ‘schoteltje’ wel in orde is.
Ter info: het ene groene ‘schoteltje’ staat vlak bij het modem en het oranje ‘schoteltje; staat achter de TV, in de buurt van de TV-ontvanger.

Bij voorbaat bedankt voor reacties.
Marta
 

Oranje betekent nog steeds verbinding maar tijdelijke wat minder optimaal. Beste is om het een enige tijd aan te kijken. Ook openbare radar signalen van luchthavens of weer radar systemen kunnen er voor zorgen dat een deel van de wifi kanalen enige tijd niet gebruikt mogen worden. Gedurende die tijd zal deze oranje aangeven. Dit trekt vanzelf weer bij.

Als het dagenlang aanhoudt dan lijkt het erop dat de oranje versie  wat te ver weg staat opgesteld.