Skip to main content

De Experia Wifi (EW) heeft zijn / haar update voor het laatst ontvangen in mei 2023. Laatste versie is 1.00.41.

De Experia Box V10 (ZTE) wordt niet bijgewerkt, zolang de EW niet zijn bijgewerkt. Klanten met Experia Wifi kunnen dus nog steeds niet ten volle genieten van de laatste software van de V10. In de V10 update omschrijvingen wordt de suggestie gewekt dat de EW punten ook nieuwe software krijgen, maar wanneer gaat dat gebeuren?

Worden de klanten met EW wel serieus genomen door KPN? Als de EW niet meer wordt bijgewerkt, zeg dat dan gewoon.

Ik vraag me af of het überhaupt nog gaat gebeuren. 

Zo maar even uit nieuwsgierigheid..wat mis je zoal aan de huidige software?

Dat zal toch duidelijk zijn de integratie, niet centraal je instellingen kunnen doen. Je moet nog steeds apart de webgui van de Experia wifi openen. Dus de wifi van de v10 kan wezenlijk nog steeds beter uit.

De Experia Wifi doen hier wat ze moeten doen, het is natuurlijk niet zo dat je continue iets hoeft te veranderen. 

Ik verwacht eerlijk gezegd toch  binnenkort wel een End Of Service  melding. Nu zullen ze nog wel een paar jaar mee kunnen maar eerlijk gezegd verwacht ik de nieuwe KPN software niet meer. Ondanks de update die de voorbereiding was.

Een goeie mesh op de wifi. En beveiliging updates!

Mesh zal niet gebeuren als je daarmee bedoelt dat de wifi punten draadloos met elkaar kunnen communiceren.

Mesh zal niet gebeuren als je daarmee bedoelt dat de wifi punten draadloos met elkaar kunnen communiceren.

Het gaat me meer om het naadloos overgaan van AP naar AP op de draagbare apparaten als je van a naar b gaat en dat de V10 de noodzakelijke updates krijgt. 

Het gaat me meer om het naadloos overgaan van AP naar AP op de draagbare apparaten als je van a naar b gaat...

Dat is fast roaming. Dat ondersteunen de Experia WiFi's volgens mij gewoon. 

Die naadloze overgang is fast roaming. Dat heeft niets met het werkelijke mesh protocol te maken. De EW's doen in ieder geval bandsteering. Roaming dacht ik wel maar zou ik na moeten zoeken.

Dat de v10 updates krijgt staat los van de EW. De v10 is nog ouder dus is het bijna een wonder dat deze de nieuwe software krijgen.

​@Applmac in het topic over de EW gaf ik al een tip om toch de nieuwe software voor de v10 binnen te halen. Echter of je daar dan blij van wordt weet ik niet want mijn box12 heeft nu wel de nieuwe software maar wat ik hier al schrijf er worden geen instellingen overgenomen.

Je kan natuurlijk overwegen je EW's te vervangen door de SW2 of een provider onafhankelijk merk.

Reageer