Wanneer TV met één specifiek SuperWifi punt verbindt daalt de wifisnelheid
Beste allemaal,
Na een tijdje vogelen heb ik al een aantal problemen kunnen oplossen. Om het laatste probleem op te lossen, denk ik echter hulp nodig te hebben. Mijn situatie is als volgt;
Mijn modem is een Experia Box V10
Daarnaast heb ik 2 draadloze superwifi 2 punten besteld. 2, omdat het zo is dat KPN vaste klanten (met dus een verouderd modem) bestraft, omdat de Experia Box V10 niet kan functioneren als superwifi-punt…
Het 1e punt is verbonden met het modem, het 2e punt met het 1e punt. Als alles goed werkt, is er geen reden tot klagen, maar er zijn momenten dat mijn TV automatisch verbindt met superwifi-punt 1 in plaats van met punt 2. Dit zorgt voor een enorme daling in de snelheid, waardoor streamen een ramp wordt (continue bufferen…)
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn tv verbindt met superwifi-punt 2?
Groetjes Sven
Bladzijde 1 / 1
... omdat de Experia Box V10 niet kan functioneren als superwifi-punt…
Met de nieuwste firmware wel volgens mij.
Het 1e punt is verbonden met het modem, het 2e punt met het 1e punt. Als alles goed werkt, is er geen reden tot klagen, maar er zijn momenten dat mijn TV automatisch verbindt met superwifi-punt 1 in plaats van met punt 2. Dit zorgt voor een enorme daling in de snelheid, waardoor streamen een ramp wordt (continue bufferen…)
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn tv verbindt met superwifi-punt 2?
Kan niet. Daar kan je niks aan doen. Bekabeld aansluiten. Dat is de echte oplossing.
Helaas is het geen optie om een kabel te trekken van 20 meter… Super-wifi zorgt ervoor dat het internet zo’n 160 mb/s is. Maar als hij verbindt met het verkeerde wifi-punt, mag ik blij zijn met 50 mb/s..
50 mb/s is voor tv kijken nog meer dan zat.
50 mb/s is voor tv kijken nog meer dan zat.
Blijkbaar niet, anders zou die niet de hele tijd bufferen….
Nou dan zit er ergens iets niet goed want bij mij is de maximale haalbare snel 35 en de ontvanger buffert nooit.
Sorry, vergeten te melden en wellicht wel van belang. We kijken TV via IPTV.
Wat bedoel je daar mee? Iets anders dan tv van KPN?
Wat bedoel je daar mee? Iets anders dan tv van KPN?
Bij IPTV wordt het tv-signaal via internet verzonden in plaats van via kabel of satelliet. Het gaat dus om interactieve televisie en video on demand.
Het verschil tussen IPTV en traditionele televisie is dat het signaal bij IPTV via het internet verzonden wordt. Je kijkt met IPTV naar reguliere televisieprogramma’s, maar dan via internet. Je sluit een abonnement af bij een tv-aanbieder en betaalt auteurs- en inhoudsrechten.
Beste @svenvanroij Iedereen weet hier wat IP-TV is, dat gebruikt KPN al jaren.
Kijk je via een tv-decoder van KPN en zo ja, welk merk en type of kijk je via een KPN tv app???
Het is logisch dat als een apparaat met internet verbonden is, de internetsnelheid voor een ander te verbinden apparaat minder is.
Stel je hebt een abo van 100Mbit/s, gebruik je 1 apparaat, dan heb je de volle snelheid ter beschikking.
Sluit je nog een apparaat aan dan deel je de snelheid door 2 en heb je theoretisch maximaal 50Mbit/s per apparaat tot je beschikking.
Je sluit een abonnement af bij een tv-aanbieder en betaalt auteurs- en inhoudsrechten.
Bij welke "tv-aanbieder” heb jij een abonnement afgesloten?
Sluit je nog een apparaat aan dan deel je de snelheid door 2 en heb je theoretisch maximaal 50Mbit/s per apparaat tot je beschikking.
Dat is niet correct, de twee apparaten hebben dan samen 100Mbps tot hun beschikking maar als het éne apparaat effectief maar 1Mbps verbruikt dan zijn de andere 99Mbps gewoon beschikbaar voor het tweede apparaat.
Daarom schreef ik ook 'theoretisch’ @wjb
Je sluit een abonnement af bij een tv-aanbieder en betaalt auteurs- en inhoudsrechten.
Bij welke "tv-aanbieder” heb jij een abonnement afgesloten?
Daar ben ik ook benieuwd naar @svenvanroij
We kijken IP-tv via WatchTV, op de Formuler Z11 Pro en dan via de app MyTVonline3.
Daarom schreef ik ook 'theoretisch’ @wjb
Toch is het niet correct wat je noemde en dat is waarom ik er toch even op reageerde. Weet dat veel apparaten vaak langere tijd nauwelijks data verbruiken (eerder een paar honderd kbps dan bijvoorbeeld 25Mbps) en daaarom kan de opmerking om de snelheid door 2 te delen bij 2 aangesloten apparaten al snel een verkeerd beeld geven.
We kijken IP-tv via WatchTV, op de Formuler Z11 Pro en dan via de app MyTVonline3.
Dat is dan niet iets waar KPN veel aan kan doen anders een stabiele verbinding verzorgen.
Daarnaast is watch.tv hoogstwaarschijnlijk illegaal.
Dat is dan niet iets waar KPN veel aan kan doen anders een stabiele verbinding verzorgen.
Het probleem is juist die stabiele verbinding. Buiten het feit dat het onzin is dat ik 2 superwifi-punten moet huren, terwijl een nieuwe klant (mer dus een nieuw modem) er maar 1 hoeft te huren, was mijn vraag of het mogelijk is om handmatig een superwifi-punt te kiezen om mee te verbinden.
Buiten het feit dat het onzin is dat ik 2 superwifi-punten moet huren, terwijl een nieuwe klant (mer dus een nieuw modem) er maar 1 hoeft te huren, was mijn vraag of het mogelijk is om handmatig een superwifi-punt te kiezen om mee te verbinden.
Helaas bestaat er geen mogelijkheid om het toegangspunt vast te zetten. Er zijn maar weinig mesh systemen die dergelijke functionaliteit hebben. Zelf gebruik ik TP-Link wifi accesspoints uit de Omada serie en die ondersteunen dat wel.
Voorbeeld:
Buiten het feit dat het onzin is dat ik 2 superwifi-punten moet huren, terwijl een nieuwe klant (mer dus een nieuw modem) er maar 1 hoeft te huren, was mijn vraag of het mogelijk is om handmatig een superwifi-punt te kiezen om mee te verbinden.
Helaas bestaat er geen mogelijkheid om het toegangspunt vast te zetten. Er zijn maar weinig mesh systemen die dergelijke functionaliteit hebben. Zelf gebruik ik TP-Link wifi accesspoints uit de Omada serie en die ondersteunen dat wel.
Voorbeeld:
Dankjewel, dat is een antwoord wat me verder helpt. Kun je me een voorzichtige inschatting maken van de kosten van 2 stuks? En kan dat gewoon samen met de Experia Box V10?
Beste @svenvanroij
Hier@wjb nog geen reactie op gehad.
Ander punt:
De V10 wordt een keer bijgewerkt naar een nieuwere firmware, dan kan de wifi op de V10 gewoon aan blijven staan en heb je daar geen vervangend wifipunt meer voor nodig.
Kun je me een voorzichtige inschatting maken van de kosten van 2 stuks? En kan dat gewoon samen met de Experia Box V10?
Een EAP610 kost zo’n 85 euro en een OC200 controller kost ook zo’n 85 euro.
De controller software kan je ook op een PC of in een docker op een Synology NAS draaien en dan kan heb je geen OC200 controller nodig.
De V10 wordt een keer bijgewerkt naar een nieuwere firmware, dan kan de wifi op de V10 gewoon aan blijven staan en heb je daar geen vervangend wifipunt meer voor nodig.
Is er iets bekend op welke termijn dit gaat zijn?
Wat maakt het uit? In jouw situatie schiet je er niets mee op. Je hebt die 2 SuperWiFi's toch al.
Wat maakt het uit? In jouw situatie schiet je er niets mee op. Je hebt die 2 SuperWiFi's toch al.
De 2 SuperWiFi’s huur ik bij KPN. Ik betaal dus per maand voor 2, terwijl ik aan 1 dus ook voldoende zou kunnen hebben als de update is geweest.
De 2 SuperWiFi’s huur ik bij KPN. Ik betaal dus per maand voor 2, terwijl ik aan 1 dus ook voldoende zou kunnen hebben als de update is geweest.
Dan stop je toch de huur van één van de twee nadat jouw V10 voorzien is van de nieuwe firmware.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.