Ik heb net naar 4Gbit/s internet overgegaan en wil niet grote kabel van Modem naar 2e vloor brengen. Is het mogelijk met SuperWifi 2 om die 4Gbit/s snelheid te halen? En als niet, wat zijn andere opties dan?
SW2 heeft 1Gbs LAN porten, dus over de 2de LAN port kan je maximaal 1Gbs halen, over WIFI nog minder, 800Mbs is realistisch
Hoi ​
Voor 200 euro heb ik zelf een passieve 4 x 10 gbps MikroTik managed switch gekocht. Als je die aan de router hangt dan kan je 3 apparaten op hogere snelheid laten werken. Er zijn 5 gbps NICs voor PCIe en USB-3 te koop met een RTL8126 chip die op 5 gbps draaien (en ook compatible moeten zijn met de MikroTik), ongeveer 30 euro op Amazon. Voor 10 gbit op je eigen netwerk zou ik alleen kaartjes op basis van Marvel AQC-113 chip aanraden (80 euro op Amazon, meestal duurder).
2.5 gbps spullen zijn veel makkelijker te verkrijgen, of switches met 1 of 2 x 10 en meerdere 2.5 gbps connectoren. Dan mis je 1.5 gpbs als je van 1 apparaat uitgaat, maar je hebt alsnog een stuk meer dan 1 gbps. Tevens is het energie-zuiniger dan 10 gbps.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.