Skip to main content

Goedemorgen! Na de update van de Experia 12 heb ik last van een onstabiel netwerk. Ik maak gebruik van het modem inclusief 2 Experia Wifi punten (dus met kabel). Voor de update had ik het Wifi signaal van het modem uitgeschakeld, omdat deze niet goed samenwerkte met een van de experia wifi’s. Ook had ik wifi 6 uitgeschakeld via de box. Maar ervaarde ik wel een goed stabiel netwerk.

Na de nieuwste update is de wifi van het modem weer aan en zijn beide Experia Wifi punten nog steeds in gebruik. Ik had na de update een trage verbinding (max 30mb haalde ik). Vervolgens heb ik de box gereset en wifi 6 weer uitgezet. Qua snelheid was het weer in orde, maar de verbindingen vielen constant weg en mijn soundbar stoorde enorm. Daarna heb ik wifi 6 weer aangezet. Dat lijkt tot nu het beste te zijn, alleen zie ik dat mijn verbinding zo nu en dan wegvalt. Als dit gebeurd, zie ik op de Experia Wifi een oranje lampje verschijnen voor een aantal secondes, vervolgens gaat dit weg en is de verbinding weer opnieuw gemaakt. Dit gebeurd een aantal keer op de dag en is natuurlijk zeer vervelend met thuiswerken.

Is dit al een bekend probleem? En is er toevallig iets wat ik hier tegen kan doen? Zeer vervelend dat er na een update weer problemen tevoorschijn komen die je voorheen niet hebt gehad..

Er is helaas van alles aan de hand met die combinatie. Vooralsnog is de oplossing om wifi 6 uit te zetten het beste.


Hoi @Birdman1 . Mocht dit probleem blijven spelen kun je ook proberen om alles opnieuw in te stellen. 

Dus de beide EW's even resetten.  

 


Hoi @Birdman1 . Mocht dit probleem blijven spelen kun je ook proberen om alles opnieuw in te stellen. 

Dus de beide EW's even resetten.  

https://kpn-nl.insided.com/wifi-versterkers-124/experia-wifi-superwifi-updates-484206

Ik heb via My Modem de experia wifi’s gereset, via de link die jij stuurt kom ik er niet in met mijn gebruikersnaam en wachtwoord. Moet ik daar via een andere manier inloggen?

Verder lijkt het niet te werken. Sterker nog, het signaal van de experia wifi’s lijken nu af en toe weg te vallen. Ik heb overigens ook geprobeerd om de Experia 12 box in zijn geheel te resetten. De reset is ook gelukt, alleen ik krijg nu constant de melding om de SSID en wachtwoord van de Wifi instellingen te veranderen, maar dat wil ik niet. Is dat ineens ook verplicht? Want anders lijk ik niks in te kunnen stellen of te kunnen veranderen aan de instellingen. Vind het inmiddels wel een beetje jammer vinden hoe het nu werkt thuis..


Waar krijg je die melding om de SSID te veranderen precies? Want dat is vreemd. 


Waar krijg je die melding om de SSID te veranderen precies? Want dat is vreemd. 

Als ik inlog via my modem en naar Wi-fi Settings ga krijg ik constant deze melding, ik kan ook niks meer in het scherm aanpassen want dan komt deze melding in beeld, terwijl het gewoon een default instelling is. Ook na resetten modem komt deze melding in beeld.

 


@Birdman1 ,

 

die melding mbt het SSID hebben wij ook na de update, inclusief de problemen die jij beschrijft, en ja meerdere keren de boel gereset, en nee dat haalt niks uit, ook niet wifi 6 uit of aan, het blijft op en af gaan, qua snelheid, qua bereik en qua stabiliteit…….. vooralsnog geen oplossing…...


@Birdman1 : Kun jij je profiel aanvullen en mij dan hier een seintje geven?


@Birdman1 : Kun jij je profiel aanvullen en mij dan hier een seintje geven?

Gedaan!


@Birdman1  Leuk je even gesproken te hebben. Ik kan die pop-up niet verklaren en ik krijg het idee dat de firmware toch niet lekker ingeladen is.

Je had de box12 al twee keer gereset. Beide keren via de webinterface.  Het zou niet zoveel uit moeten maken maar ik ben toch nog benieuwd wat ‘ie doet als je een fysieke factory default uitvoert doormiddel van het reset gaatje.  Laat je weten hoe dit afloopt? 

 


@Erwin_ Goed je inderdaad gesproken te hebben. Ik heb de stappen doorlopen, alleen blijft de verbinding nog wel wegvallen. Ook heb ik nog de 2 Experia Wifi’s omgewisseld van plek, maar het mag helaas niet baten. Het lijkt nu wel minder vaak voor te komen, maar helemaal verdwenen is het niet helaas!


Vreemd. De toevoer van het signaal lijkt stabiel sinds 23-2 ( ik zie geen enkele verbreking meer. ) Maar dat zegt natuurlijk niks over de wifi.

Kan ik jou vrijdagavond bellen? Ik wil nog even kort iets met je doorspreken. 


Zie het bericht nu pas, excuus. Maar bel gerust als je wat wil bespreken, bijv vandaag later in de middag.


Ik zet je voor morgenmiddag rond 13:30 even in de agenda. Als dat uitkomt.


Fijn om elkaar weer even gesproken te hebben zojuist. Heel toevallig hing ik de telefoon op en nog geen 5 minuten later viel alles weer uit. Net even ingelogd in mijn modem, en daar zag ik dat alles een reset heeft gehad/opnieuw is opgestart. Blijf het toch vreemd vinden...


Fijn om elkaar weer even gesproken te hebben zojuist. Heel toevallig hing ik de telefoon op en nog geen 5 minuten later viel alles weer uit. Net even ingelogd in mijn modem, en daar zag ik dat alles een reset heeft gehad/opnieuw is opgestart. Blijf het toch vreemd vinden...

Tot mijn schaamte moet ik toegeven dat ik dat was :-(  Ik was nog wat aan het doormeten en per ongeluk op afstand gereset . Sorry.

Mijn collega heeft je ingeboekt voor komende vrijdag. Heb je daar al bericht van gehad?


Fijn om elkaar weer even gesproken te hebben zojuist. Heel toevallig hing ik de telefoon op en nog geen 5 minuten later viel alles weer uit. Net even ingelogd in mijn modem, en daar zag ik dat alles een reset heeft gehad/opnieuw is opgestart. Blijf het toch vreemd vinden...

Tot mijn schaamte moet ik toegeven dat ik dat was :-(  Ik was nog wat aan het doormeten en per ongeluk op afstand gereset . Sorry.

Mijn collega heeft je ingeboekt voor komende vrijdag. Heb je daar al bericht van gehad?

Haha oke, dat stelt me dan toch weer wat meer gerust.. 🙂 Geen probleem!
En ja, de bevestiging heb ik ontvangen, heel fijn dat dat zo snel kan!


@Birdman1 : Hoe is dit afgelopen?


@Birdman1 : Hoe is dit afgelopen?

De monteur is later langsgekomen dan die vrijdag. Maar hij heeft hier alles doorgemeten en had het idee dat het aan de SSID en wachtwoord van de wifi lag. Hij heeft vervolgens de SSID en het wachtwoord aangepast, zodat het opnieuw ‘gespoeld’ zou worden naar de KPN server en heeft daarna alles weer teruggezet naar default, zodat de Experia Wifi’s niet meer weg zouden vallen. En hij dacht dat daarom ook de melding in de Experia 12 terug kwam, dat ik mijn SSID en wachtwoord aan moet passen.

Kortom, hij was overtuigd dat het met deze aanpassingen allemaal weer goed zou werken. En ik moet zeggen; tot nu toe heb ik geen verstoring gehad. De melding in de Experia 12 blijft alleen nog steeds terugkomen.