Skip to main content

Op mijn Experia box V10A heb ik twee Experia Wifi punten aangesloten. Het komt echter bijna dagelijks voor dat één van de twee Wifipunten de internetverbinding tijdelijk verliest. Op bv mijn tablet zie ik dan naast het Wifi symbool een uitroeptekentje staan. De tablet heeft dan wel WiFi verbinding met het WiFI punt maar geen internetverbinding. Uit en aanzetten van de WiFi helpt meestal., pakt dan het andere WiFi punt of de modem.  Dit treedt op bij allebei de WiFi punten.

In de KPN Thuis app zie ik dan ook in het overzicht wel de modem en één WiFI punt, maar de tweede niet meer. Een tijdje later zijn wel weer de twee WiFI punten in de app zichtbaar.  Al eens de Experia box opnieuw gestart en de WiFi punten gereset. Maar het probleem komt terug. 

Enig idee wat ik hier aan zou kunnen doen?

Hallo @wagoman, dat is inderdaad lastig. Ik heb nou niet direct de oplossing, maar ik denk wel graag met je mee.

  • Hoe heb je de Experia Wifi aangesloten op de Experia Box V10a?
  • Heb je de Experia Wifi punten bekabeld of draadloos aangesloten?
  • Wat is de afstand tussen de Experia Box en de Experia Wifi punten?
  • Wat gebeurt er als je de Experia Wifi punten van plek verwisselt?
  • Heb je de Experia Wifi punten al eens volledig opnieuw geïnstalleerd, alsof ze nieuw uit de doos komen?

Weer al even geleden. Ik had de Wifi punten ieder aangesloten op een (aparte) netwerk switch (Silent Angel). Nu heb ik de doorlus mogelijkheid gebruikt, dus eerst de netwerkkabel in het Wifi punt en dan een kabel van het Wifi-punt naar de switch. Dit heeft het probleem verholpen. 😁.

Kennelijk doet die switch iets met het herkennen van het Wifipunt…….. In de audiofiele switch Silent Angel zit een actieve filtering voor een zuiver netwerksignaal. Geeft wel een duidelijke verbetering van de muziekkwaliteit van streams, maar voor Wifipunten misschien iets te veel van het goede.