Skip to main content

Sinds kort in het bezit van wifi6 experia box v12. Daarnaast maak ik gebruik van 4 witte superwifi punten. Helaas is het zo dat mijn wifi een paar keer per dag uitvalt. Met de kpn thuis app alles opnieuw installeren maar dit helpt ook niet. Erg vervelend met thuis werken. @kpn graag jullie hulp. En ohja de wifi manager heb ik ook gebruikt.

Ik hoor graag.

En alle 4 draadloos aangesloten? Of heeft u kabels liggen?


Alle 4 de Wifipunten zijn draadloos. Een van de vier heb ik sinds een paar dagen in de meterkast met een utp kabel rechtstreeks aangesloten op KPNbox


Je hebt totaal dus vijf wifipunten.  Woon je in een heel groot huis? Echt heel groot bedoel ik dan😉 anders is het misschien wel een beetje veel. 


Hi Joep1965, dank voor je reactie. Ik heb vier Superwifi punten en dan de KPN box V12.  Een van de vier Superwifi punten heb ik momenteel via een kabel aangesloten op de KPN box. En voor wat betreft een groot huis, 2onder1 kap geschakeld. En ja, wat is een groot huis? haha

Heb ondertussen met KPN helpdesk gebeld. Met behulp van de vriendelijke dame alle Superwifi punten gereset, updates uitgevoerd, KPNbox gereset, stroom erop, stroom eraf, alle Superwifipunten uitgeschakeld en alleen de KPNbox aan. Echter zonder resultaat. 

Wij hebben besproken dat een monteur langskomt.

 


Die monteur zal er ook niet veel aan kunnen doen. Kabels leggen. Dat is denk ik de enige echte remedie. 

Wat u eventueel nog zou kunnen proberen: WiFi van de KPN Box uit zetten. Volgens mij kan dat tegenwoordig met het knopje aan de buitenkant van de box. Misschien helpt dat.


Hi Joep1965, dank voor je reactie. Ik heb vier Superwifi punten en dan de KPN box V12.  Een van de vier Superwifi punten heb ik momenteel via een kabel aangesloten op de KPN box. En voor wat betreft een groot huis, 2onder1 kap geschakeld. En ja, wat is een groot huis? haha

Heb ondertussen met KPN helpdesk gebeld. Met behulp van de vriendelijke dame alle Superwifi punten gereset, updates uitgevoerd, KPNbox gereset, stroom erop, stroom eraf, alle Superwifipunten uitgeschakeld en alleen de KPNbox aan. Echter zonder resultaat. 

Wij hebben besproken dat een monteur langskomt.

 

Als er nu 1 superwifi bekabeld is aangesloten even de wifi van de v12 uitzetten. Wifi knop op v12 ingedrukt houden totdat deze uitgaat. Dit heeft bij iemand anders in het forum ook geholpen.

 


Hoi @David73, welkom op ons forum! Had je de tips hierboven nog kunnen proberen?

Het is trouwens ook belangrijk dat je superwifi niet fysiek te dicht bij je box 12 staat. Dat er een kabel in zit is goed, maar hij kan er wel beter een paar meter vanaf staan.


Ik heb mijn wifi frustratie even losgelaten. Dank voor de tips. De wifi punten staan voldoende uit elkaar. Ik ga kijken om de wifi te verbinden met utp kabels. Mijn Samsung valt regelmatig uit en ook de twee camera's. Verbonden zonder internet is de melding op mijn mobiel. 

@BruisTablet ik zal jouw tip morgen proberen. 


Iemand een oplossing? Naast het gebruik van kabel, dicht bij elkaar zetten (max 4/5 meter afstand, resetten van de box, resetten van de wifi punten, updaten van de box, updaten van de wifi punten, 'schuld geven’ aan de woning met dikke muren en veel staal, 'schuld geven’ aan overige electronica in het huis. Noem maar op.  Ik hoor graag. 

 

Admin: topics samengevoegd


Iemand een oplossing? Naast het gebruik van kabel, dicht bij elkaar zetten (max 4/5 meter afstand, resetten van de box, resetten van de wifi punten, updaten van de box, updaten van de wifi punten, 'schuld geven’ aan de woning met dikke muren en veel staal, 'schuld geven’ aan overige electronica in het huis. Noem maar op.  Ik hoor graag. 

Die combinatie met de v12 schijnt soms niet lekker te lopen

 Misschien niet het antwoord waar op gewacht wordt maar sluit minimaal 1 van de superwifi,s bekabeld aan op de v12. Zet daarna de wifi op de v12 permanent uit en vaar voorlopig alleen via de superwifi,s qua wifi.