Skip to main content
Beantwoord

Wel of niet SuperWifi toepassen?

  • 22 August 2024
  • 9 reacties
  • 73 keer bekeken

Mijn zoon heeft sinds maandag op koper gebaseerd KPN Internet + TV.

Hierbij is op de begane grond een KPN Box 12 modem / router geplaatst en 1x KPN TV+ box DIW7022.

Vanuit de KPN 12 Box loopt o.a. een netwerkkabel naar de slaapkamer 1e verdieping welke direct op de 2e KPN TV+ box DIW7022 is aangesloten en dat functioneert allemaal prima.

Op de begane grond is een uitstekende Wifi ontvangst circa 80 / 30 Down / Up.

Op de 1e verdieping in het kantoortje laat de de Wifi ontvangst te wensen over, is nog wel bruikbaar maar houdt niet over.

Nu dacht ik om dat met een nieuwe zwarte KPN Superwifi 2 op de slaapkamer 1e verdieping als volgt op te lossen.

Ik gebruik op de 1e verdieping de van de KPN 12Box afkomstige netwerkkabel welke nu op de  2e KPN TV+ box is aangesloten en plaats die op de 1e (linkse) UTP poort van de KPN Superwifi.

Dit lijkt mij geen probleem te zijn en ik verwacht dan zowel op de slaapkamer als op het kantoortje naast de slaapkamer een prima Wifi verbinding.

Waar ik echter over twijfel is het volgende….

Kan ik op de 2e (rechtse) vrije UTP poort van de KPN Superwifi dan ook een netwerkkabel gebruiken welke dan direct op de KPN TV+ box DIW7022 kan worden aangesloten?

 

Nog een aanvullende vraag over de KPN Superwii zelf….

Daarop zit bij de voet een LED lamp welke in bedrijf knippert of permanent brandt.

Omdat dit in de slaapkamer plaatsvindt lijkt het mij dat dit overlast kan veroorzaken.

Is deze LED selectief uit te zetten?

 

Je kunt de TV+ op de andere poort aansluiten.

Binnen het Wifi punt menu kun je de LED zachter of uit zetten @srna513006 


Helder en duidelijk…👍

Ik ga die bestellen en testen, kan de bestelling altijd nog binnen 14 dagen gratis retourneren.

 


Je kunt ze ook huren @srna513006 


Morgen ga ik de KPN Superwifi 2 bij mijn zoon installeren.

Omdat deze op de slaapkamer komt te staan wil mijn zoon dat na en correcte installatie de LED lampjes boven de voet worden uitgezet.

Ik begreep van @JanD dat dit via het Menu van de Superwifi 2 kon worden uitgeschakeld.

Nu is alleen de hamvraag, hoe kom ik in het Menu van de Superwifi 2?

Ik veronderstel dat dit via de Webinterface gebeurt, correct?

Zo ja, hoe kan ik daarop inloggen?

Ik wil morgen niet voor verrassingen komen te staan.


Als de SW2 bekabeld aan de modem is aangesloten, zie je binnen de modem het IP-adres van de SW2, met dat adres log je in en kun je instellingen aanpassen.

Je kunt ook de WPS knop steeds even kort indrukken om de sterkte van de LED aan te passen,

zie ook onderstaande link:

Succes @srna513006 


@JanD bedankt, dit is helder en duidelijk….👍

Nu moet het toch wel lukken….


@JanD bedankt, dit is helder en duidelijk….👍

Nu moet het toch wel lukken….

Anders brand maar los @srna513006 

Laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

 


Vanmorgen dus de Superwifi 2 geïnstalleerd en inderdaad het verloopt volstrekt probleemloos.

Op de 1e verdieping nu dezelfde WiFi capaciteit als op de beneden verdieping.

De LED heb ik via een knop aan de voorkant kunnen uitschakelen.

Nogmaals bedankt voor uw hulp.


Bedankt voor de update @srna513006 , goed om te lezen dat alles goed werkt 

 


Reageer