Skip to main content

Ik heb een Experia 10 router, een Snel Internet Buitengbied router en 2 Super WiFi punten. Welk wachtwoord van welk apparaat moet ik gebruiken om in te loggen op diverse eigen telefoons, tablets, computer en printer?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Hoi @Maaike6, we helpen je hier graag op weg met jouw apparaten en verbinding. 

Voor de duidelijkheid, om er zeker van te zijn dat ik je vraag goed begrijp. Ben je op zoek naar je wifi wachtwoord? Oftewel het wachtwoord waarmee je jouw apparaten met wifi kunt verbinden? Als dat klopt, we hebben een handige servicetool op onze site waarmee je je wifi wachtwoord gemakkelijk opnieuw kan instellen. Al jouw apparaten (Experia Box, Internet Buitengebied, SuperWifi) werken samen in hetzelfde wifi netwerk, dus als je dat wachtwoord opnieuw instelt, kan je het gebruiken voor al je apparaten.

Laat maar weten of je er uit gekomen bent!


Ik heb een Experiabox 10, deze wordt in de servicetool niet genoemd. Ik heb eerder al een wachtwoord gebruikt voor mijn telefoon en tablet, (en deze zijn nu verbonden met WiFi)maar ik weet niet meer van welk apparaat. Ik heb mijn printer aangesloten via wps van de wifipunten. En weet dus nu nog niet welk wachtwoord actief is voor mijn eventuele andere apparaten. Ik wil er graag uitkomen zonder het aanmaken van een nieuw wachtwoord.


Ik zie dat verderop in de servicetool de mogelijkheid bestaat voor een ander modem. Als ik daar een nieuw wachtwoord aanmaak, moet ik dan alle apparaten (tablet, telef etc) opnieuw instellen?


Heb geprobeerd een nieuw wachtwoord aan te maken, maar krijg tot drie keer toe de mededeling: er is iets misgegaan, probeer opnieuw.


Op de Experiabox v10 log je in via http://192.168.2.254. Standaard heeft die geen wachtwoord. De eerste keer log je in zonder wachtwoord. Daarbij moet je dan een wachtwoord aanmaken.

Als je ingelogd bent, dan zie je zoiets:

Dit is een overzicht van de aangesloten apparaten. De SuperWiFi's staan daar als het goed is ook tussen.

Open een nieuw tabblad in je browser en vul op de adresbalk het ip adres van 1 van de SuperWiFi's in met "http:://" ervoor. Dus: "http://192.168.2.***/". Dan krijgt u het inlogvenster van de SuperWiFi's. Dat ziet er zo uit:

Het wachtwoord wat je hier voor nodig hebt staat achter op 1 van de SuperWiFi's:

Het "Admin Password". Als inloggen lukt, dan kunt u hier het WiFi wachtwoord achterhalen. 

Klik op "Toon" achter "Veiligheidssleutel".


Dank je Nick voor je uitgebreide antwoord. Ik snap er echter helemaal niets van. Als ik inlog en de wachtwoorden van de experiabox wijzig en daarna ook die van de wifipunten, dan weet ik nog steeds niet welk wachtwoord ik zou moeten gebruiken om m’n telefoon met de WiFi te verbinden. Ik heb eerder nooit via deze weg mijn telefoon en tablet verbonden, maar volgens mij gebruik gemaakt van het wachtwoord dat achterop de experiabox staat. Maar die werkt niet (meer?) als ik nu een andere telefoon met de WiFi wil verbinden.


Is nu toch gelukt via de servicetool. Dank voor de reacties.👍🏻


Dank je Nick voor je uitgebreide antwoord. Ik snap er echter helemaal niets van. Als ik inlog en de wachtwoorden van de experiabox wijzig ...

Ik heb niet gezegd dat je in de Experiabox een wachtwoord wijzigen moet. Sterker nog: WiFi van de Experiabox staat uit. Dat gebeurt automatisch als je SuperWiFi's aansluit. Iets met de WiFi instellingen doen op de Experiabox is dus nutteloos. 

... en daarna ook die van de wifipunten, dan weet ik nog steeds niet welk wachtwoord ik zou moeten gebruiken om m’n telefoon met de WiFi te verbinden.

Het wachtwoord wat u ziet als u op "Toon" klikt.

Ik heb eerder nooit via deze weg mijn telefoon en tablet verbonden, maar volgens mij gebruik gemaakt van het wachtwoord dat achterop de experiabox staat. Maar die werkt niet (meer?) als ik nu een andere telefoon met de WiFi wil verbinden.

Nee, logisch. WiFi op de Experiabox staat uit. Check het ledlampje: